اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلفات فاجعه دانشجویی شیراز به 150 رسید


آمار دانشجویان مسموم شده دانشگاه شیراز که پس از مصرف خوراک سوسیس به این حال و روز افتادند، به 150 نفر رسید.

تابناک: به گزارش «خبرجنوب»، هفته گذشته دانشجویان خوابگاه های 3 تا 14 ارم دانشگاه شیراز پس از مصرف خوراک سوسیس که سلف سرویس دانشگاه برای آنها درنظر گرفته بود، دچار مسمومیت شده و سروکارشان به بیمارستان کشیده شد. بیشتر این دانشجویان در بیمارستان شهید فقیهی بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه شیراز، از 150 دانشجوی مراجعه کننده به مراکز درمانی شیراز، 100 نفر به صورت سرپایی درمان و 40 نفر دیگر بستری و به آنها سرم تزریق شد.

رخشنده رو می گوید: کارشناسانی از مرکز بهداشت از محل طبخ و توزیع غذای دانشجویان و خوابگاه های دانشجویی بازدید داشته اند اما هنوز نظر قطعی در این باره نداده اند.

به گزارش «خبرجنوب»، در حالی علت بستری شدن این دانشجویان اعلام نمی شود که جمعی از آنها طی گفت وگو با «خبرجنوب» و همچنین تماس هایی که با دفتر این روزنامه داشتند، اعلام کردند که پس از مصرف غذای سوسیس توزیع شده در دانشگاه دچار مسمومیت شده و مجبور شدند شبانه به بیمارستان مراجعه کنند.

این دانشجویان خواستار حذف کامل این خوراک ها از سلف سرویس دانشگاه شیراز هستند.


ویدیو مرتبط :
تلفات گردباد اوکلاهاما به 91 تن رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفات آتشفشان در اندونزی به ۲۴۰ تن رسید



 

تلفات آتشفشان در اندونزی به ۲۴۰ تن رسید

 

  مقامات دولتی اندونزی از كشته شدن ۲۴۰ تن در پی ادامه فوران آتشفشان «مراپی» خبر دادند.رییس دپارتمان مدیریت بحران و اورژانس اندونزی در گزارشی مشترك اعلام كردند كه با ادامه فوران و فعالیت كوه آتشفشانی «مراپی» تعداد تلفات به ۲۴۰ تن افزایش یافته و ۳۹۰ هزار تن هم مجبور به ترك منازلشان شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش از این تعداد تلفات فعالیت و خاكستر پراكنی این كوه آتشفشانی ۲۰۶ تن بود، اما با عملیات امداد و نجات و كنار زدن باقی مانده خانه های تخریب شده در مناطق بحران، این تعداد ۲۴۰ تن افزایش یافت.حتی این احتمال وجود دارد كه تعداد تلفات باز هم بالاتر رود.

همچنین با ادامه به این فوران اكثر مناطق در جاوه مركزی به زیر صدها تن خاكستر فرو رفته و امكان امدادرسانی سریع وجود ندارد..... / خبرگزارى ایسنا