اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنها شهر ایران که «آب مجانی» دارد!


قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با وجود ویلاها و آپارتمان‌های متعدد در شهر شمشک مصرف آب آنها رایگان است و هیچ قبض آبی برای آنها صادر نمی‌شود.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا نوذری‌پور قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: تمام شهرهای استان تهران به‌جز یک شهر تحویل شرکت آب و فاضلاب استان تهران است و در تمامی شهرها روی میزان آب مصرفی‌شان محاسباتی صورت می‌گیرد و قبض آب برای آنها صادر می‌شود به‌جز این یک شهر.

وی افزود: شهر شمشک که حدود دو سال است در تقسیمات استان تهران به‌عنوان یک شهر به ثبت رسیده هنوز تحویل شرکت آبفای استان تهران نشده است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: تاکنون چند جلسه با شورای اسلامی این شهر، شهرداری شمشک و دیگر نهادها داشته‌ایم اما با وجود این جلسات، هنوز تصمیمی برای تحویل شبکه آب شهر شمشک به آبفا گرفته نشده است.

وی ادامه داد: با وجود ویلاها و آپارتمان‌های متعدد در این شهر، مصرف آب آنها رایگان است و هیچ قبض آبی برای آنها صادر نمی‌شود.

نوذری‌پور خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر شمشک باید بیایند جلسه بگذارند و این مسئله تعیین تکلیف شود.


ویدیو مرتبط :
کلیپ آب را مجانی می کنیم برق را مجانی می کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

516 شهر ایران بحران آبی دارند / جیره بندی آب در 4 شهر کوچک



 جیره بندی آب

516 شهر ایران بحران آبی دارند / جیره بندی آب در 4 شهر کوچک

معاون نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد: طی سال‌های اخیر در برخی شهرها کمبود انباشته شده آب داشته‌ایم و اکنون در این شهرها 54 هزار لیتر بر ثانیه کمبود تولید آب داریم و 516 شهر ایران دچار تنش آبی هستند.

 حمید رضا تشیعی در حاشیه نمایشگاه‌ بین‌المللی آب و برق با تاکید بر اینکه امسال وارد سیزدهمین سال خشکسالی در کشور شدیم و تغییرات اقلیمی سبب شده بسیاری از منابع آب کشور از این خشکسالی متاثر شوند، گفت: به دلیل این پدیده حدود 9800 لیتر بر ثانیه در بخش شهری و 5400 لیتر بر ثانیه در بخش روستایی کاهش تولید آب داشته‌ایم.

وی با بیان این که در تابستان گذشته در شهرهای بزرگ به رغم کاهش روان آبها قطع آب و جیره بندی در شهرهای بزرگ نداشتیم، از تشکیل ستاد بحران خشکسالی در آب و فاضلاب کشور خبر داد و افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب مکلف به تنظیم برنامه کوتاه مدت برای گذار از وضعیت کم آبی هستند.

معاون نظارت و بهره برداری آبفای کشور تاکید کرد: شهرهای تهران، همدان، مشهد، اصفهان، شیراز، اراک، یزد، قم، زاهدان و ایلام شهرهایی هستند که با تنش آبی روبه رو بوده و باید مدیریت تقاضای آب داشته باشند؛ اکنون در چهار شهر- روستا در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و گیلان نوبت بندی آب اجرا می‌شود اما در شهرهای بزرگ این برنامه اجرا نمی شود.

/ایسنا