اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرفه‌ های تشویقی مصرف برق در تابستان


یک مقام مسئول در توانیر با تشریح جزئیات اعمال تعرفه‌های تشویقی مصرف برق در فصل تابستان گفت: مشترکان صرفه‌جویی کنند خاموشی‌های تابستانی به حداقل کاهش می یابد.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در توانیر با تشریح جزئیات اعمال تعرفه‌های تشویقی مصرف برق در فصل تابستان گفت: مشترکان صرفه‌جویی کنند خاموشی‌های تابستانی به حداقل کاهش می یابد.

علیرضا احمدی یزدی با بیان اینکه در شرایط فعلی مدیریت مصرف به عنوان یكی از اركان اقتصاد مقاومتی اولویت دارترین پروژه صنعت برق ایران است، گفت: همزمان با گرم تر شدن هوای كشور، مصرف برق هفته جاری دوباره اوج گرفت و با فاصله قابل توجهی نسبت به روز پیش از آن به ۴۸ هزار و ۷۳۷ مگاوات رسید.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف توانیر با اعلام اینکه پیش بینی‌ها نسبت به افزایش پیک بار مصرف برق در طول روزهای آینده حکایت دارد، تصریح کرد: با توجه به اوج گیری پیک مصرف برق تابستانی، مدیریت مصرف این انرژی پاک باید توسط مشترکان صنعتی در دستور کار قرار بگیرد.

این مقام مسئول همچنین در تشریح تعرفه‌های تشویقی صنعت برق اظهار داشت: صنایع می توانند با همكاری از طریق تغییر شیفت كاری، تعطیلات و تعمیرات سالانه و یا جابه جایی تعطیلی روز جمعه با یكی از روزهای هفته، از تخفیف ویژه همكاری بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تشویقی برای استقبال صنایع و همكاری آنها در كاهش مصرف در زمان اوج مصرف برق در تابستان پیش بینی شده است، بیان کرد: با اجرای راهكارهای مدیریت مصرف تاثیر قابل توجهی در كاهش نیاز مصرف برق كشور حاصل می شود.

به گفته مدیركل دفتر مدیریت مصرف برق توانیر محدودیت‌های مالی برای احداث نیروگاه‌های جدید، محدودیت تامین سوخت واحدهای نیروگاهی، كاهش آثار زیان بار مصرف سوخت‌ فسیلی بر محیط زیست، تامین برق پایدار، افزایش تقاضای انرژی الكتریكی، افزایش بهره‌وری و توان مالی خانواده‌ها و حفظ انرژی برای نسل آینده از مهمترین دستاوردهای بهینه سازی در مصرف برق و انرژی است.

احمدی یزدی با بیان اینکه هم اکنون میزان مصرف انرژی الكتریكی مشتركان ایرانی بیش از مصرف جهانی است، تاکید کرد: كنترل پیك مصرف ابزاری است كه می تواند به كاهش خاموشی ها كمك كند و صنایع می توانند بهترین همكاری را در پیك مصرف داشته باشند.

وی با اعلام اینكه هدف از مدیریت مصرف انرژی، تعیین راهکارهایی برای كاهش مصرف انرژی است، خاطرنشان کرد: ممیزی انرژی می تواند دستور العمل‌هایی را به منظور كاهش مصرف انرژی به مدیران صنایع ارائه كند و در بعضی موارد حتی یك ممیزی فقط با آگاه سازی كاركنان از چگونگی مصرف می تواند منجر به صرفه‌جویی آنی انرژی شود.


ویدیو مرتبط :
آموزش فعالسازی تعرفه های تشویقی - سامانه رایگان پیام رسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تعرفه فروش برق در تابستان/ اجرای نظام پاداش و جریمه مشترکان برق



اخبار ,اخبار اقتصادی ,فروش برق در تابستان

 

اخبار اقتصادی - جزئیات تعرفه فروش برق در تابستان/ اجرای نظام پاداش و جریمه مشترکان برق

معاون وزیر نیرو با تشریح جزئیات تعرفه فروش برق به مشترکان خانگی در فصل تابستان از اعمال نظام پاداش و جریمه به مشترکان کم مصرف و پُرمصرف برق خانگی در فصول گرم سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ فلاحتیان در تشریح جزییات تخفیف‌هایی که مشمول مشترکان همکاری‌ کننده در مدیریت مصرف برق می‌شود، گفت: مشترکان خانگی برق کشور با اعمال مدیریت مصرف، بهای قبض کمتری پرداخته و برخی دیگر از مشترکان شامل تخفیف‌های عمده می‌شوند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه کشاورزانی که برق چاه‌های خود را چهار ساعت در زمان پیک از مدار خارج کنند، در 20 ساعت دیگر مشمول استفاده از برق به‌ صورت رایگان می‌شوند، تصریح کرد: همچنین اگر صنعتگران در ماه‌های تیر و مرداد در مجموع 200 ساعت مطابق برنامه زمان‌بندی شده با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند، مشمول تخفیف‌های عمده می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشترکان خانگی که دارای کنتورهای سه‌تعرفه هستند، با اعمال مدیریت مصرف می‌توانند بهای کمتری برق پرداخت کنند، بیان کرد: استفاده از برق در بازه‌های زمانی نیم ساعت پیش از اذان مغرب تا چهار ساعت پس از آن جزو تعرفه پُرباری، چهار ساعت پس از اذان مغرب تا هفت صبح جزو تعرفه کم‌باری و از هفت صبح تا نیم ساعت پیش از اذان مغرب جزو تعرفه میان‌باری محسوب می‌شود.

معاون وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: مشترکان برق با استفاده از برق در ساعت‌های کم‌باری می‌توانند بهای قبض خود را به ‌شدت کاهش دهند.

وی درباره مشترکان صنعتی برق نیز یادآور شد: صنایعی که دست ‌کم پنج روز از تعمیر اساسی خود را در تابستان انجام دهند و 200 ساعت در طول ماه‌های تیر و مرداد مطابق برنامه‌های زمان‌بندی شده از سوی شرکت‌های برق، در مصرف مدیریت کنند، مشمول تخفیف‌های عمده برق می‌شوند.

فلاحتیان با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری از مدت‌ها پیش با توجه به نوع منطقه و گرمای هوا در ماه‌های مختلف به‌صورت مخفف حساب می‌شود، خاطر نشان کرد: مناطق گرمسیری کشورمان به چهار منطقه تقسیم شده است و بنابر سیاستی که از پیش بوده، تعرفه‌های این مناطق بسیار ارزان‌تر از سایر مناطق است.
اخبار اقتصادی - مهر