اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر: وضعیت بحرانی مسلمانان میانمار


مسلمانان "روهینگیا" حدود 5 درصد از جمعیت 60 میلیون نفری میانمار را تشکیل می‌دهند. آن‌ها از زمان استقلال این کشور در سال 1948 تاکنون با اذیت و آزار، شکنجه، بی‌توجهی و سرکوب مواجه بوده‌اند.

 
 
 
 
 صبح بخیر: مسلمانان "روهینگیا" حدود 5 درصد از جمعیت 60 میلیون نفری میانمار را تشکیل می‌دهند. آن‌ها از زمان استقلال این کشور در سال 1948 تاکنون با اذیت و آزار، شکنجه، بی‌توجهی و سرکوب مواجه بوده‌اند.
 



5 نوامبر 2012، این پسربچه ها از میان گل و لای راه باز می کنند و وسایلی که از خرابه های محله سوخته ای در بخش شرقی پایکسیک در کیوکفیو پیدا کرده اند را با خود حمل می کنند.




5 نوامبر 2012، جوانان وسایلی که از خرابه های محله سوخته در بخش شرقی پایک سیک کیوکفیو پیدا کرده اند را حمل می کنند.




30 اکتبر 2012، محمد نور، 28 ساله، پس از پنهان شدن در خانه ای در تکناف، با همسرش سامودا خاتون و پسرش شهید نور، غش کرد. نور که به گروه مسلمانان روهینگایا تعلق دارد در حال حاضر با روستاییان پنهان شده است تا توسط گاردهای مرزی بنگلادش دستگیر نشود. او با همسر و پسرش یک شبانه روز کامل راه رفتند تا از خشونت ها و سوزاندن خانه ها در میانمار در امان بمانند.




6 نوامبر 2012، یک توله سگ در کنار بقایای سگی ایستاده است که بومی ها می گویند مادرش بوده و در خشونت های این منطقه سوخته است.




27 اکتبر 2012، در دهکده پوک تا که در خشونت ها سوخت، دختری به دیگران می پیوندد و قطعات فلزی را از میان آوار جمع می کند.





در 27 اکتبر 2012، پس از خشونت ها و سوزاندن خانه ها، سربازی در میان آوار راه می رود.




31 اکتبر 2012، زن گریانی که از خشونت در پاک تاو، آواره شده، توسط دیگران به اردوگاه آوارگان مسلمان آورده شده و در خارج از سیتوه پناهگاه یافته اند.





25 اکتبر 2012، مردی با پسرش حرف می زند که در خشونت متعصبانه اخیر مجروح شده و در بیمارستان دهکده کیوکتاو بستری شده است.




29 اکتبر 2012، یسمین 22 ساله در خانه ای ایستاده که محل پنهان شدن او با اقوام دیگرش در تکناف است. یسمین که معلم رشته آموزش اجتماع UNHCR در منطقه دابیوچونگ در استان راکین میانمار بود، به گروهی از مسلمانان روهینگایا تعلق دارد که در حال حاضر با روستاییان پنهان شده اند تا توسط گارد مرزی بنگلادش دستگیر نشوند.





31 اکتبر 2012، نوربگم، 23 ساله، با پسرش محمدعمر در خانه ای نشسته و با اقوامش در تکناف پنهان شده است. نور که به گروهی از مسلمانان روهینگایا تعلق دارد در حال حاضر با روستاییان پنهان شده اند تا توسط گارد مرزی بنگلادش دستگیر نشوند. در خشونت متعصبانه میانمار، پنج مرد راکینی به نور تجاوز کردند. شوهر 30 ساله نور، هاسو میا نام داشت که توسط ارتش میانمار کشته شد. به گفته نور، خانواده اش باید هر کدام 10 هزار تاکا به یک مأموری می دادند تا آنها را بعد از سوزاندن خانه ها و خشونت در میانمار به بنگلادش ببرد.





30 اکتبر 2012، مردم در اردوگاه آوارگان مسلمان آب جمع آوری می کنند.




زنی که به خاطر خشونت های اخیر دی پاکتاو آواره شده، فرزند گریان خود را در اردوگاه آوارگان مسلمان در خارج از سیتوه، در آغوش دارد.


ویدیو مرتبط :
گزارش خبری از وضعیت مسلمانان میانمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت دایی در بیمارستان+تصاویر



علی دایی, علی دایی در بیمارستان


مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت:‌ پس از بررسی‌های دقیق خوشبختانه هیچ‌گونه شکستگی در بدن دایی دیده نمی‌شود و پارگی های پوست سر او نیز ترمیم شده‌است.

دکتر حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت علی دایی اظهار داشت: از همان دقایق ابتدایی که آقای دایی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شد اقدامات لازم در بخش‌های مختلف بیمارستان برای مداوای وی انجام شد.

وی افزود:‌پس از بررسی‌هایی که داشتیم خوشبختانه مشخص شد که مشکل وی جدی نیست و با توجه به صحبت‌هایی که شده احتمال این را می‌دهیم که دایی به تهران انتقال پیدا کند.

حسینی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده هیچ‌گونه شکستگی در بدن آقای دایی دیده نمی‌شود، همچنین پارگی‌های پوست سر او نیز ترمیم شده و می‌توانیم اعلام کنیم که مشکل وی تا حدود زیادی حل شده است.

وی یادآور شد:‌پزشکان بیمارستان شهید بهشتی تمام تلاش خود را انجام دادند و امیدوار هستیم که هر چه سریعتر شاهد سلامتی کامل آقای دایی باشیم.

حسینی در پایان در پاسخ به سوالی که آیا دایی از بیمارستان شهید بهشتی مرخص خواهد شد یا خیر نیز گفت:‌ قبلا هم گفتم طبق صحبت‌هایی که شده احتمال این وجود دارد که ایشان به تهران منتقل و سایر بررسی‌ها بر روی وی انجام شود اما روی هم رفته مشکل خاصی دیگر وجود ندارد.... / تابناک