اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقدیر ظریف از ارمنستان


وزیرامورخارجه کشورمان از مواضع ارمنستان در حمایت از مواضع جمهوری اسلامی در مسائل حقوق بشر و مذاکرات هسته ای در مجامع بین الملل تقدیر کرد.

خبرگزاری مهر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان، روابط با همسایگان را از اولویت های مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی خواند و گفت: روابط دو کشور ایران و ارمنستان تاریخی و دیرینه است و تعامل ملت ایران با ارامنه در داخل کشور و همچنین روابط سیاسی ایران و ارمنستان همواره صمیمانه بوده که این امر یکی از زمینه های گسترش روابط است.

ظریف از مواضع کشور ارمنستان در حمایت از مواضع جمهوری اسلامی در مسائل حقوق بشر و مذاکرات هسته ای تقدیر کرد و گفت: اطمینان داریم حمایت های متقابل می تواند زمینه ساز تعمیق همکاری های بین المللی باشد.

وزیرامورخارجه کشورمان با ابراز خرسندی از برگزاری دوازدهمین اجلاس کمسیون اقتصادی ایران و ارمنستان به ریاست نخست وزیر ارمنستان و معاون اول رئیس جمهور کشورمان خواستار حل مشکلات ایرانیان زندانی در ارمنستان شد.

ظریف علاوه بر این خواستار ایجاد تسهیلات برای فراهم آوردن زمینه حضور تجار در ارمنستان شد و گفت: باید برای حل مشکل رانندگان ایرانی در مرز ایران و ارمنستان چاره ای اندیشید.

وی گفت: همکاری های سه جانبه ریلی روسیه، ایران و ارمنستان و احداث نیروگاه «مغری» از  امور مهمی است که امیدواریم نظر طرف ارمنستانی را داشته باشیم تا کارها آغاز شود.

ظریف همچنین خواستار همکاری های دو کشور برای حل مشکل آلودگی رود ارس شد.

در ادامه نعلبندیان وزیرامورخارجه ارمنستان با بیان اینکه برای توسعه روابط دو کشور، ملاقات های دوجانبه بسیار مهم است گفت: در همین راستا از آقای روحانی رئیس جمهور  ایران برای سفر به ارمنستان دعوت می کنیم زیرا این سفر می تواند فصل جدیدی برای روابط دو کشور باشد.

وی تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی را چارچوب خوبی برای ارتقای مناسبات خواند و گفت: امیدواریم مشکلات پروژه های تجاری حل شده و  طرح های اجرایی آغاز شود.

وی همچنین قول داد برای رفع مشکلات رانندگان ایرانی در مرزها، گردشگران و زندانیان پیگیری جدی داشته باشد.

در پایان این دیدار، وزرای خارجه دو کشور بر ارتباطات میان پارلمان ها، تقویت همکاری های گروههای دوستی دو کشور، همکاری های استانی، سفر شهردار تهران به ایروان توافق کردند.


ویدیو مرتبط :
تقدیر بیمار تنفسی توسط دکتر ظریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقچی لوح تقدیر سازمان ملل به ظریف را دریافت کرد



محمدجواد ظریف ,لوح تقدیر سازمان ملل

عراقچی لوح تقدیر سازمان ملل به ظریف را دریافت کرد

لوح تقدیر سازمان ملل توسط هلن کلارک، رییس گروه توسعه سازمان ملل به عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه به نمایندگی از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه اعطا شد.

هم‌چنین در ادامه مراسم "بزرگداشت روز سازمان ملل متحد"، وب‌سایت رسمی این سازمان در ایران توسط رییس گروه توسعه سازمان ملل رونمایی شد.

در ادامه این مراسم زینب کاویانی، دختر نابینای 13 ساله از بجنورد به زبان انگلیسی به سخنرانی پرداخت و از همکاری خود با سازمان صندوق جمعیت سازمان ملل سخن گفت.

هم‌چنین دکتر حیدری یکی از مهاجران افغان در سال 1359 که در ایران توانسته تخصص خود را در زمینه‌ی زنان و زایمان گرفته به سخنرانی پرداخت و از پذیرایی جمهوری اسلامی ایران از مهاجران افغانی و شکوفا کردن استعدادهای آن‌ها قدردانی کرد. /ایسنا