اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تداوم گرد و غبار در اکثر مناطق کشور


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران در ۲ روز آینده به تدریج خنک می‌شود،‌ گفت: گرد و غبار هنوز در اکثر مناطق کشور ادامه دارد.

خبرگزاری فارس: فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: در بعد از ظهر امروز به دلیل شمالی شدن جریانات در سواحل شمالی گیلان و مازندران رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد. این شرایط فردا برای استان گلستان اتفاق می‌افتد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان نیز بارش پراکنده و رعد و برق رخ می‌دهد. همچنین دریای خزر و خلیج فارس امروز مواج است.

وی افزود: در 3 روز آینده برای جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل، جنوب سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران، یزد، شمال اصفهان، جنوب غربی و جنوب کشور بروز پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه آسمان امروز تهران صاف است، گفت: غبار محلی در تهران دیده می‌شود و شهرهای جنوبی این استان وزش باد و گرد و خاک را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: امروز حداکثر دمای تهران 41 درجه سانتیگراد است. تهران دیروز پیک گرما را پشت سر گذاشت و امروز و فردا به تدریج خنک می‌شود.

وی گفت: ارومیه با دمای 15 درجه سانتیگراد و قم با دمای 46 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور بودند.


ویدیو مرتبط :
علی سلاجقه : 5 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی منشا گرد و غبار در کشور هستند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باد و گرد و غبار در اکثر مناطق کشور


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پدیده گرد و عبار در اکثر مناطق کشور امروز هم ادامه دارد، گفت: تهران بعداز ظهر امروز شاهد افزایش ابر خواهد بود.

خبرگزاری فارس: امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بعد از ظهرها و شب‌های ۳ روز آینده استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد رشد ابر و بارش پراکنده خواهند بود، گفت: امروز و فردا در غرب و جنوب غربی کشورمان شاهد پدیده گرد و غبار خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل شاهد وزش شدید باد و بروز پدیده گرد و غبار خواهد بود.

وی با بیان اینکه قم و سمنان در ۳ روز آینده باد و گرد و خاک را تجربه خواهد کرد، گفت: شمال اصفهان،‌تهران و مرکزی نسبت به خوزستان، هرمزگان، قم و سمنان با وزش باد آرام‌تر به همراه گرد و خاک روبه‌رو می‌شوند.

نقشینه با بیان اینکه تهران بعدازظهر امروز افزایش ابر را تجربه خواهد کرد، اظهار داشت‌: آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی فردا با کاهش نسبی دما مواجه و 2 درجه نسبت به امروز خنک‌تر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اهواز با دمای 45 درجه سانتی‌گراد گرمترین مرکز استان کشور و شهرکرد با دمای 13 درجه سانتی‌گراد ختک‌ترین مرکز استان کشور بود.