اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین شعبه رسیدگی به پرونده ستایش


سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران از تعیین شعبه رسیدگی کننده به پرونده ستایش قریشی خبر داد.

خبرگزاری مهر: سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران از تعیین شعبه رسیدگی کننده به پرونده ستایش قریشی خبر داد.

محسن افتخاری در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده ستایش قریشی گفت: این پرونده به دادگاه کیفری یکِ استان تهران ارسال شد و با توجه به شرایط سنی متهم، شعبه ۷ به عنوان شعبه رسیدگی کننده به این پرونده تعیین شد.

سرپرست دادگاه کیفری یکِ استان تهران در رابطه با این شعبه، اظهار داشت: شعبه ۷ به عنوان شعبه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان، مرجع رسیدگی انتخاب شده است.

وی در خصوص اولین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز گفت: بررسی ها بر روی این پرونده باید انجام شود تا زمان رسیدگی به آن مشخص شود که احتمال دارد این فرآیند یک یا دو ماه طول بکشد.

گفتنی است بر اساس ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری جرائمی از جمله جرائم موجب مجازات سلب حیات، موجب حبس ابد، جرائم موجب مجازات قطع عضو و جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی با میزان ثلث دیه کامل یا بیش از آن، جرائم موجب مجازات تعزیری درجه چهار و بالاتر باید در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شود و با توجه به اینکه در پرونده ستایش قریشی، این  دختر بچه ۷ ساله افغان که توسط امیرحسین ۱۶ساله به قتل رسیده و جرم قتل محرز شده است، دادگاه کیفری یک صلاحیت رسیدگی دارد.

ضرورت حضور مشاور در دادگاه در ماده ۳۱۵ این قانون نیز آمده است که در صورتیکه اطفال و نوجوانان مرتکب یکی از جرائم مشمول صلاحیت دادگاه کیفری شوند، به جرائم آنان در دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان رسیدگی می شود و متهم از کلیه امتیازاتی که در دادگاه اطفال و نوجوانان اعمال می‌شود، بهره‌مند می‌شود.

طبق تبصره دو این ماده حضور مشاوران با رعایت شرایط مقرر در این قانون، برای رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان در دادگاه کیفری یک ویژه رسیدگی به جرائم آنان الزامی است.


ویدیو مرتبط :
ادامه رسیدگی به پرونده اقتصادی-امنیتی م.ه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان رسیدگی به پرونده مرتضوی تعیین شد



اخبار,اخبارسیاسی, پرونده مرتضوی


اخبار  سیاسی - زمان رسیدگی به پرونده مرتضوی تعیین شد

وکیل‌مدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار گفت که 10 شهریور ماه برای رسیدگی به این پرونده از سوی دادسرای کارکنان دولت تعیین شده است.

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: پرونده سعید مرتضوی دهم شهریور ماه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت رسیدگی می‌شود.

وی افزود: زمان رسیدگی به این پرونده به وکیل شکات و وکیل متهم اول این پرونده، اعلام شده است.

پیش از این ترک همدانی به ایسنا گفته بود که برای پیگیری پرونده شکایت تعدادی از کارگران یک شرکت در چابهار از سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی به اتهام تصرف غیرمجاز در اموال دولتی، اختلاس و خیانت در امانت در دادسرای کارکنان دولت طرح شکایت کرده است.
 اخبار سیاسی - ایسنا