اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلویزیون دیر جنبید؟!


تلویزیون پس از سال‌ها، محرم امسال سریال جدیدی را روی آنتن نبرد.

خبرگزاری ایسنا: تلویزیون پس از سال‌ها، محرم امسال سریال جدیدی را روی آنتن نبرد.

مخاطب تلویزیون چند سالی است که عادت کرده علاوه بر مناسبت‌هایی چون رمضان و نوروز در ایام محرم هم سریال‌های مناسبتی جدید را نظاره‌گر باشد؛ رویکردی که بعضا از سوی افرادی که معتقدند در مناسبت‌های مذهبی باید مخاطب را به سمت تکایا و مساجد کشاند، مورد انتقاد هم قرار گرفته است.

اما از آنجا که رسانه برای جذب مخاطبانش از طیف‌های گوناگون، ناگزیر به تولید و پخش برنامه‌هایی با ساختارهای متنوع است، مسلما انتقال مفاهیم ارزشی و موضوعات دینی و اخلاقی، با بهره‌گیری از قالب‌هایی چون فیلم و سریال در کنار پخش سخنرانی‌ها و مراسم عزاداری موثرتر خواهد بود.

موفقیت سریال‌هایی چون «شب دهم»، «پردیخت»، «بانو»، «یلدا» و ... در این سال‌ها، حاکی از این است که تلویزیون می‌تواند برای آن دسته از مخاطبانش که طرفدار پر و پا قرص برنامه‌های نمایشی هستند، در ایامی چون محرم هم خوراک داشته باشد تا آنتن شبکه‌های بیگانه محلی برای جذب چنین افرادی نباشد.

و اما مسوولان تلویزیون در حالی از «پرده‌نشین» به عنوان تنها سریال محرمی امسال تلویزیون یاد کرده‌اند که این مجموعه‌ این روزها در حال تولید است؛ اینگونه عنوان شده که «پرده‌نشین» در نیمه دوم ماه محرم و صفر به روی آنتن می‌رود. اما پیشتر خبرهایی درباره‌ی توقف سریال بهروز شعیبی به دلیل مشکلات مالی عنوان شده بود.

«پرده‌نشین» اولین سریالی است که به موضوع روحانیت می‌پردازد و قرار است از شبکه اول سیما پخش شود.

تلویزیون در دهه‌ی امسال به پخش تکراری برخی مجموعه‌های محرمی هم روی آورده است.

شبکه دو سریال «رخنه» که سال گذشته پخش شد را به روی آنتن دارد. شبکه سه سیما سریال «معصومیت از دست رفته» را در قالب دو تله فیلم به پخش می‌رساند. شبکه تهران هم به فاصله یک سال از پخش «زمانی برای عاشقی» باز هم در باکس 19 خود آن را قرار داده و همچنین در ساعات 23 مجموعه تکراری «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را به روی آنتن می‌برد.

«مختارنامه» داوود میرباقری هم از شبکه اچ‌دی پخش می‌شود.


ویدیو مرتبط :
دیر شد دیر شد دیگه خیلی دیر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کودکتان را کمتر پای تلویزیون بنشانید!



پژوهشی جدید نشان می دهد احتمال بروز رفتارهای پرخاش ‌جویانه در کودکان سه ساله ای که زیاد تلویزیون تماشا می کنند، بیشتر است.

 

رفتارهای پرخاش‌ جویانه در کودکی می تواند تبدیل به یک مشکل جدی برای پدر و مادرها، آموزگاران و پرستاران کودکان شود و به بروز مشکلات جدی در آینده بی انجامد، مشکلاتی مانند بزهکاری در نوجوانی، خشونت و رفتارهای تبهکارانه در بزرگسالی.

 

 

 

تلویزیون

 

 

بعد از موسیقی، تلویزیون مهمترین رسانه‌ای است که کودکان پیش از رسیدن به سه سالگی با آن در تماس هستند. اگرچه کارشناسان بهداشت کودکان پیشنهاد می کنند که برای کودکان زیر ۲ سال از هیچ رسانه تصویری استفاده نشود، اما بررسی ها نشان می دهند که این گروه سنی خیلی زیاد پای تلویزیون می نشینند.

 

کارشناسان بهداشت کودکان به پدر و مادرها و مربیان کودکان پیشنهاد می کنند که خیلی کم به کودکان اجازه تماشای تلویزیون بدهند.