اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق حماس و اسرائیل: آزادی گیلعاد شالیت در مقابل 1000 اسیر فلسطینی



 

توافق حماس و اسرائیل: آزادی گیلعاد شالیت در مقابل 1000 اسیر فلسطینی

 

حماس و اسرائیل بر سر مبادله نظامی اسرائیلی بازداشتی با بیش از یک هزار اسیر فلسطینی توافق کردند.

به نقل از رویترز، در این توافق که با میانجیگری مصر انجام شد؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گیلعاد شالیت نظامی اسرائیلی در بند خود را آزاد می کند و در مقابل رژیم صهیونیستی نیز یک هزار اسیر فلسطینی از جمله 27 اسیر زن فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

در این توافق، قرار است تمامی زنان فلسطینی زندانی در اسرائیل آزاد شوند.

احمد سعدات دبیر کل جنبش خلق برای آزادی فلسطین و مروان برغوثی از رهبران ارشد فتح ، جزو آزاد شدگان فلسطینی خواهند بود گرچه یک مقام اسرائیلی گفت که این توافق شامل برغوثی نمی شود.

قرار است بخشی از اسیران فلسطینی آزاده شده از مناطق فلسطینی تبعید شوند.

نظامی اسرائیلی گیلعاد شالیت در سال 2006 توسط نیروهای حماس در نوار غزه، دستگیر شد و تاکنون در اختیار حماس است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اسیر کردندیک نوجون فلسطینی توسط سگ یهوی و سرباز اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو با آزادی 104 اسیر فلسطینی موافقت کرد



نتانیاهو,موافقت نتانیاهو  با آزادی اسیران فلسطینی

نتانیاهو با آزادی 104 اسیر فلسطینی موافقت کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با آزادی 104 اسیر فلسطینی طی چند مرحله موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» امروز شنبه طی اظهاراتی در فیس‌بوک نوشت که برای آزادی 104 اسیر فلسطینی در چارچوب مذاکرات صلح آمادگی دارد.


نتانیاهو نوشت: با آزادی 104 فلسطینی در چند مرحله به محض ازسرگیری مذاکرات صلح موافقت کرده‌ام.
رادیو رژیم صهیونیستی امروز گزارش داد که این رژیم تصمیم دارد 104 اسیر فلسطینی را طی چند مرحله پس از آغاز مذاکرات سازش بین دو طرف آزاد نماید.
قرار است این موضوع فردا یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی بررسی شود.

یک منبع آگاه نیز گفت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که فلسطینیان به عدم حضور در جلسه افتتاحیه مذاکرات سازش که قرار است روز سه‌شنبه آینده برگزار شود، تهدید کردند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که فردا یکشنبه اخبار خوشی درباره اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر خواهد شد.
تشکیلات خودگردان فلسطین آزادی 104 اسیر فلسطینی که پیش از توافقنامه اسلو به اسارت درآمده‌اند به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش را خواستار شده است./فارس