اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تسهیلات وام خرید مسکن افزایش یافت


براساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی، سقف تسهیلات خرید مسکن از 20 به 25 میلیون تومان افزایش یافت.

 صبح بخیر: براساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی، سقف تسهیلات خرید مسکن از 20 به 25 میلیون تومان افزایش یافت.

 براساس جدیدترین بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی که امروز اعلام شد، سقف تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن برای متقاضیانی که سپرده گذاری کرده اند براساس ضوابطی که بانک مسکن به تایید بانک مرکزی می رساند، 25 میلیون تومان تعیین می‌شود.

وام خرید مسکن در مردادماه امسال از 18 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافت که در بسته جدید ابلاغی بانک مرکزی این رقم 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده است که پرداخت تسهیلات برای خرید واحدهای مسکونی اعم از عرصه و اعیان توسط موسسات اعتباری و شرکت های تابعه آنها از جمله شرکت های لیزینگ(به استثنای بانک مسکن و موارد خاص شورای پول و اعتبار و شورای مسکن) ممنوع است.

در این بسته سقف تسهیلات اعطایی جهت احداث واحدهای مسکن مهر معادل 200 میلیون ریال تعیین می شود. این سقف برای آن دسته از واحدهای مسکن مهر که از فن آوری ساخت نیمه صنعتی و صنعتی استفاده کننده به ترتیب 220 و 250 میلیون ریال تعیین می شود.

البته با افزایش نرخ وام خرید مسکن متقاضیان باید میزان سپرده گذاری در بانک را هم بنابر اعلام بانک افزایش دهند. به نظر می رسد نوسانات بازار مسکن یکی از عواملی است که مسئولان شورای پول و اعتبار را به افزایش این وام ترغیب کرده است.

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
وام خرید مسکن افزایش یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقف خط اعتباری مسکن مهر افزایش یافت/ اختصاص ۱۰ درصد منابع بانک‌ها برای تسهیلات خرید کالای صنعتی



اخبار,اخباراقتصادی,مسکن مهر

با مصوبه شورای پول اعتبار سقف کلی تسهیلات مسکن مهر بانک مسکن از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در یکهزار و دویست و هفتمین جلسه مورخ 31 شهریور، به منظور تکمیل واحدهای نیمه تمام طرح مسکن مهر، با امکان افزایش سقف کلی تعهدات طرح مسکن مهر بانک مسکن  از 500 هزار میلیارد ریال به 555 هزار 384 میلیارد ریال جهت افزایش سقف فردی طرح های مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال از محل وصولی های طرح مزبور، صرفاً برای تکمیل طرح های تعهد شده بانک مسکن موافقت کرد.

همچنین شورای پول و اعتبار در این جلسه به منظور تحرک بخشی به بخش تولید و افزایش سرعت گردش فعالیت واحدهای تولیدی با تخصیص 10 درصد از کل تسهیلات نظام بانکی به عقد خرید دین در جهت امکان فروش مدت‌دار محصولات تولیدی در بنگاه‌های اقتصادی و تسهیل در عرضه این محصولات به بازار موافقت کرد.

به گزارش فارس، شورای پول و اعتبار پیش از این در سال 92 سقف خط اعتباری مسکن مهر را از 45 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داده بود.


  اخباراقتصادی  -  فارس