اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترفند هندی ها درباره صادرات برنج به ایران



اخبار,اخبار اقتصادی ,برنج هندی

 

اخبار اقتصادی - ترفند هندی ها درباره صادرات برنج به ایران

ایران یک یاز مهمترین بازارهای مصرف برنج هند است و خیلیها از این صادرات برنج هند به کشور منتفع هستند.

بر اساس دستورات اخیر مسئولان ارشد اجرایی به اعضای کابینه، مقرر شده با توجه به اهمیت خودکفایی و ارتقای استانداردهای تولید دارو در کشور، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز شرکت های تولید کننده برای راه اندازی یا مدرنیزه کردن تولید اقلام مختلف دارویی در کشور با تایید وزارت بهداشت، از سوی بانک مرکزی ارز مبادله ای برای واردات دریافت کنند.

بر اساس بررسی های کارشناسان یک دستگاه نظارتی، در حالی که بر اساس بخشنامه صادره توسط وزارت بازرگانی و صنایع هند در آوریل سال 2014، از این پس صادرات مجدد اقلام بشر دوستانه به کشورهایی مانند ایران مشمول ارزش افزوده نخواهد بود، این وزارتخانه برنج را از فهرست مذکور استثنا کرده است که با توجه به حجم بالای صادرات برنج این کشور به ایران، ترفندی برای کم نشدن سود بازرگانی دولت هند محسوب می شود.

اخبار اقتصادی - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
تولید برنج هندی با دستگاه های چینی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرطرفدار شدن صادرات برنج هندی با ارزان شدن روپیه



 

 

پرطرفدار شدن صادرات برنج هندی با ارزان شدن روپیه

 

تقاضای صادرات برای برنج هندی با كاهش ارزش روپیه در برابر دلار و پایین آمدن قیمت غله این كشور، افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از وال استریت ژورنال، هند از زمان رفع ممنوعیت صادرات غلات از سوی دولت این كشور در ماه سپتامبر، برای صادرات بین ۱.۲ تا ۱.۳ میلیون تن برنج قرارداد بسته است. به گفته مدیران بازرگانی، تقاضا برای برنج هندی در هفته های اخیر افزایش یافته است.

خریداران از فیلیپین پس از اینكه اندونزیایی ها ۲۵۰ هزار تن برنج در هفته گذشته خریداری كردند، مذاكره با هند برای خرید برنج با كیفیت معمولی را آغاز كرده اند و اگرچه میزان خرید فیلیپین تایید نشده اما به گفته مدیران بازرگانی، نشانه های اولیه حاكی است میزان سفارش این خرید ممكن است به بزرگی خرید اندونزی باشد.

تایلند تقریبا یك سوم از تجارت جهانی برنج را به خود اختصاص می دهد اما با وقوع سیل شدید در این كشور، مزارع و انبارهای برنج به زیر آب رفته و بنادر و زیرساخت های داخلی نیز آسیب دیده اند.

قیمت برنج هند با پنج درصد شكستگی، به دلیل كاهش ارزش روپیه و فراوانی عرضه این محصول به دلیل دو دوره متوالی برداشت خوب، ۱۳۵ دلار در هر تن ارزان از رقبایی مانند تایلند است.... /  خبرگزارى ایسنا