اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر ساعات کاری به سبب کمبود برق



اخبار,اخباراجتماعی, تغییر ساعات کاری


اخبار اجتماعی - تغییر ساعات کاری به سبب کمبود برق

فرماندار شهرستان کهنوج از تغییر ساعات کاری ادارات این شهرستان خبر داد

فرماندار شهرستان کهنوج از تغییر ساعات کاری ادارات این شهرستان خبر داد و گفت: افت ولتاژ در کهنوج مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و به همین سبب ساعات کاری ادارات این شهرستان به ساعات ۶ تا ۱۳ تغییر یافته است.

سید محسن صمدانی در گفت‌وگو با تسنیم در کهنوج، اظهار کرد: حفر چاه‌های عمیق غیرمجاز سبب افت ولتاژ در شهرستان کهنوج شده است که مصرف برق بالایی دارند.

وی بیان کرد: در اغلب خانه‌ها مردم از کولر گازی برای دفع گرمای زیاد هوا در این شهرستان گرمسیری استفاده می‌کنند که این وسایل نیز به شدت مصرف برق زیادی دارند.

فرماندار شهرستان کهنوج تصریح کرد: برای جبران کمبود برق در این شهرستان مجبور شدیم ساعات اداری را به ساعات 6 تا  13تغییر دهیم تا یک ساعت در پیک مصرف صرفه‌جویی شود.

صمدانی گفت: برنامه‌ریزی شده بود تا برق هزار مگاواتی کهنوج امسال زیر بار برود و بخشی از مشکلات شهرستان را حل کند اما به سبب مشکلات متفاوت، این مسئله تا این لحظه محقق نشده است.

وی نبود خط گازرسانی برای اجرای فاز نخست نیروگاه برق کهنوج را یکی از دلایل تاخیر در اجرای این پروژه دانست و افزود: تجهیزاتی نیز برای اجرای این پروژه بزرگ برق رسانی نیاز بود که به سبب تحریم‌ها با تأخیر به کهنوج رسید.

فرماندار شهرستان کهنوج با اشاره به اینکه برای پروژه برق 50مگاواتی که از قبل در کهنوج تعریف شده نیز نیاز به گاز است، گفت: در حال حاضر روزانه 500هزار لیتر گازوئیل توسط تانکرهای سوخت‌رسانی به این نیروگاه منتقل می‌شود.

صمدانی اظهار کرد: ظرفیت مخازن نیروگاه کم است و اگر یکی دو روز به هر سببی گازوئیل به آن نرسد تولید برق تعطیل می‌شود.

وی تصریح کرد: لوله‌گذاری تا نزدیک نیروگاه انجام شده و امید زیادی داریم که به زودی مشکل آن برطرف شود.

فرماندار شهرستان کهنوج خاطرنشان کرد: ترافیک بالای تانکرهای سوخت‌رسان در جاده می‌تواند خطر آفرین باشد که نیاز به تغییر سوخت این نیروگاه نیز احساس می‌شود. 

 اخبار اجتماعی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
گردش در ساعات کاری و آب بازی و هدر دادن و اصراف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر ساعات کاری در صورت تشدید آلودگی هوا



تغییر ساعات کاری ,افزایش شدت آلودگی هوا

تغییر ساعات کاری در صورت تشدید آلودگی هوا

استاندار تهران با بیان اینکه احتمال افزایش شدت آلودگی هوا وجود دارد گفت: در صورتی که روند آلودگی به سمت اضطرار برود تصمیمات جدیدی برای تردد و ساعت‌های کاری اتخاذ خواهیم کرد.

 حسین هاشمی در حاشیه نشست استاندار با ائمه جمعه تهران درباره آلودگی هوای تهران گفت: این تصمیمات براساس سیاست‌هایی که در گذشته اعمال می‌شده اتخاذ می‌شود چرا که موضوعی نیست که هر لحظه بتوان در مورد آن تصمیم گرفت بلکه براساس تجربه‌ای که در گذشته صورت گرفته تصمیمات اعلام خواهد شد.

استاندار تهران درباره تردد خودروهای فرسوده در پایتخت که به عنوان یکی از آلاینده‌های اصلی هوای تهران است نیز پاسخ داد: تا زمانی که حاکمیت در رابطه با تعویض خودروهای فرسوده تصمیم نگیرد 3.5 تا چهار میلیون خودروی فرسوده در تهران تردد خواهند کرد.

وی با اشاره به این که هیات وزیران ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده دولتی را اخیرا مصوب و ابلاغ کرده است گفت: تا زمانی که این خودروهای فرسوده از رده خارج نشوند مشکل همچنان به وقت خود باقی است.

وی درباره بازگرداندن سرویس ادارات نیز اظهار کرد: به تمام ادارات تفویض اختیار شده و با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی دارای امکاناتی هستند می‌توانند براساس امکاناتی که دارند در این باره تصمیم‌گیری کنند./ باشگاه خبرنگاران