اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرض به زنان توسط چهار پرایدسوار


متهمان من را به عنوان مسافر سوار یك پراید كردند و قصد تجاوز داشتند كه من مقاومت كردم. یكی از آنها با چاقو ضربه‌ای به گردنم زد و بعد كه بی‌حال شدم هر چهار نفر مرا مورد آزار قرار دادند.

شرق: دیوان عالی‌كشور، حكم اعدام چهار مرد را كه به تعرض به پنج زن و قتل یكی از آنها متهم شده‌اند، نقض كرد.

پلیس آخرین روزهای سال 88 در جریان وجود چنین باندی قرار گرفت. در آن روز زنی زخمی و نیمه‌عریان توسط یك راننده آژانس به یكی از كلانتری‌های منطقه پاكدشت برده شد.

این زن كه به شدت بدحال بود در همان وضعیت به ماموران گفت: راننده آژانس مرد خوبی است و به او كمك كرده و كسانی كه او را زخمی كرده و مورد آزار قرار داده‌اند افراد دیگری هستند.

زن جوان مشخصات چهارمردی را كه با یك پراید او را ربوده و مورد آزار قرار داده‌بود به پلیس داد و گفت: «متهمان من را به عنوان مسافر سوار یك پراید كردند و قصد تجاوز داشتند كه من مقاومت كردم. یكی از آنها با چاقو ضربه‌ای به گردنم زد و بعد كه بی‌حال شدم هر چهار نفر مرا مورد آزار قرار دادند. در راه، سه نفر پیاده شدند و راننده پراید كه قرار بود من را به بیمارستان برساند در بیابان روی چادر ماشین من را مورد آزار قرار داد و بعد همان‌جا رهایم كرد. كشان‌كشان خودم را كنار جاده رساندم و راننده آژانسی كه داشت از آنجا رد می‌شد به من كمك كرد و من را به كلانتری رساند.»

این زن پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت خونریزی و جراحات وارده جانش را از دست داد. پلیس با توجه به مشخصاتی كه از طریق مقتول به دست آورده ‌بود، تحقیقات خود را آغاز كرد و موفق شد متهمان را یكی پس از دیگری شناسایی كند.

متهمان كه اكبر، سیاوش، محمود و علی نام دارند بعد از بازداشت، اعتراف كردند پنج زن را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند. اكبر، متهم ردیف اول این پرونده در جریان باز‌جویی‌ها گفت: من و دوستانم مدتی بود كه زنان را به عنوان مسافر سوار ماشین می‌كردیم و در راه اموال آنها را می‌دزدیدیم و آنان را مورد آزار قرار می‌دادیم. در آخرین مورد، زنی را سوار ماشین كردیم و وقتی خواستیم او را مورد آزار قرار دهیم مقاومت كرد. او فریاد می‌زد و سعی داشت توجه رانندگان عبوری را جلب كند. سیاوش راننده بود. او به من گفت این زن را ساكت كن وگرنه كار دست‌مان می‌دهد.

من هم از جیبم چاقو در‌آوردم و یك ضربه به گردنش زدم. مقصودم این نبود كه بكشمش. متهم ادامه‌ داد: ما زن جوان را مورد آزار قرار دادیم. او مقاومت نكرد چون زخمی شده‌بود. من به سیاوش گفتم بهتر است به سمت یك بیمارستان برویم چون ممكن است این زن بمیرد و یك قتل هم گردن‌مان بیفتد. سیاوش گفت: شما پیاده شوید من خودم او را می‌برم. ما پیاده شدیم و بعد از آن از سرنوشت زن جوان خبری نداشتیم.

وقتی سیاوش مورد بازجویی قرار گرفت، اعتراف كرد، بعد از پیاده كردن دوستانش زن جوان را یك‌بار مورد آزار قرار داده‌است. او گفت: چادر ماشین را در بیابان پهن كردم و زن جوان را مورد آزار قرار دادم. او زخمی بود و نمی‌توانست مقاومت كند. بعد هم همانجا رهایش كردم، فكر نمی‌كردم بتواند زنده بماند و از پلیس كمك بگیرد. ماموران پلیس حین بازجویی‌ از متهمان، چهار زن دیگری را كه از سوی این باند مورد آزار قرار گرفته‌ بودند، شناسایی كردند و با تكمیل تحقیقات پرونده به دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.

متهمان سال گذشته در شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران به ریاست نورالله عزیزمحمدی تحت محاكمه قرار گرفتند و هر چهار نفر به رابطه با پنج زن اعتراف كردند البته مدعی شدند این زنان در برابر آنها مقاومت نكردند. اكبر همچنین قتل آخرین طعمه‌اش را نیز گردن گرفت. این ادعاها در حالی مطرح شد كه شاكیان مدعی بودند تا جایی كه توانستند، مقاومت كردند. در نهایت هیات قضات وارد شور شدند و هر یك از متهمان را به جرم تجاوز به عنف و آدم‌ربایی به 10‌سال حبس و یك‌بار اعدام محكوم كردند و اكبر نیز به دلیل قتل زن جوان علاوه بر اعدام به یك‌بار قصاص محكوم شد.

