اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق اولیه اروپایی ها برای تحریم نفتی ایران



 

توافق اولیه اروپایی ها برای تحریم نفتی ایران

 

یک دیپلمات اروپایی با اشاره به توافق اولیه و شکننده اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی ایران از وجود اختلاف در مورد نحوه اعمال این تحریمها در بین آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از بحثهای طولانی توافق اولیه ای میان کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفتی ایران بدست آمده است.

یک دیپلمات اروپایی با اعلام این مطلب از وجود اختلاف بین مقامات اروپایی در مورد نحوه و میزان شدت اعمال این تحریم خبر داد..... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
دو شرکت نفتی ایران ازفهرست تحریم ها خارج شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق اولیه اروپایی ها برای تحریم نفت ایران


کشورهای اتحادیه اروپا در ادامه تلاش برای توقف برنامه صلح آمیز هسته‌ای تهران، به توافق اولیه برای اعمال تحریم نفتی ایران دست یافته‌اند.

کشورهای اتحادیه اروپا در ادامه تلاش برای توقف برنامه صلح آمیز هسته‌ای تهران، به توافق اولیه برای اعمال تحریم نفتی ایران دست یافته‌اند.

یک دیپلمات آگاه اتحادیه اروپا که خواست نامش نشود گفت: "توافق اولیه برای تحریم نفت ایران صورت گرفته است."

اگر چه اصول کلی درباره اعمال این تحریم صورت گرفته است، اما دولت‌های اتحادیه اروپا هنوز تصمیمی درباره زمان اجرای این تحریم‌ نگرفته‌اند.

اقدام اخیر ضد ایرانی اتحادیه اروپا پس از آن صورت می­گیرد که امریکا، انگلیس و کانادا تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه بخش‌های انرژی و مالی جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند.

امریکا و هم‌پیمانان این کشور به همراه رژیم اسرائیل ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند و با استفاده از این اتهامات شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کردند دور چهارم تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

این درحالی است که ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.



منبع: تابناک