اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجلیل از 13 معلم فداکار در سال 94


دومین جشنواره جلوه‌های معلمی با معرفی ۱۳ معلم فداکار برگزار شد که ۱۰ معلم در این جشنواره مورد تجلیل وزیر آموزش و پرورش قرارگرفتند.

خبرگزاری تسنیم: دومین جشنواره جلوه‌های معلمی با معرفی ۱۳ معلم فداکار برگزار شد که ۱۰ معلم در این جشنواره مورد تجلیل وزیر آموزش و پرورش قرارگرفتند.

در این مراسم 13 معلم به عنوان منتخبین دومین جشنواره جلوه‌های معلمی انتخاب شده‌اند که از 10 نفر آنها توسط وزیر آموزش و پرورش تقدیر می‌شود. این معلمان فراتر از وظایف سازمانی خود برای دانش‌آموزانشان ایثار و فداکاری قابل توجهی را انجام داده‌اند.

در این مراسم از محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز به پاس سال‌ها فعالیتش در زمینه مدرسه‌سازی تقدیر به عمل آمد.

اسامی معلمانی که در دومین جشنواره جلوه‌های معلمی تقدیر شدند بدین شرح است:

1- ثریا مطهرنیا از استان کردستان به واسطه شناسایی و حمایت از 90 دانش‌آموز و تامین هزینه درمان، شناسایی 220 دانش‌آموز بی‌بضاعت و پرداخت 60 مورد کمک هزینه، پیگیری 42 مورد جراحی فوق تخصصی برای دانش‌آموزان تا انجام کامل درمان و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان نیازمند جراحی‌های ترمیمی استان در سال 94

2- زهرا معافی از استان قزوین به واسطه نجات 40 دانش‌آموز از مسمومیت شدید حاصل از گازگرفتگی که منجر به مسمومیت خود معلم شد و بازگشت به محل خدمت پس از یک هفته درمان

3- فاطمه مولوی از استان همدان به واسطه نجات دانش‌آموز از کانال آب رودخانه و جلوگیری از غرق شدن که منجر به بی‌هوش شدن معلم در رودخانه و نجات او توسط فرد دیگری شد.

4- هاجر مفیدی محمودآبادی که با وجود شکستگی پا و مرخصی استعلاجی به دلیل نبود معلم جایگزین 3 ماه آخر سال به دانش‌آموزانش در منزل خود درس داد.

5- علیرضا هادی‌نژاد از استان یزد به واسطه حضور در دبستان توحید در 90 کیلومتری مرکز استان و بردن دانش‌آموز معلول به کلاس درس و قبول مسئولان امور شخصی، آموزشی، پرورشی و بهداشتی دانش‌آموز درمدرسه

6- عسگر زاهد انزانی از استان اردبیل به واسطه نجات دو دانش‌آموز از غرق شدن در رودخانه

7- مهری عندالله از شهر تهران که باوجود داشتن بیماری سرطان و انجام 4 عمل جراحی طی دو سال گذشته همچنان در کلاس درس حاضر می‌شود

8- سیاوش صالحی از استان خوزستان به واسطه نجات دانش‌آموز از سیل شهر ایذه

9 - علیرضا شفیعی از استان اصفهان به واسطه نجات مصدومین تصادف، نجات دانش‌آموز بیهوش شده و نجات دانش‌آموز بیمار قلبی

10- عبدالله اسلامی از استان چهارمحال و بختیاری به واسطه ساخت یک آموزشگاه دارای 15 کلاس با نام دبیرستان متوسطه یک (مهین کریمی) به نام همسر مرحومش که فرهنگی بود.

11- مرحومه ریحانه بهشتی از استان خراسان رضوی، این معلم ورزش پس از فوت ناگهانی، اعضای بدنش اهدا شد و به چند نفر جان دوباره بخشید.

12 - شبو یوسفی از استان کردستان به واسطه نجات دانش‌آموزان از آتش‌سوزی، تهیه کتاب، وسایل مدرسه، پوشاک، عینک و صبحانه دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان دارای بیماری‌های خاص، کمک نقدی و غیرنقدی به خوابگاه مدرسه و جذب دانش‌آموزان روستاهای اطراف برای ادامه تحصیل و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان یتیم.

13 - انیس شاه‌رحمانی از استان یزد به عنوان مراقبت از 11 کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست با هزینه شخصی و تلاش برای جلب حمایت خیرین، 24 سال خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه.


ویدیو مرتبط :
معلم فداکار-ایریا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجلیل لاریجانی از معلم فداکار لرستانی


رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، از فداکاری مرحوم «کاظم صفرزاده» معلم لرستانی تجلیل کرد.

خبرگزاری خانه ملت: رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، از فداکاری مرحوم «کاظم صفرزاده» معلم لرستانی تجلیل کرد.

در پیام «علی لاریجانی» آمده است: اقدام شجاعانه معلم فداکار لرستانی، مرحوم کاظم صفرزاده که با ایثار جان خود تلاش کرد شاگردانش را از آسیب و خطر نجات دهد، بار دیگر صحنه هایی از رشادت و اخلاق انسانی را جلوه گر ساخت.

«از خودگذشتی، درس بزرگی است که ملت ایران از امام بزرگوار خویش، حضرت سیدالشهدا (ع) آموخته اند و افتخار بزرگی برای این معلم فداکار است که تا آخرین لحظه عمر خویش، دست از تعلیم دانش بر نداشت و جان خود را ایثارگرانه در ایام عزاداری حسینی برای نجات شاگردانش فدا کرد.»

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام تصریح می کند: اینجانب ضمن تجلیل از اقدام شجاعانه این معلم فداکار، درگذشت وی را به جامعه فرهنگی و آموزشی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و برای ایشان آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعالی مسالت می کنم.

کاظم صفرزاده سرپرست و معلم مرکز شبانه روزی عشایری امام جعفر صادق(ع) در منطقه محروم ویسیان در استان لرستان، 23 مهر ماه برای رساندن یکی از دانش آموزان به بیمارستان به اتفاق دو دانش آموز دیگر در مسیر با بارش شدید باران و جاری شدن سیل مواجه و هر چهار نفر جان خود را از دست دادند.