اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعدیل 50 درصدی نیرو در آموزش و پرورش


فانی گفت: به طور طبیعی تا سه سال آینده 10 درصد از نیروی انسانی ما بازنشسته می‌شوند. تا 10 سال آینده نیز 50 درصد نیروی فعلی با توجه به سابقه و سنوات خدمتی‌شان بازنشسته خواهند شد البته پیش‌بینی کردیم بتوانیم این تعداد را با فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جایگزین کنیم.

خبرآنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امر ساماندهی نیروهای انسانی از چند ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است گفت: سال تحصیلی جدید را با قوت آغاز خواهیم کرد چرا که اکنون امر ساماندهی نیروهای انسانی انجام شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

دکتر علی اصغر فانی در حاشیه برگزاری سومین جشنواره کشوری جابر بن حیان که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز به کار کرد گفت: مبلغ 250 میلیارد تومان برای امر کیفیت بخشی آموزش و پرورش در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است که در حال حاضر میان معاونت‌های مختلف این وزارتخانه در غالب فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع توزیع شده است.

وی گفت: جشنواره جابر بن حیان از جمله این فعالیت‌هاست که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با نمایش پروژه‌های علمی خود خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های خود را نیز به نمایش گذاشتند.شبیه به این فعالیت در مقطع متوسطه در غالب مسابقات و جشنواره‌های مختلف در حال برگزاری است.

فانی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به علت بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان گفت: اینگونه نیست و باید گفت به طور طبیعی تا سه سال آینده 10 درصد از نیروی انسانی ما بازنشسته می‌شوند. تا 10 سال آینده نیز 50 درصد نیروی فعلی با توجه به سابقه و سنوات خدمتی‌شان بازنشسته خواهند شد البته پیش‌بینی کردیم بتوانیم این تعداد را با فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جایگزین کنیم.

وی درباره کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی نیز گفت: کل نیروی انسانی آموزش و پرورش در اختیار وزارت آموزش و پرورش است. امر ساماندهی نیروهای انسانی از چند ماه پیش در دستور کار ما قرار گرفته و سال تحصیلی جدید را با قوت آغاز خواهیم کرد.

وی در واکنش به وجود 10 هزار نیروی انسانی بی‌سواد در آموزش و پرورش گفت: در سال‌های آینده پروژه‌ای را تحت عنوان بهسازی نیروی انسانی اجرا می‌کنیم که این مشکل نیز حل می‌شود.


ویدیو مرتبط :
تعدیل 10 هزار نیرو در صنعت قطعه سازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جذب نیرو در آموزش و پرورش ممنوع!



آموزش و پرورش,برنامه‌های آموزش و پرورش جذب نیرو

جذب نیرو در آموزش و پرورش ممنوع!

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هر گونه جذب نیرو به هر شکل در آموزش و پرورش را ممنوع دانست و افزود: آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای برای جذب نیرو ندارد و امید می‌رود با اجرایی شدن جذب مربیان پیش دبستانی که برای آموزش و پرورش یک اولویت است، برخی از مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش رفع شود.

به گزارش   ایسنا  - منطقه یزد، وحید کیارشی در جمع شورای معاونین آموزش و پرورش استان یزد با تشکر از زحمات و تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش استان در امر ساماندهی و تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری با اشاره به مشکلات نیروی انسانی استان در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه مقطع ابتدایی گفت: در محاسبات و تأمین نیروی انسانی باید توجه جدّی به استان یزد شود.

وی ادامه داد: استان یزد در سال گذشته در ردیف استان‌های برتر و موفق کشور بود و امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

وی هر گونه جذب نیرو به هر شکل در آموزش و پرورش را ممنوع دانست و افزود: آموزش و پرورش هیچ گونه برنامه ای برای جذب نیرو ندارد و امید می‌رود با اجرایی شدن جذب مربیان پیش دبستانی که برای آموزش و پرورش یک اولویت است، برخی از مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش مرتفع شود.

کیارشی با بررسی وضعیت نیروی انسانی و اعتباری آموزش و پرورش استان، برای رفع برخی از مشکلات موجود، قول مساعد داد.

در ادامه این نشست، معاونین و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان، گزارشی از وضعیت، شاخص‌ها و نحوه تأمین نیرو در سال تحصیلی جدید ارائه کردند. /ایسنا