اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعطیلات بارانی پایتخت


وظیفه با اشاره به افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در جنوب استان کرمان و شمال آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در این نواحی هشدار داد.

ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش دما در تهران گفت: استان تهران در دو روز آینده شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

احد وظیفه گفت: به سبب نفوذ توده هوای خنک و استقرار آن تا شنبه در سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه های البرز و شمال شرق کشور ضمن کاهش دما در این مناطق، چهارشنبه بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در سواحل جنوبی دریای خزر و پنج شنبه و جمعه با تقویت جریانات شمالی بارش باران در استان های مازندران، گلستان وخراسان شمالی تشدید پیش‌بینی می شود.

وی افزود: در این مدت شمال استانهای البرز، تهران ، سمنان و خراسان رضوی نیز در ساعات بعد از ظهر و اویل شب رگبار ورعد وبرق پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. علاوه بر آن شدت بارش در روزهای پنج شنبه و جمعه در خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران رخ خواهد داد و دریای خزر از امروز تا شنبه مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که پنجشنبه و جمعه بر شدت وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور بویژه منطقه زابل افزوده خواهد شد، گفت: بتدریج از اواخر امروز در شرق استانهای خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل سرعت وزش باد در سطح زمین افزایش یابد و سبب تولید گردوخاک شود. این شرایط تا روز شنبه تداوم خواهد داشت و توفان شن و گردوخاک در روزهای جمعه و شنبه در مناطق یاد شده رخ خواهد داد.

وی افزود: امروز در برخی مناطق استانهای هرمزگان و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده یا رعد و برق پیش بینی می شود.

وظیفه با اشاره به افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در جنوب استان کرمان و شمال آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در این نواحی هشدار داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشوربا اشاره به افزایش سرعت باد در منطقه مرکزی کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه گفت: وقوع گردوخاک و کاهش دید در استانهای قم، مرکزی، غرب سمنان، شمال اصفهان و با احتمال در استانهای البرز و تهران پیش بینی می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز پنج شنبه کمی ابری در پاره ای نقاط باد و گرد و خاک در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 22 و 37 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری در بعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 22و 35 درجه سانتیگراد خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
تیزر پایتخت 4 - تبلیغ پایتخت 4 پیشنمایش پایتخت 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابرهای بارانی امشب از پایتخت می‌روند


آسمان تهران امروز بارانی است و در مناطق جنوبی آن نیز شاهد وزش باد و گرد و خاک هستیم اما بارش امشب پایان می یابد و بر اساس گزارشات هواشناسی هوای پایتخت پنجشنبه و جمعه بار دیگر بارانی خواهد شد.

خبرگزاری مهر: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور؛ تهران امروز بارانی است و در مناطق جنوبی آن شاهد وزش باد و گرد و خاک خواهیم بود، فردا کاهش ابر خواهیم داشت و تنها باراش باران تا امشب در پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوای امروز تهران 23 درجه سانتی‌گراد است که از فردا افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش ،بارش باران از امشب در تهران قطع می‌شود و اما در پنج‌شنبه و جمعه بارندگی در سطح شهر تهران را شاهد خواهیم بود، امروز برای شمال غرب و غرب کشور و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندارن، کردستان، ایلام، مرکزی، البرز، همدان، خوزستان، قزوین، سمنان بارش باران به صورت موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از روز چهارشنبه از غرب شاهد موج جدید بارشی خواهیم بود و نیمه غربی کشور در روز پنج‌شنبه و جمعه بارش باران خواهد داشت، همچنین می‌توان گفت شدت بارش‌ها امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، اردبیل، لرستان، شمال خوزستان، همدان و مرکزی است که موجب آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود.

 دمای هوای از امروز تا پایان هفته در نوار شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت، خنک‌ترین منطقه امروز در خراسان جنوبی با 2 درجه سانتی‌گراد زیر صفر پیش‌بینی شده است.