اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تب نمایندگی شورا در بین قهرمانان / رضازاده ، میراسماعیلی و حمید سوریان نامزدهای جدید برای هدایت تهران!



شورا شهر تهران,انتخابات شورا شهر تهران,انتخابات شوراها

تب نمایندگی شورا در بین قهرمانان / رضازاده ، میراسماعیلی و حمید سوریان نامزدهای جدید برای هدایت تهران!

چهره های سرشناس ورزشی آماده حضور در شورای شهر می شوند.

تب انتخابات شورا داغ است. داغ برای قهرمانان ورزشی. در روزهایی که همه جناح ها و چهره های سرشناس سیاسی سخت درگیر انتخابات ریاست جمهوری هستند ، ورزشی ها ورود به سیاست را از کانال شورای شهر جست و جو می کنند.

شورایی که تعداد منتخبانش این بار بیش از دو برابر دوره قبل شده اند و حالا نامزدها آرایی به مراتب کمتر از ادوار گذشته برای گزینش نهایی دارند.

شورایی که از بدو تاسیسش تا به حال همیشه عضوی ورزشی در خود داشته. شورای اول با حضور امیر عابدینی در جمع اعضای الالبدل ، سهمیه ای ورزشی داشت. در دوره دوم شوراها اما سهم ورزشی ها بیشتر شد. رسول خادم با رایی بالا توانست عضو ثابت شود .

او به همراه محمود خسروی وفا دو عضو رسمی خانواده ورزش در شورا بودند و البته امیر واعظ آشتیانی هم که ریاست فدراسیون دوچرخه سواری را بر عهده داشت با ورزش رابطه پیدا می کرد.

در این دوره اما شورای تهران انتخابات شورایاری را با مدیریت موفق رسول خادم به اجرا رساند تا نقش یک قهرمان و المپین در سیاست گذاری برنامه های شهری مثبت و پررنگ باشد.

با شروع رقابت برای سومین شورا ، چهره های سرشناس دیگری از خانواده ورزش پا پیش گذاشتند. علیرضا دبیر قهرمان المپیک سیدنی و هادی ساعی قهرمان المپیک آتن. هر دو از شهر ری تهران و هر دو در جمع 7 نفر اول آرا . هر دو در اسم مستقل اما در عمل مورد حمایت طیفی از جناح بندی های سیاسی.

دبیر که در لیست متحد آبادگران جهادی به سر لیستی مهدی چمران و حمایت شده از سوی محمد باقر قالیباف قرار نگرفته بود ، به طور مستقل وارد چرخه انتخابات شد . او اما حمایت قالیباف را پشت خود می دید و توانست آرای بالایی بدست بیاورد. هادی ساعی هم اگرچه مستقل آمده بود اما مورد حمایت لیست اصلاح طلبان بود و اشتهار او به اصلاح طلبی سبب شد تا بتواند فراتر از حد انتظار ظاهر شود.

او رای چهارم شورا را به دست آورد و همه نام این قهرمان تکواندوی ایران را در کنار نجفی ، ابتکار و مسجد جامعی قرار می دادند اگرچه با گذشت چندی هادی از این وابستگی حزبی خود را مبری دانست و گفت کاملا مستقل است و بعد ها رابطه ای صمیمی پیدا کرد با اعضای بدنه دولت.

این سه در شورا مسئولیت های مهمی داشتند. رسول خادم که تحصیلاتش را در رشته مدیریت سپری کرده بود ، در نقش بودجه نویس شورا توانست عملکرد اجرایی مهمی در تشکیلات گروه چمران داشته باشد. دبیر هم به همراه مرتضی طلایی از لیدرهای جریان حامی شهردار بود. او که همزمان توانست از تز دکتری مدیریت شهری اش دفاع کند به عضوی صاحب نفوذ در شورا بدل شده بود.

هادی ساعی هم که دبیر جلسات شورا بود ، سعی کرد نقش پررنگی در تحولات شهری داشته باشد. آنها 6 سال در بدنه تصمیم سازی های دولتی ماندند. هادی ساعی در دو سال گذشته با بازگشت به خانواده تکواندو سعی کرد رابطه محکمی با ورزش داشته باشد تا وجه ورزشی خود را همچنان تازه و به روز نگه دارد. این همان کاری بود که رسول خادم هم سال قبل به دنبالش رفت و هدایت تیم ملی کشتی را بر عهده گرفت و هنوز هم نقشی پررنگ در تصمیم سازی های فدراسیون فوتبال دارد.

