اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع دلواپسان علیه کنسرت حمید عسگری


تلاش گروه فشار در کرج برای لغو یا اخلال در کنسرت حمید عسگری ناکام ماند و این برنامه هنری با نظم و امنیت و به طور کامل برگزار شد.

عصر ایران: تلاش گروه فشار در کرج برای لغو یا اخلال در کنسرت حمید عسگری ناکام ماند و این برنامه هنری با نظم و امنیت و به طور کامل برگزار شد.

این گزارش حاکی است از دقایقی پیش ازشروع کنسرت  که در سالن سینما – تئاتر ارشاد در بوستان دکتر چمران کرج و با مجوز رسمی اداره کل ارشاد استان البرز برگزار می شد یک جمعیت 50 نفری تجمع کرده و خواستار لغو کنسرت شدند.

مدیر کل ارشاد و رییس حراست اما بلافاصله در محل حاضر شدند و اعلام کردند مجوزهای قانونی صادر شده و ضوابط رعایت می شود و دولت و مردم نمی توانند خود را با سلیقه آنان هماهنگ کنند.

تجمع کنندگان ابتدا زیر بار نرفتند و گمان می کردند با فشار می توانند در برنامه اخلال ایجاد کنند اما در نهایت ناگزیر از ترک محل شدند هر چند تهدید کردند نوبت بعد به گونه ای دیگر برخورد خواهند کرد.

سالن سینما تئاتر ارشاد در پارک شهید چمران کرج کمتر از 500 نفر گنجایش دارد و برگزاری کنسرت های موسیقی یکی از تدابیری است که برای پاسخ به نیازهای فرهنگی و هنری مردم اندیشیده شده و از آنها استقبال می شود.

نکته جالب توجه این که حمید عسگری پیش از این در شهرهای مختلف برنامه اجرا کرده و با چنین پدیده ای مواجه نشده بود.


ویدیو مرتبط :
کنسرت حمید عسگری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت از تجمع دلواپسان علیه یک کنسرت


حزب موتلفه در و اکنش به برگزاری کنسرت موسیقی سنتی در بوشهر و تجمع و تلاش برخی دلواپسان برای لغو آن اعلام کرد: حلال و حرام موسیقی دست دولت نیست و نیاز به فتوای مراجع دارد.

عصر ایران: حزب موتلفه در و اکنش به برگزاری کنسرت موسیقی سنتی در بوشهر و تجمع و تلاش برخی دلواپسان برای لغو آن اعلام کرد:  حلال و حرام موسیقی دست دولت نیست و نیاز به فتوای مراجع دارد.

در بیانیه موتلفه آمده است: «ظاهرا عده‌ای فراموش کرده‌اند که در این مملکت انقلاب اسلامی رخ داده است وکاباره‌ها ودانسینگ‌ها و مشروبخانه و مظاهر فساد برچیده شده است... به نام موسیقی محلی، سنتی و بومی به ترویج فساد می‌پردازند و از اداره فرهنگ و ارشاد هم مجوز می‌گیرند، غافل از اینکه مجوزحلال وحرام به دست ادارات ونهادهای دولتی نیست و نیاز به فتوای مراجع تقلید دارد.»

این بیانیه در روزنامه آرمان به نقل از گام نیوز منتشر شده است.

گروه موسیقی لیان در هفته گذشته بعد از 16 سال توانست با کسب مجوز برنامه اجرا کند که با دخالت و تجمع عده ای از معترضین موسوم به دلواپس، این کنسرت با حاشیه هایی همراه شد.

در این کنسرت شماری از دلواپسان تلاش کردند مانع از برگزاری برنامه اجرای موسیقی شوند که نیروی انتظامی با دخالت مانع آنها شد.