اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توئیت موگرینی درباره برجام/ ظریف: بیانیه مشترک برای اعلام شروع و اجرای برجام قرائت خواهد شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فدریکا موگرینی در توئیتر نوشت امروز با وزیر امور خارجه ایران برای «کامل کردن» توافق هسته ای دیدار کردم .

به گزارش  واحد مرکزی خبر ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد وی و وزیر امور خارجه ایران روز شنبه برای «کامل کردن» توافق هسته ای که ژوئیه گذشته به دست آمد در وین دیدار کرده اند.

دیدار محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران با فدریکا موگرینی مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ شهر وین آغاز شد.

«محمد جواد ظریف » که در صدر هیاتی صبح امروز  وارد وین شد ، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره برنامه های امروز خود افزود: پس از گزارش یوکیا آمانو مدیر کل آژانس ، یک بیانیه  مشترک برای اعلام شروع و اجرای برجام  قرائت خواهد شد و  گزارش آقای آمانو ، برجام را اجرایی می کند.

 

اخبار سیاست خارجی - واحدمرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
قرائت بیانیه مشترک ظریف و موگرینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای برجام در بیانیه مشترک ظریف و موگرینی اعلام می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آغاز نشست کارشناسی ایران و 1+5 در ژنو
اجرای برجام در بیانیه مشترک ظریف و موگرینی اعلام می‌شود

نشست کارشناسی تیم‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در راستای بررسی چگونگی اجرای برجام از روز پنجشنبه در ژنو آغاز شده است.

حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه، ریاست تیم کارشناسان ایران را در این نشست دو روزه برعهده دارد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه هفته جاری در نشست خبری با همتای عراقی خود در تهران گفته بود ، همکاران ما و 1+5 در چند روز آینده برای نهایی شدن امور برجام، نشست‌هایی در اروپا خواهند داشت.

ظریف همچنین اعلام کرده بود اگر اقدامات به خوبی پیش رود طی چند روز آینده به روز اجرای برجام می رسیم.

بر اساس اطلاع خبرنگار ایسنا، اعلام اجرایی شدن برجام در روزی مشخص در قالب بیانیه‌ای مشترک از سوی وزیر خارجه ایران و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هم‌زمان نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای است انجام خواهد شد.

به نظر می‌آید این نشست آخرین نشست کارشناسی دو طرف برای آماده سازی شرایط و زمینه ها در راستای اجرای برجام است. هنوز مشخص نیست نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیران خارجه قبل از روز اجرا برگزار خواهد شد یا خیر.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا