اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش برای کاندیداتوری میرمحمود موسوی/



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تلاش برای کاندیداتوری میرمحمود موسوی

طی هفته های اخیر، اصلاح طلبان در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشور، به بحث و تبادل و نظر جدی در مورد انتخابات اتی ریاست جمهوری می پردازند. در این جلسات، میرمحمود موسوی برادر مهندس میرحسین موسوی نیز حضور دارد.

انتخاب: طی هفته های اخیر، اصلاح طلبان در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشور، به بحث و تبادل و نظر جدی در مورد انتخابات اتی ریاست جمهوری می پردازند.

شنیده شده در این جلسات، میرمحمود موسوی برادر میرحسین موسوی نیز حضور دارد.

خبرنگار «انتخاب» می افزاید: 2 گروه از اصلاح طلبان ، تمایل به کاندیداتوری میرمحمود موسوی دارند، هر چند تعدادی دیگر از گروههایی دیگر - که نمایندگان در این جلسات دارند - به شدت مخالف این ایده هستند.

میرمحمود کیست؟

میرمحمود موسوی از نسل نخستین دیپلمات‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی وارد دستگاه دیپلماسی کشورمان شده و همانند بسیاری از آن‌ها اکنون به دور از فعالیت‌های اجرایی مشغول پژوهش و فعالیت علمی است.

موسوی که اکنون در معاونت پژوهشی وزارت خارجه مشغول پژوهش است در کارنامه خود ماموریت در پاکستان و هند به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران و نیز مدیر کلی آسیای غربی وزارت خارجه را دارد و به گفته خودش نخستین فردی در وزارت خارجه بوده است که برای یک کشور خارجی یک دکترین در وزارت خارجه تدوین کرده است و آن کشور هم ترکیه بوده است./انتخاب

میرحسین موسوی بدلیل غیبت درمحل کار تعلیق شد
یک مقام مسئول در آموزش عالی کشور آخرین وضعیت بازنشستگی میرحسین موسوی و ادامه تحصیل اسفندیار رحیم مشایی در دانشگاه تربیت مدرس را اعلام کرد.
این مقام آگاه در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره آخرین وضعیت بازنشستگی میرحسین موسوی در دانشگاه تربیت مدرس، گفت: میرحسین موسوی مدتی پیش تقاضای بازنشستگی خود را در دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرده بود.
وی در پاسخ به این سوال مهر که آیا با این درخواست استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس موافقت شد یا نه، اظهار داشت: بررسی تقاضای بازنشستگی موسوی هم اکنون در اختیار دانشگاه تربیت مدرس نیست و این موضوع به علت گشوده بودن پرونده موسوی در دستگاه قضا باید از این نهاد پیگیری شود.
این منبع آگاه به مهر اعلام کرد: میرحسین موسوی به علت غیبتهایی که داشت وضعیتش به حالت تعلیق درآمد و اخیراً درخواست بازنشستگی خود را مطرح کرده است.
وی همچنین در خصوص برخی اخبار درباره ادامه تحصیل اسفندیار رحیم مشایی در دوره مجازی کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل، اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس در فروردین امسال به پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرده بود باید طی زمانهای اعلام شده نسبت به ارائه مدارک تحصیلی خود اقدام کنند، در غیراینصورت ادامه تحصیلشان کان لم یکن خواهد شد.
به گفته این منبع آگاه، مشایی در تاریخ مقرر مدارک خود را تحویل نداد بنابراین طبق قانون، ادامه تحصیلش کان لم یکن شد./مهر


ویدیو مرتبط :
تلاش آقای موسوی در کوه دراک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسوی لاری: خاتمی به طور قطع کاندیداتوری‌اش را رد نکرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حاشیه‌های خبری مراسم تشییع پیرک دکتر حسن حبیبی؛

موسوی لاری: خاتمی به طور قطع کاندیداتوری‌اش را رد نکرد/اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند

وزیر کشور دولت اصلاحات می گوید سید محمد خاتمی به طور قطع کاندیداتوری خود در انتخابات آینده را رد نکرده است.

به گزارش نامه، مراسم تشییع دکتر حسن حبیبی از مقابل بنیاد ایران شناسی صبح امروز برگزار شد.

در حاشیه این مراسم که با حضور چهره ها و شخصیت های سیاسی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، سیدمحمد خاتمی، علی‌اکبر ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا عارف، میرتاج‌الدینی معاون رییس‌جمهور، بختیاری وزیر دادگستری، سیدمحمود دعایی، بیژن زنگنه، عبدالله نوری، قدرت‌الله علیخانی، محمدعلی نجفی، سعیدی‌کیا، حجت‌الاسلام یونسی، عبدالله جاسبی، حسین علایی، مرندی، مسجد جامعی، مرتضی حاجی، دانش‌جعفری، محمد شریعتمداری، مجید انصاری و ... برگزار شد با برخی اظهارنظرهای انتخاباتی افراد و چهره های سیاسی را نیز همراه بود.

در همین راستا وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: آقای خاتمی کاندیداتوری خود را به طور قطع رد نکرده است و باید منتظر شرایط ماند.

سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی به فارس گفت: آقای خاتمی کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری را به طور قطع رد نکرده است و باید منتظر شرایط ماند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حتماً حضور می‌یابند و انتخابات را تحریم نمی‌کنند اما در حال حاضر شخص مناسبی برای کاندیداتوری ندارند./نامه نیوز