اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنش آبی در شهرهای بالای 500 هزار نفر


قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه نسبت به 8 سال گذشته سرانه مصرف آب هر نفر در ایران از 270 لیتر در شبانه روز به 236 لیتر کاهش یافته است گفت: با کمک مردم می توانیم از تابستان بدون ایجاد مسائل آبی عبور کنیم.

روزنامه ابتکار: قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه نسبت به 8 سال گذشته سرانه مصرف آب هر نفر در ایران از 270 لیتر در شبانه روز به 236 لیتر کاهش یافته است گفت: با کمک مردم می توانیم از تابستان بدون ایجاد مسائل آبی عبور کنیم.

ستار محمودی با اعلام اینکه در 12 کلانشهر بالا 500 هزار نفر جمعیت کشور از جمله تهران در مرز تنش آبی قرار داریم گفت: البته بررسی روند بارش ها و روان آب ها از قبل نشان داده بود که در این زمینه وضعیت مناسبی نداریم.قائم مقام وزیر نیرو اظهارداشت: وقتی آب کم می شود شهرهای بزرگ به دلیل فراوانی جمعیت دچار مشکلات خاص خود می شوند. محمودی ادامه داد: علاوه بر این، از اوایل امسال به صورت کامل مجموعه بخش آب کشور در حالت آماده باش قرار گرفت و آبرسانی به شهرهای دارای مشکل تحت مدیریت است.


ویدیو مرتبط :
کشف گنج 3 هزار و 500 ساله در یونان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر...



 

 

شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر...

 

در صورت تصویب نهایی مجلس؛

شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر با رای مردم انتخاب می‌شوند


این طرح دارای سه ماده است كه در صورت تصویب نهایی آن شهرداران شهرهای مراكز استان‌ها با رای مردم و همزمان با برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و با اكثریت نسبی آرا مردم انجام خواهد شد.

نمایندگان مجلس امروز به یك فوریت طرحی رای مثبت دادند كه در صورت تصویب نهایی آن شهرداران شهرهای مراكز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر در سطح كشور به صورت مستقیم، عمومی، با رای مخفی مردم انتخاب خواهند شد.
در جلسه علنی امروز یك فوریت طرح اصلاح موادی از قانون تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور و انتخاب شهرداران در دستور كار مجلس قرار گرفت كه نمایندگان با یك فوریت آن موافقت كردند.
این طرح كه به امضای 71 نفر از نمایندگان رسیده است با توجه به چالش‌ها و اختلالاتی كه استیضاح و بركناری مكرر شهرداران توسط برخی از شوراهای اسلامی شهرها به وجود آورده تدوین شده است.
این طرح دارای سه ماده است كه در صورت تصویب نهایی آن شهرداران شهرهای مراكز استان‌ها با رای مردم و همزمان با برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و با اكثریت نسبی آرا مردم انجام خواهد شد.
همچنین در صورت تصویب نهایی این طرح صدور حكم نصب شهرداران پس از انتخابات توسط مردم در شهرهای با جمعیت بیش‌تر از 200 هزار نفر و مراكز استان‌ها توسط وزیر كشور و در سایر شهرها توسط استاندار صورت می‌گیرد...../تحلیل:ایلنا