اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تفکیک جنسیتی در مدارس ابتدایی کهگیلویه


مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با اشاره به تفکیک جنسیتی مدارس مختلط ابتدایی روستایی این شهرستان گفت: درحال حاضر تنها پنج مدرسه ابتدایی مختلط در سطح این شهرستان وجود دارد.

خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با اشاره به تفکیک جنسیتی مدارس مختلط ابتدایی روستایی این شهرستان گفت: درحال حاضر تنها پنج مدرسه ابتدایی مختلط در سطح این شهرستان وجود دارد.

فریدون فاطمی زاده صبح سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه این شهرستان افزود: در سال جاری 487 کلاس درس در مقطع ابتدایی در سطح شهرستان کهگیلویه در حال فعالیت هستند که از این تعداد 121 کلاس پسرانه، 112 کلاس دخترانه و 254 کلاس چندپایه روستایی یا مختلط هستند.

وی رشد آموزشی سال گذشته در مقطع ابتدایی در این شهرستان را 98.61 درصد قبولی عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه از سال تحصیلی 90-91 تاکنون 12 مدرسه ابتدایی در روستاهایی که در گذشته فاقد مدرسه بودند احیا شده است، اظهار داشت: در حال حاضر پوشش تحصیلی در سطح این شهرستان به طور 100 در صد انجام گرفته است.

فاطمی زاده به اجرای طرح هزار لبخند برای ایجاد نشاط در مدارس ابتدایی اشاره کرد و بیان داشت: جشنواره سلامت ویژه نوآموزان ابتدایی شامل سفره سلامت، مسابقه تند رستی و نمایش عروسکی، کارگاه تخصصی قرآن، هنر، نقاشی و کاردستی ویژه مربیان پیش دبستانی از دیگر طرح ها هستند.

وی اجرای جشنواره قصه گویی ویژه پایه اول ابتدایی، جشنواره املانویسی ویژه پایه دوم ابتدایی، جشنواره سودوکو ویژه پایه سوم ابتدایی، جشنواره حفظ جزء سی ام قرآن ویژه پایه چهارم ابتدایی، جشنواره ریاضی ویژه پایه پنجم ابتدایی و جشنواره کار و فناوری ویژه پایه ششم ابتدایی را از برنامه هایی نام برد که در حال حاضر در این شهرستان در حال اجرا هستند.

وی بیان کرد: شش معلم به عنوان سرگروه تمام وقت آموزشی در سطح این شهرستان، روزانه از مدارس ابتدایی با برنامه ریزی منسجم و منظم بازدید می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه همچنین هدف از یکدست کردن لباس دانش آموزان را ایجاد فضای بانشاط و رفع تبعیض اجتماعی دانست.


ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره از مهر 95



اخبار,اخبار اجتماعی ,مقطع ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای نظام دوره‌ای در مدارس ابتدایی از سال تحصیلی 96-95 خبر داد و گفت: مدارس بالای 500 دانش‌آموز به دو دوره مجزا تبدیل خواهند شد.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره طرح دوره‌ای در مدارس ابتدایی گفت: یکی از تکالیف سند تحول بنیادین اجرای نظام دوره‌ای در مقطع ابتدایی است، به این معنا که باید ساختار دوره ابتدایی 3-3 شود.

وی افزود: بر این اساس پایه‌های اول، دوم و سوم در دوره اول ابتدایی و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در دوره دوم ابتدایی ساماندهی می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مطالعات و ارزیابی‌های انجام شده در کشور پیرامون این موضوع اظهار کرد: نتایج تحقیقات حاکی از آن است که اگر دانش آموزان از پایه اول تا ششم در کنار هم در یک مدرسه باشند چندان مطلوب نیست. یک علت آن است که تراکم جمعیت در مدرسه‌های بالای 200 نفر بالا می‌رود و ارائه خدمات با کیفیت مشکل می‌شود.

دیمه‌ور افزود: همچنین تنوع سنین دانش آموزان نیز مشکلاتی به بار می‌آورد حال آنکه جهت گیری‌های تعلیم و تربیت با یکدیگر متفاوت هستند.

تابلوی مدارس تغییر می‌کند
وی با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و امکان سنجی‌های لازم را انجام داده‌ایم اظهار کرد: از استان‌ها و مناطق درخواست کرده‌ایم تا مدارس بالای 500 دانش‌آموز از سال تحصیلی آینده (96-95) به دو مدرسه مجزا دوره اول و دوره دوم ابتدایی هر کدام با ظرفیت 250 نفر تبدیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر این اساس تابلوی مدارس نیز تغییر پیدا کرده و دوره اول و دوره دوم از یکدیگر جدا می‌شوند.


 اخباراجتماعی  -  ایسنا