اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم بیمه نفتکش‌‌های ایران برداشته شد


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه تحریم بیمه نفتکش‌ها به طور کامل برطرف شد، گفت: به دنبال نوسازی نفتکش‌ها با همکاری سازندگان داخلی هستیم.

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه تحریم بیمه نفتکش‌ها به طور کامل برطرف شد، گفت: به دنبال نوسازی نفتکش‌ها با همکاری سازندگان داخلی هستیم.

علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه خوشبختانه هم‌اکنون تمام ظرفیت شرکت ملی نفتکش در حال استفاده است، گفت: در حال حاضر، نفتکش‌های ما براساس تعهدی که در گذشته به مشتریان سنتی داشت، در حال انتقال نفت خام این مشتریان است.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم تا مشتری های قبلی خود را راضی نگه داریم، گفت: پس از برطرف شدن مشکل بیمه‌ای که خوشبختانه این موضوع به طور کامل حل و فصل شد و همچنین بحث حل شدن پرچم معتبر و همچنین نرخ‌گذاری بر روی خدمات، امیدواریم بتوانیم نفتکش‌های ایرانی را به بازارهای اروپایی نیز گسیل کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در حال حاضر بیمه‌های مورد استفاده برای حمل و نقل دریایی، ترکیبی از بیمه‌های داخلی و خارجی است که حداکثر استفاده از بیمه های داخلی را در این زمینه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 13 کلوپ بیمه‌ای در جهان وجود دارد، گفت: خوشبختانه پس از رفع تحریم بیمه‌ای، این کلوپ‌ها اعلام کرده‌اند حاضر هستند بیمه نفتکش‌های ایرانی را نیز انجام دهند، بنابراین به طور قطع اعلام می‌کنم مشکل بیمه نفتکش‌ها کاملاً برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به ظرفیت 15.5 میلیون تنی نفتکش جمهوری اسلامی گفت: بزرگترین ظرفیت را در بین شرکت‌های حمل و نقل دریایی داریم که البته سعی می‌کنیم این ظرفیت را افزایش ندهیم، زیرا اثر منفی در حمل و نقل دریایی نفت خواهد گذاشت، اما مذاکراتی را انجام می‌دهیم تا بهترین فاینانس را برای بازسازی و نوسازی نفتکش‌های ما داشته باشیم.

صفایی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم با حمایت از ساخت داخل، بتوانیم نفتکش‌های خود را نوسازی و بازسازی کنیم که در همین راستا با 2 شرکت صدرا و ایزوایکو قرارداد داریم، شرکت صدرا قرار است 3 نفتکش و شرکت ایزوایکو نیز 2 نفتکش برای ما بسازد.

وی با اشاره به اینکه چرا نفتکش ساخته‌شده از شرکت ایزوایکو را تحویل نمی‌گیرید، گفت: این قرارداد مربوط به 12 سال پیش است که هزینه ساخت 2 نفتکش به طور کامل به این شرکت داده شد، اما در حال حاضر یک نفتکش به طور 70 درصد ساخته شده و نفتکش دیگر نیز هنوز هیچ کار اجرایی بر روزی آن انجام نشده است، اما با این حال مذاکراتی را با شرکت ایدرو داشتیم تا بتوانیم از شرکت ایزوایکو حمایت کرده و ساخت 2 نفتکش در این شرکت تسریع پیدا کند.


ویدیو مرتبط :
تحریم شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده آمریکا در 1+5: ایران می تواند کاری کند تا تحریم ها"آنی" برداشته شود



نماینده آمریکا در 1+5,تحریمهای ایران

نماینده آمریکا در 1+5: ایران می تواند کاری کند تا تحریم ها"آنی" برداشته شود

اینک دیگر با حکومت ایران است که تصمیم بگیرد چه رفتاری را در پیش بگیرد. حکومت ایران می تواند کاری کند که تحریم ها "آنی" برداشته شوند، البته، اگر با کشورهای «۱+۵» مذاکراتی سازنده و اساسی را در پیش گیرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا و رییس هیات مذاکره کننده این کشور در گفتگوهای 5+1 با ایران،اعلام کرد که ایران می تواند کاری کند که تحریم ها به صورت "آنی" برداشته شود.

به گزارش عصر ایران " وندی شرمن " معاون وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با رادیو اروپای آزاد با تکرار اتهامات همیشگی  آمریکا درباره مشکوک بودن اهداف فعالیت های هسته ای ایران ، افزود:" ما امیدواریم که حکومت ایران بخاطر مردم این کشور، به زودی دست به انتخاب راهبردی مناسبی بزند و تصمیم بگیرد که به طور جدی و اساسی با گروه «۱+۵» وارد مذاکره شود تا آینده روشن تری برای مردم ایران ترسیم شود.

این دیپلمات آمریکایی با انداختن گناه تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا به دوش ایران ، گفت:" من متوجه نارضایتی همه هستم چون هنوز نتیجه ای حاصل نشده، ایران همچنان برنامه هسته ای خود را پی می گیرد، و تحریم ها مدام در حال تشدید شدن است و این کشور روز به روز بیشتر به انزوا کشیده می شود، و زندگی مردم هم روز به روز دشوار تر می شود."

وی در عین حال تاکید کرد:" سختی معیشت مردم هم تنها به دلیل تحریم های ایالات متحده یا اتحادیه اروپا یا سازمان ملل متحده نیست، بلکه به خاطر انتخاب هایی است که حکومت ایران تا کنون انجام داده است. اینک دیگر با حکومت ایران است که تصمیم بگیرد چه رفتاری را در پیش بگیرد. حکومت ایران می تواند کاری کند که تحریم ها "آنی" برداشته شوند، البته، اگر با کشورهای «۱+۵» مذاکراتی سازنده و اساسی را در پیش گیرد."

شرمن افزود:" تصمیم اصلی با حکومت ایران است و ما هم این آمادگی را داریم که با گفت و گو درباره کل این برنامه برای برداشتن تحریم ها اقدام کنیم.

همان طور که رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا هم گفته اند، ایران می تواند با تبعیت از مقررات بین المللی و پایبندی به مسئولیت هایش در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل از یک برنامه هسته ای صلح آمیز بهره مند شده و زندگی معمولی خود را از سر گیرد."

 مسئول تیم مذاکره کننده آمریکا در گفتگوهای 5+1 با ایران در ادامه افزود:" فکر می کنم که هنوز راه (صلح آمیز)هست. رئیس جمهوری گفته اند که زمان هنوز برای گفت و گو وجود دارد. ترجیح مؤکد ما نتیجه ای صلح آمیز است. هیچ کس مایل نیست که راه دیگری در پیش گرفته شود. اما رئیس جمهوری هم گفته اند که همه گزینه ها روی میز هست.

بنابراین، هنوز وقت برای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز وجود دارد و ما بایستی هر آنچه در توان داریم را انجام دهیم تا به چنین راه حلی برسیم. هر چند این زمان نامحدود نیست، ولی هنوز وقت هست."

 این دیپلمات آمریکایی در ادامه از اظهار نظر درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن بر مساله هسته ای اجتناب کرد و گفت که نتیجه این انتخابات مشخص نیست./عصرایران