اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرفه جدید دفاتر ازدواج و طلاق اعلام شد


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تعرفه جدید حق التحریر دفاتر ازدواج و طلاق را به کانون سردفتران ازدواج و طلاق اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: به موجب ابلاغیه شماره 94/77812 مورخ 12 مرداد سال 94، تعرفه حق‌التحریر ازدواج و طلاق از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام شد.

بر اساس این ابلاغیه، حق‌التحریر ثبت ازدواج و ثبت طلاق رجعی و بائن، یک میلیون و 900 هزار ریال (190 هزار تومان) است.

همچنین در ابلاغیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حق‌التحریر ثبت رجوع، بذل مدت و فسخ نکاح، مبلغ 300 هزار ریال (30 هزار تومان) تعیین شده است.

طبق تعرفه جدید، دفاتر ازدواج و طلاق برای  اجرائیه ، اخطاریه و رونوشت مبلغ 200 هزار ریال معادل 20 هزار تومان دریافت‌ می‌کنند.

در تبصره ابلاغیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمده است: مبالغ مربوط به اوراق و اسناد ازدواج و طلاق و هزینه اعلامیه‌های تعیین شده، علی‌حده وصول می‌شود.


ویدیو مرتبط :
اعلام تعطیلی برخی دفاتر لندن و انگلیس نشینها در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام جدیدترین آمار طلاق و ازدواج در کشور


تهران با دو هزار و 792 فقره طلاق دارای بیشترین و چهارمحال و بختیاری با 82 فقره طلاق دارای کمترین آمار طلاق در میان استانهای کشور بوده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه طلاق و ازدواج در مهرماه امسال افزایش داشته گفت:

 تهران با دو هزار و 792 فقره طلاق دارای بیشترین و چهارمحال و بختیاری با 82 فقره طلاق دارای کمترین آمار طلاق در میان استانهای کشور بوده‌اند.

علی اکبر محزون افزود: براساس آمارهای بدست آمده در مهرماه امسال 78 هزار و 645 فقره ازدواج به ثبت رسیده که استان تهران با 9 هزار و 489 فقره ازدواج صدر نشین و استانهای خراسان رضوی با هفت هزار و 326 فقره و خوزستان نیز با پنج هزار و 365 فقره ازدواج در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی تاکید کرد: استانهای سمنان با 566 فقره ، ایلام با 671 فقره و خراسان جنوبی نیز با 763 فقره دارای کمترین آمار ثبت شده ازدواج در کشور هستند.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور به افزایش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: دراین مدت  12 هزار و 413 فقره طلاق در کشور رخ داده است. این درحالی است که آمار طلاق در شهریورماه 11 هزار و 443 مورد بوده است.

محزون افزود: استانهای تهران با 2 هزار و 792 فقره، خراسان رضوی با یکهزار و 157 فقره و اصفهان با 736 فقره طلاق دارای بیشترین آمار طلاق و همچنین استانهای ایلام با ثبت 36 فقره، خراسان جنوبی با 63 و چهارمحال و بختیاری با 82 فقره طلاق دارای کمترین آمار طلاق در میان استانهای کشور بوده اند.

به گفته وی، در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل آن آمار طلاق 970 مورد و آمار ازدواج نیز 9 هزار و 481 مورد افزایش داشته است.

منبع: مهر