اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه جدی رهبر انقلاب به یک مقام دولتی


رئیس سازمان میراث فرهنگی از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به وی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراث فرهنگی از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به وی خبر داد.

مسعود سلطانی‌فر با بیان اینکه در شاخص سازمان جهانی گردشگری برای هر گردشگری که از یک کشور به کشور خارجی دیگر می‌رود و بین 5 روز تا یک هفته اقامت می‌کند، درآمد ارزی 1750 دلار را در نظر می‌گیرند اظهار داشت: با این وجود ما احتیاطاً این رقم را پائین‌تر می‌بینیم.

وی اضافه کرد: اگرچه سال گذشته 517 هزار نفر از حاشیه جنوبی خلیج فارس و توسط شرکت هواپیمایی ماهان به ایران آمدند و هرکدام حداقل 4 هزار دلار خرج کردند ولی عراقی‌های زیادی هم آمدند که کمتر خرج کردند، لذا ما میانگینی که می‌گیریم حدود 1300 دلار است و الآن در حالی که 9 سال از سند چشم‌انداز گذشته است، در سال 92 میزبان 4.7 میلیون نفر گردشگر با درآمد 6 تا 6/5 میلیارد دلار بودیم، باید بر اساس سند چشم‌انداز در سال 1404 به 20 میلیون گردشگر و 25 میلیارد دلار درآمد برسیم که کار سنگینی را در پیش رو داریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: از جمله کارهایی که باید انجام دهیم این است که تعداد هتل‌های 4 و 5 ستاره‌مان که الآن از بین همه هتل‌های موجود در کشور فقط 130 هتل است که باید تعداد آن را در 11 سال آینده به 400 هتل افزایش دهیم، یعنی باید در هر سال 20 هتل 5 ستاره بسازیم که امیدواریم با تأکید رئیس جمهور این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری پرداخت و خاطرنشان کرد: در فرصتی که برای عیادت مقام معظم رهبری در بیمارستان خدمت ایشان رسیدم چنددقیقه‌ای با ایشان صحبت کردم که ایشان گفتند: «من به‌اندازه چند کتاب راجع به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحبت کرده‌ام که حتماً همه آن موارد مدنظر باشد که حوزه کاری شما خیلی مهم است» لذا خودمان را ملزم می‌بینیم که از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم روز به روز مشکلات را در این بخش حل و اشتغال را بیشتر کنیم و تولید ناخالص داخلی را در این حوزه بالاتر ببریم.


ویدیو مرتبط :
ای مردم ایران این توصیه رهبر را جدی بگیرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس دفتر رهبر انقلاب: مقام معظم رهبری اراده فرمایند، دفاع مقدس تکرار خواهد شد



آیت الله گلپایگانی:مقام معظم رهبری اراده فرمایند، دفاع مقدس تکرار خواهد شد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مردم تا آخر پای انقلاب اسلامی ایستاده اند، افزود: شک ندارم اگرمقام معظم رهبری اراده فرمایند بار دیگر دفاع مقدس تکرار خواهد شد و مردم این سرزمین لحظه ای از نظام و رهبری خود دریغ نخواهند کرد

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری امروز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک تشییع پیکر مطهر خلبانان شهید نهاجا با بیان اینکه پرونده درخشانی از نیروی هوایی در اذهان ملت ایران به جا مانده است، افزود: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس نقش تاثیر گذاری را ایفا کرد به طوری که بنده از نزدیک شاهد این فداکاریهای نیروی هوایی بودم.

وی افزود: این نیرو در جبهه و پشت جبهه در حماسه عظیم دوران دفاع مقدس به خوبی ظاهر شد و توانست مقابل نیروهای بعثی عراق بایستد. این جانفشانی ها در صفحه های تاریخ دفاع مقدس ضبط خواهد شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه البته نقش مردم در پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی بسیار مهم است، افزود: ما این نقش را به خوبی در دوران دفاع مقدس دیدیم. مردم درآن دوران از رزمندگان و نیروی هوایی حمایت کردند و هرگاه پروازی برای حمله اعزام می شد این مردم بودند که دستهای خود را بلند می کردند و برای موفقیت رزمندگان خلبانان ما دعا می کردند.

وی اضافه کرد: معتقدم حرکت اصلی پیروزی انقلاب از زمان تجدید پیمان ارتش با امام خمینی (ره) آغاز شد. 19 بهمن روز بسیار مهمی  است ما در آن روز شاهد تجدید پیمان ارتش با امام خمینی (ره) در مدرسه رفاه بودیم.

رئیس دفترمقام معظم رهبری همچنین یاد و خاطر خلبانان شهید نهاجا را گرامی داشت و در ادامه با بیان اینکه مردم تا آخر پای انقلاب اسلامی ایستاده اند، افزود: بنده مطمئن هستم اگر روزی لازم شود و فرمانده کل قوا اراده فرمایند باز دفاع مقدس تکرار خواهد شد و جوانان، مردان و زنان این سرزمین لحظه ای در دفاع از مملکت، نظام و رهبر خود دریغ نخواهند کرد و تا آخر پای انقلاب خود ایستاده اند.

وی خطاب به پرسنل نیروی هوایی ارتش افزود: بدانید این نظام و سرزمین مورد عنایت حضر ولی عصر (عج) است.

وی در پایان سخنانش گفت: این شهدا با اینکه دیگر در بین ما نیستند اما همیشه زنده اند وجای آنها در بهشت می باشد./مهر