اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توزیع سیم کارت در مدارس ممنوع شد


توزیع سیم کارت در مدارس، خلاف مسائل تربیتی و راهی برای ورود دانش آموزان به مسائل دیگر است.

واحد مرکزی خبر:  وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع سیم کارت در مدارس ممنوع است.

حمید رضا حاجی بابایی افزود: توزیع سیم کارت در مدارس، خلاف مسائل تربیتی و راهی برای ورود دانش آموزان به مسائل دیگر است.

وی اضافه کرد: چندی پیش شرکتی پیشنهاد فروش 12 میلیون نسخه سی دی آموزش قرآن را به معاونت پرورشی داده بود که آموزش و پرورش پاسخ داد ما امکانات لازم را داریم و به خرید این سی دی ها نیاز نداریم.

حاجی بابایی افزود: پس از آن قرار شد این شرکت سی دی ها را به طور رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهد که ما پذیرفتیم و شرکت هم برای جبران هزینه سی دی ها، پس از هماهنگی با معاونت پرورشی وزارتخانه قرار شد، سی دی ها را با تبلیغ یکی از اپــــراتورهای تلفن همراه توزیع کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که پس از مدتی متوجه شدیم که این شرکت در پی آن است که به هر دانش آمـوز یک سیم کارت تلفن همراه بدهد، گفت: توزیع سیم کارت در مدارس به هیچ وجه قابل قبول نیست و به همه مدیران کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است با سرعت و قدرت از توزیع این سیم کارت ها را جلوگیری کنند.


ویدیو مرتبط :
نوکیا لومیا 730 دو سیم کارت و 735: سیم کارت وکارت حافظه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوراکی‌هایی که توزیع آن در مدارس ممنوع شد



اخبار,اخباراجتماعی,خوراکی‌های ممنوع در  مدارس

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس ضمن بر شمردن برنامه‌های این دفتر برای سلامت دانش‌آموزان در سال جدید در راستای توافقنامه دو وزارتخانه، از ممنوعیت توزیع «سوسیس، کالباس، پفک و نوشابه» در بوفه‌های مدارس خبر داد.

به گزارش  ایسنا ، دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: وجود پایگاه تغذیه سالم در مدارس یکی از بندهای توافقنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که بر اساس آن توزیع سوسیس، کالباس، پفک و نوشابه در بوفه مدارس ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه این توافقنامه به امضای دو وزیر رسیده است، افزود: در این بند توافقنامه پیش بینی شده است با همکاری آموزش و پرورش و دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و بر اساس دستورالعمل های موجود بر توزیع خوراکی های مجاز و غیرمجاز، آموزش تغذیه سالم و استانداردهای فضای فیزیکی نظارت صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای تغذیه سالم در مدارس کتاب‌ها و پمفلت‌هایی تهیه شده که در اختیار سفیران سلامت، رابطان بهداشتی و معلمان قرار گرفته و آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

مطلق بیان کرد: پیشگیری از کم تحرکی و ترویج فعالیت فیزیکی و ابلاغ راهنمای ارتقای فعالیت فیزیکی، پیشگیری از سوانح و حوادث با آموزش در گام اول، ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان و همچنین طرح کوله پشتی به منظور پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی از مفاد دیگر این تفاهم‌نامه هستند. راهنمای ارتقای فعالیت فیزیکی دانش آموزان تدوین شده و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای اجرا قرار گرفته‌است.

وی افزود: گام بعدی پیشگیری از سوانح و حوادث نیز ارتقای تعاملات برون بخشی جهت استانداردسازی محیط های تجمعی برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث خواهد بود.

بنابراعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، مطلق درباره جزییات خدمات دهان و دندان به دانش آموزان گفت: این طرح توسط اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت و شامل معاینات، وارلیش فلوراید، فیشور سیلانت و خدمات ترمیمی با پوشش دفترچه های بیمه و تعرفه دولتی است.

وی اجرای طرح «کوله پشتی سالم» را موجب پیشگیری از اختلالات اسکلتی، عضلانی در نوجوانان دانست و گفت: این طرح با همکاری مرکز بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت اجرا شده و به صورت عمده تر با آموزش این گروه سنی در مورد کوله پشتی های استاندارد و آموزش های ارگونومی اجرایی می شود.

 

 اخباراجتماعی - ایسنا