دبیر اما در این سال ها منتقد مدیریت ورزش دولتی بوده و به دلیل انتقاداتش فرصتی برای همکاری و بازگشت به ورزش نداشته است. دبیر البته توانسته در این سال ها از چهره های شاخص شورا در تصمیم سازی های گوناگون باشد.

حضور پررنگ او در فعالیت های اجتماعی توانست وزن فعالیت های ورزشکاران در شورا بالاتر از قلب ببرد.هر سه این ها البته این بار هم نامزد انتخابات شوراها خواهند بود اما این بار شاهد چهره هایی جدید هم در این فهرست خواهیم بود. اگرچه قبل از این نام هایی مثل علی دایی و حمید استیلی در صدر نام نامزدهای احتمالی مطرح شده بود اما این دو به احتمال فراوان کاندیدای انتخابات شوراها نمی شوند.

حمید استیلی اما در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین این شایعه را تکذیب کرد و گفت:« اگرچه در این مدت پیشنهادهای زیادی داشتم ولی به جمع بندی برای حضور در انتخابات نرسیدم و قطعا نامزد انتخابات شوراها نمی شوم.»علی دایی هم که وقتی این شایعه را می شوند ، واکنش همیشه گی اش یک خنده بلند است.

او باز هم قصد دارد به وصیت پدرش عمل کند و وارد بازی سیاست نشود. بهمن دهقان دوست صمیمی او در این باره به خبرآنلاین می گوید:« دایی ترجیح می دهد یک چهره ورزشی بماند و فعالیت ورزشی اش را ادامه بدهد.»

با این وجود هستند چهره های ورزشی سرشناسی که قصد حضور در انتخابات شورا ها را دارند. شاید سرشناس ترین چهره ورزشی که بزودی ممکن است نامزد شورای شهر تهران شود ، حسین رضازاده است.

او که از سوی حامیان دولت به این انتخابات دعوت شده ، سابقه فعالیت سیاسی به عنوان رئیس ستاد حامیان مردمی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم را دارد . او درباره شایعه حضورش در انتخابات می گوید:« فعلا نمی توانم چیزی درباره اش بگویم. این شایعه که همیشه هست ولی من فعلا تازه از ازبکستان رسیدم و هنوز درباره آمدن یا نیامدن در انتخابات تصمیمی نگرفتم.»

به این جمع البته می توان چهره های دیگری را هم اضافه کرد که پیشینه ورزشی دارند اما قهرمان ورزشی نبودند. چهره هایی چون حمید رضا آصفی عضو اسبق هیات مدیره استقلال و علیرضا دهقان نماینده پیشین مردم ایذه که سال ها اخبارگوی ورزشی بوده است.

 
 

نام چهره ورزشی
رشته ورزشی
عناوین ورزشی
تحصیلات
سابقه اجرایی
رسول خادم
کشتی آزاد
دارنده نخستین مدال طلای المپیک بعد از انقلاب در المپیک آتلانتا ، مدال برنز المپیک بارسلون ،دو طلا و دو نقره جهانی
دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه آزاد 
دو دوره حضور در شورای شهر تهران ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ، مدیر تیم های ملی کشتی ایران
علیرضا دبیر
کشتی آزاد
قهرمان المپیک سیدنی ، یک طلا و سه نقره جهانی
دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه شهید بهشتی
عضو شورای شهر سوم و رئیس کمیته تربیت بدنی شورای شهر تهران
هادی ساعی
تکواندو
دو طلای و یک مدال برنز المپیک ، دو طلا دو نقره و یک برنز جهانی
کارشناس تربیت بدنی
عضو شورای شهر تهران
مدیر تیم های ملی تکواندو
آرش میراسماعیلی
جودو
دو طلا و دو برنز قهرمانی جهان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی
نایب رئیس فدراسیون جودو و مدیر تیم های ملی جودو
حسین رضازاده
وزنه برداری
دو مدال طلای جهان و چهار دوره قهرمان جهان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی
رئیس فدراسیون وزنه برداری
حمید سوریان
کشتی فرنگی
5 طلای جهان و یک طلای المپیک
دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی
...
علی تبریزی
پرورش اندام
3 دوره قهرمانی جهان
...
....

 خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
محمدرضا فروتن,حمید گودرزی,پوریا پورسرخ و حمید سوریان در برنامه سال تحویل 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمید سوریان از رازهای موفقیتش می گوید


حرف‌های عجیب و غریب حمید سوریان که درباره شهرت، محبوبیت، حساب بانکی و موفقیتش می‌گوید