اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات معاون وزیر نیرو درباره دستکاری در تعرفه آب



اخبار,اخبار اقتصادی,تعرفه آب و برق


اخبار اقتصادی - تعرفه‌ آب را دستکاری نکردیم/ تخلیه 200 میلیون متر مکعب آب کارون4

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر این‌که تعرفه‌های آب دستکاری نشده‌اند، در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر دستکاری تعرفه آب و برق توسط وزارت نیرو گفت:‌ما نمی توانیم فرار از قانون عمل کنیم و دستکاری تعرفه خلاف بزرگی است.

به گزارش  ایسنا ، رحیم میدانی در پاسخ به ایسنا در مورد ادعای نمایندگان با اشاره به این‌که در بخش تعرفه‌های آب اتفاقی نیفتاده است، در مورد بحث تشکیل کمیته تعرفه آب و برق در مجلس گفت: شاید در حوزه برق چنین موضوعی صحت داشته باشد اما تعرفه‌های آب فرقی نکرده و ثابت مانده است.

وی افزود: در حال حاضر ما مجوز افزایش 38 درصدی قیمت آب را در سال 92 را داریم و قانون گذار و دولت بررسی می‌کنند که آیا از این مجوز استفاده شود یا خیر که این موضوع نشان دهنده صداقت وزارتخانه است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تکذیب دستکاری تعرفه آب گفت: غیر ممکن است که همکاران بدون اجازه وزیر و مجوز دولت چنین کاری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، اخیرا از سوی برخی نمایندگان مبحثی مبنی بر تشکیل کمیته بررسی محاسبات تعرفه آب و برق در مجلس مطرح شده بود که معاون وزیرنیرو این موضوع را در حوزه آب رد کرد.

تخلیه 200 میلیون لیتر آب کارون 4
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پاسخ به ایسنا در مورد آخرین وضعیت سد کارون 4 و تصمیمات اخذ شده در مورد ترمیم ترک آن، با تاکید بر این که سد کارون 4 مشکل خاصی ندارد گفت: بنا بر بررسی‌های صورت گرفته 200 میلیون متر مکعب آب سد کارون 4 رها شد تا تزریقات ثانوی برای پر کردن ترک صورت گیرد.

میدانی با تاکید بر این‌که در سدهای بتنی لازم است تزریقات ثانوی صورت گیرد گفت:‌ قرار شد که 200 میلیون متر مکعب آب تخلیه و سطح آب تا تراز 996 میلیون متر مکعب حفظ شود؛ سطح تراز بیان شده نتیجه بررسی فنی است و این سد مشکل خاصی ندارد.
اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
توضیحات معاون وزیر بهداشت در مورد شیوع سه نوع آنفولانزا فصلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر نیرو در خصوص افزایش تعرفه آب و برق



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزیر نیرو

 

اخبار اقتصادی - برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب و برق نداریم

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با مدیریت مصرف می توان بر مشکلات موجود در حوزه آب به ویژه در بخش کشاورزی غلبه کرد، گفت: دولت تصمیمی در مورد افزایش تعرفه آب و برق ندارد.

حمیدچیت چیان درگفت وگو با خانه ملت در خصوص برنامه های وزارت نیرو برای کنترل مصرف آب ،گفت: اعتقاد به این داریم که با مدیریت مصرف می توان بر مشکلات موجود در حوزه آب به ویژه در بخش کشاورزی غلبه کرد.

وزیر نیرو افزود: از همه مردم درخواست ویژه داریم که در موضوع مدیریت مصرف آب مسئولان را یاری کنند.

وی با یادآوری اینکه میزان مصرف آب در ایران بسیار بالاتر از متوسط جهانی است، تصریح کرد: اگر مردم در نحوه مصرف آب  کمی توجه و دقت داشته باشند می توان این میزان مصرف را کاهش داد وکنترل کرد.

چیت چیان در خصوص اینکه آیا دولت برنامه ای در خصوص افزایش تعرفه آب و برق دارد، توضیح داد: فعلا تصمیمی درمورد افزایش تعرفه آب وبرق گرفته نشده است.

وی در خصوص اقدامات و برنامه های وزارت نیرو در رابطه با مقابله با خشکسالی و مدیریت مصرف آب در کشور گفت: از جمله اقدامات انجام شده به منظور مقابله با خشکسالی مدیریت آبهای زیر زمینی است و در همین راستا کنترل آب تحویلی به کشاورزان نیز در دستور کار قرار دارد.


وزیر نیرو تصریح کرد: بر اساس قوانین موظف هستیم تحویل آب به کشاورزان را به صورت حجمی انجام دهیم و این کار در سالهای آینده با یک برنامه‌ریزی دقیق انجام خواهد گرفت که امیدواریم در مدیریت مصرف آب و مقابله با خشکسالی  اثرات قابل توجهی داشته باشد. 

اخبار اقتصادی - خانه ملت