اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح ایران درباره توقیف «مرسک تیگرس»


سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک در خصوص توقیف کشتی «مرسک تیگرس» در آب‌های سرزمینی ایران اعلام کرد که این کشتی روز 8 اردیبهشت 94 بر اساس حکم دادگاه در ارتباط با بدهی به شرکت‌های ایرانی توقیف شده است.

خبرگزاری ایسنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاک در خصوص توقیف کشتی «مرسک تیگرس» در آب‌های سرزمینی ایران اعلام کرد که این کشتی روز 8 اردیبهشت 94 بر اساس حکم دادگاه در ارتباط با بدهی به شرکت‌های ایرانی توقیف شده است.

در بیانیه سفارت ایران در دانمارک آمده است:

کشتی متوقف‌شده، یک کشتی باربری تجاری متعلق به خطوط کشتیرانی «مرسک» است که روز 8 اردیبهشت 94 بر اساس حکم دادگاه در ارتباط با بدهی به شرکت‌های ایرانی توقیف شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: دادرسی و پیگیری قضایی موضوع در طول چندین سال، مراحل عادی خود را طی کرده و در آن، طرفین دعوی در جلسات دادگاه حضور داشته و مدارک مورد نظر خود را ارائه و حتی تقاضای تجدیدنظر هم کرده‌اند که در نهایت در ماه مارس سال جاری میلادی حکم نهایی علیه شرکت مرسک صادر شده و سفارت دانمارک در تهران نیز در جریان این پرونده قرار داشته است.

 ضمنا کشتی در آب‌های سرزمینی ایران توقیف و به بندرعباس هدایت شده و اقدام مقامات ایرانی بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و بر طبق قانون و عرف بین‌الملل صورت گرفته است. طبیعی است که کشتی بعد از حل و فصل بدهی توسط خطوط کشتیرانی مرسک، آزاد و اجازه حرکت به سوی مقصد نهایی به آن داده خواهد شد.

در ادامه این بیانیه با اعلام اینکه خدمه کشتی مذکور همگی سالم هستند و از آنان به خوبی مراقبت می‌شود و هیچگونه محدودیتی در ارتباط با دسترسی کنسولی به خدمه وجود ندارد، آمده است: طبق اطلاعات واصله، تماس بین مالکان کشتی و شاکیان برای حل موضوع برقرار شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک همچنین تاکید کرده است که هیچگونه ملاحظات سیاسی و امنیتی در این قضیه دخیل نبوده و توقیف کشتی صرفا یک موضوع حقوقی و براساس اجرای یک حکم قضایی بوده که در نتیجه یک اختلاف تجاری بین دو شرکت خصوصی صادر شده است.


ویدیو مرتبط :
رفع توقیف کشتی باری مرسک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح ارشاد درباره‌ حكم توقیف روزنامه ایران


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: روزنامه‌ «ایران» می‌تواند به انتشار خود ادامه دهد و توقیف نشده است.

 خبرگزاری ایسنا: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: روزنامه‌ «ایران» می‌تواند به انتشار خود ادامه دهد و توقیف نشده است.

محمدجعفر محمدزاده د درباره‌ خبر توقیف روزنامه‌ «ایران» که در برخی رسانه‌ها منتشر شد، اظهار کرد: هیأت نظارت بر مطبوعات هیچ جلسه‌ای در این‌باره تشکیل نداده و حکمی نیز مبنی بر توقیف روزنامه‌ «ایران» صادر نکرده است.

اصلا این موضوع به هیات نظارت بر مطبوعات ربط ندارد. او ادامه داد: منشا انتشار این خبر، به حکم دادگاهی برمی‌گردد که پنجم خردادماه 1392 با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار شد و روزنامه‌ «ایران» را درباره‌ شکایت مدعی‌العموم که در گذشته مطرح شده بود، مجرم شناخت.

محمدزاده افزود: این حکم علی‌القاعده برابر موازین قانونی یک‌ماه مهلت برای اعتراض دارد و چون حکم دادستانی و هیات نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف این روزنامه وجود ندارد، روزنامه‌ «ایران» می‌تواند به انتشار خود ادامه دهد.

 در این‌باره، امیدی شهرکی- مدیرعامل خبرگزاری ایرنا- نیز گفت: خبر توقیف روزنامه‌ «ایران» به‌شکل رسمی به ما اعلام نشده است. او با بیان اینکه اصولا پیش از توقیف روزنامه، به مسوولان آن اطلاع رسمی داده می‌شود، اظهار کرد: ما خبر توقیف روزنامه‌ «ایران» را از طریق رسانه‌ها و به‌شکل غیررسمی شنیدیم.

 وی ادامه داد: برای اعتراض به این موضوع، ابتدا باید از جزئیات آن باخبر شویم تا سپس بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. یک هفته پیش و در جلسه‌ای که در شعبه‌ی 76 دادگاه کیفری استان تهران و با حضور هیات منصفه‌ مطبوعات تشکیل شد، روزنامه‌ «ایران» مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف نیز دانسته نشد.