اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمبر‌ اقلیم کردستان برای پست جهانی "بی‌اعتبار" اعلام شد



طبق گزارشی که روز چهارشنبه (۹ سپتامبر) در روزنامه سوئیسی "نویه تسورشر تسایتونگ" منتشر شده، اتحادیه جهانی پست اعلام کرده که تمبرهای منتشره‌ی اقلیم کردستان برای ارتباطات خارجی "بی‌اعتبار" است.

اتحادیه جهانی پست تمبرهای اقلیم کردستان عراق را "بی‌اعتبار" اعلام کرد و از اداره‌های پست دیگر کشورها خواست که از رساندن نامه‌های برخوردار از این تمبرها خودداری کرده و آن‌ها را به فرستنده برگشت دهند.
 
به گزارش دویچه وله، کردستان عراق از سال ۲۰۰۵ به این سو منطقه‌ای خودمختار محسوب می‌شود که سه استان اربیل، سلمیانیه و دهوک را دربرمی‌گیرد. اقلیم کردستان عراق که دولت آن از ائتلاف حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان تشکیل شده، دارای قانون اساسی و پارلمانی مجزا است.

عکس از آرشیو: تمبری که در سال ۱۹۹۸ در عراق ویژه‌ی کردستان و جشن نوروز منتشر شده است

اخبار,اخبار بین الملل,تمبراقلیم کردستان

اقلیم کردستان عراق نه تنها از ارتش، پرچم و سرودی ملی ویژه‌ی خود برخوردار است، بلکه افزون بر تمبرهای رایج در عراق تمبری هم به انتشار رسانده است.
 
البته از آنجایی که اقلیم کردستان کشوری مستقل محسوب نمی‌‌شود، از این تمبرها در واقع می‌توان تنها در ارتباطات پستی میان سه استان تشکیل‌دهنده این منطقه خودمختار استفاده کرد.
 
طبق گزارش روزنامه سوئیسی "نویه تسورشر تسایتونگ"، اتحادیه جهانی پست اعلام کرده که تمبرهای منتشره‌ی اقلیم کردستان برای ارتباطات خارجی "بی‌اعتبار" است.
 
لزوم استفاده از تمبر عراق
این اتحادیه از سازمان‌ها و اداره‌های پست دیگر کشورهای جهان خواسته است که از رساندن نامه‌های دارای این تمبرها خودداری کنند و آن‌ها را به فرستنده بازگشت دهند.
 
اتحادیه جهانی پست همچنین متذکر شده است که نامه‌ها و بسته‌های که از اقلیم کردستان به خارج ارسال می‌شوند، باید از تمبر عراق برخوردار باشند تا به دست فرستنده برسند.
 
به نوشته این روزنامه سوئیسی از زمانی که ستیزه‌جویان "دولت اسلامی" (داعش) مناطقی از خاک عراق و سوریه را تحت کنترل خود درآورده‌اند، کردهای عراق نیز یک گام در راه رسیدن به کشوری مستقل نزدیک‌‌تر شده‌اند.

 

اخبار بین الملل - عصرایران


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمبر کردستان عراق بی‌اعتبار اعلام شد


اتحادیه جهانی پست تمبرهای منطقه کردستان عراق را "بی‌اعتبار" اعلام کرد و از اداره‌های پست دیگر کشورها خواست که از رساندن نامه‌های برخوردار از این تمبرها خودداری کرده و آن‌ها را به فرستنده برگشت دهند.

العالم: کردستان عراق از سال ۲۰۰۵ به این سو در چارچوب قانون فدرالیته از پارلمان و حکومت محلی برخوردار است که سه استان اربیل، سلمیانیه و دهوک را دربرمی‌گیرد. منطقه کردستان عراق که حکومت آن از ائتلاف حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان تشکیل شده، دارای قانون اساسی نیز می باشد.

منطقه کردستان عراق از نیروهای نظامی کرد، پرچم و علاوه بر این از تمبرهای رایج در عراق تمبری هم به انتشار رسانده است.

منطقه کردستان عراق کشوری مستقل محسوب نمی‌‌شود، به همین دلیل از این تمبرها در واقع فقط می‌تواند تنها در ارتباطات پستی میان سه استان تشکیل‌دهنده این منطقه استفاده کند.

براساس گزارش روز چهارشنبه (۹ سپتامبر) روزنامه سوئیسی "نویه تسورشر تسایتونگ"، اتحادیه جهانی پست اعلام کرده که تمبرهای منتشره شده منطقه کردستان عراق برای ارتباطات خارجی "بی‌اعتبار" است.

این اتحادیه از سازمان‌ها و اداره‌های پست دیگر کشورهای جهان خواسته است که از رساندن نامه‌های دارای این تمبرها خودداری کنند و آن‌ها را به فرستنده بازگشت دهند.

اتحادیه جهانی پست همچنین متذکر شده است که نامه‌ها و بسته‌های که از منطقه کردستان عراق به خارج ارسال می‌شوند، باید از تمبر عراق برخوردار باشند تا به دست فرستنده برسند.