رای صادره از سوی متهمان مورد اعتراض قرار گرفت در این میان خانواده متهمان تلاش زیادی برای جلب رضایت شاكیان انجام دادند و موفق شدند رضایت همه آنها را بگیرند. با توجه به این رضایت‌ها هیات قضات شعبه 32 دیوان عالی كشور پرونده را مورد بررسی قرار دادند و رای صادره را به خاطر دو ایراد نقض كردند.

در نظریه دیوان‌عالی آمده ‌است اولا نوع آزار جنسی پنج زن باید یك‌بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد و دوم اینكه درباره دسترس بودن همسران این متهمان در زمان وقوع جرایم نیز باید تحقیق شود. به این ترتیب پرونده دیروز برای برطرف شدن نواقص به شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران برگشت و هیات قضات موظف شدند نظر دیوان‌عالی كشور را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
‫پنج ایرانی جزو مظنونین تعرض جنسی گسترده به زنان آلمانی !‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعرض جنسی به زنان زندانی با وعده آزاد شدن از زندان/ اعمال بی‌شرمانه رئیس بازداشتگاه زنان فاش شد+ عکس



به گزارش پلیس ایالتی" دلاور" در شهر" دوور"امریکا یک مقام عالی رتبه در زندان زنان به اتهام داشتن رابطه جنسی با یکی زندانی دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ،"فرد ورد" 50 ساله رئیس پلیس امنیتی در زندان زنان به اتهام دو فقره تعرض جنسی در بازداشتگاه و چندین مورد سوء رفتار نسبت به زندانیان شناسایی و دستگیر شد.

بنا بر این گزارش رابطه پنهانی "فرد ورد" با یکی از زندانیان  زن 27 ساله ، زمانی فاش شد که وی این زندانی را پس از انتخاب به عنوان نظافتچی ، بارها و بارها به دفترش در زندان "بیلور" فرا میخواند.

 این  زندانی 27 ساله را که در حال گذراندن حکم طولانی مدت خود به اتهام سرقت و قاچاق مواد مخدر در شهر "دوور" امریکا شناسایی و دستگیر شده بود، که "فرد ورد" با وعده  آزادی او را تسلیم خواسته های بی شرمانه‌اش کرده بود.

رییس امنیتی این زندان از قربانی اش خواسته بود تا در صورت قبول پیشنهادش وی را به دلیل داشتن رفتار خوب در دوران محکومیت و درج آن در پرونده اش به قید ضمانت آزاد کند.

 

اخبار,اخبارحوادثتجاوز

 
رابطه پنهانی "ورد" زمانی فاش شد که  تیم بازرسی زندان "بیلور" مسوول رصد تمامی دوربینهای مداربسته بودند، متوجه فراخوانده شدن یک زندانی به عنوان نظافت چی به دفتر رییس امنیتی بیش از چند بار در طول روز شدند که همین امر منجر به مشکوک شدن آنها به "فرد ورد" رییس امنیتی این زندان شد و بنا به درخواست تیم بازرسی تحقیقات برای آشکار شدن حقیقت اغاز شد.

به گزارش تیم تحقیقات داخلی این زندان ،از لحظه ای که این زندانی وارد اتاق میشد دیگر تصویری از وی و "ورد"  در داخل اتاق وجود نداشت و بدون آنکه دفتر وی نظافت شود زندانی خارج میشد و "ورد" در جای خود مستقر میشد.همین غیبت چند دقیقه ای که چند بار در طول روز اتفاق می افتاد پرده از فساد اخلاقی این مقام عالی رتبه برداشت.

بر اساس قوانین مصوب در این زندان عمل بستن درب و تنها بودن با یک زندانی بدون شاهد تنها زمانی اتفاق می افتد که موارد ایمنی یا امنیتی زندانی در معرض خطر باشد .

 این مقام عالی رتبه که با حضور به موقع نگهبانان در حین ارتکاب جرم دستگیر شد از مقام خود عزل و تا برگزار شدن اولین جلسه دادگاه به زندان ایالتی "دلاور"منتقل شد.

زندان "بیلور" تنها زندان دولتی زنان در "دلاور" با 400 زندانی است و بازداشت شدگان از سال 1991 در این زندان بسر میبرند و برقراری امنیت و حفاظت از آنان بر عهده  120 کارمند پلیس مرد تمام وقت است.

 اخبار  حوادث  -باشگاه  خبر  نگاران