اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبهکار تلفنی را شناسایی كنید



 

پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری كلاهبردار تلفنی، از مردم كمك خواست.ردیابی های پلیسی برای دستگیری محسن – ۳۵ ساله – از یكسال قبل همزمان با شكایت زنی، در دستور كار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

مالباخته در این باره گفت: «در خانه مشغول كار بودم كه مرد جوانی تماس گرفت و در حالی كه خود را دوست فرزندم معرفی می كرد گفت: «برای پسرتان مشكلی پیش آمده كه نیاز فوری به ۳۰۰ هزار تومان پول دارد و از من خواسته با شما تماس بگیرم»!

من هم بلافاصله پول را از طریق كارت بانكی به حساب مرد ناشناس واریز كردم. اما ساعتی بعد كه با پسرم تماس گرفتم متوجه كلاهبرداری شدم.

به دنبال این شكایت ده ها مالباخته دیگر نیز كه با روش مشابه هدف كلاهبرداری قرار گرفته بودند با مراجعه به پلیس از تبهكار ناشناس شكایت كردند.

بازپرس پرونده با درخواست چاپ عكس بدون پوشش وی از مردم خواست چنانچه اطلاعی از مخفیگاه متهم دارند موضوع را به تلفن ۲۱۸۶۶۳۴۹ اطلاع دهند.... / روزنامه ایران 



ویدیو مرتبط :
دروغگو ها را با دیدن این ویدئو شناسایی كنید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخفیگاه سارق جیب بر را شناسایی كنید



 

 

مخفیگاه سارق جیب بر را شناسایی كنید

 

پلیس از شهروندان خواست تا مخفیگاه سارق جیب بری كه از تهرانی ها دزدی می كرد را شناسایی كنند.

 


عصر ۲۷ دی سال گذشته پیرزن سالخورده ای با مراجعه به كلانتری ۱۰۱ تجریش خبر از برداشت مبلغ ۳ میلیون تومان پول از حساب عابر بانك خودش داد.



وی گفت: چندی پیش برای برداشت پول به شعبه بانكی مراجعه كرده بودم كه در آنجا متوجه مفقود شدن كیف پول حاوی عابر بانك و دیگر مدارك شناسایی شخصی داخل آن شدم؛ برای همین جهت بررسی موضوع به شعبه بانكی دارای حساب رفتم و در آنجا متوجه شدم كه مبلغ ۳ میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.



با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه یك تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



همزمان با آغاز تحقیات، زن مالباخته با مراجعه به پایگاه پلیس آگاهی خبر از پیدا شدن مدارك شناسایی خود به همراه مدارك شناسایی شخص دیگری در داخل شعبه بانكی كوی نصر داد.



زن مالباخته در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: از شعبه بانكی كوی نصر با من تماس گرفته شد و عنوان شد كه مدارك شناسایی و عابر بانكم به همراه مدارك شناسایی و عابر بانك متعلق به فرد دیگری، در حالیكه در داخل یك پلاستیك مشكی بوده، پیدا شده است.



كارآگاهان پایگاه یكم با مراجعه به شعبه بانكی كوی نصر و انجام تحقیقات، با شناسایی مالك مدارك شناسایی متعلق به نفر دوم به نام ناصر ۵۷ ساله اطلاع پیدا كردند كه این فرد نیز توسط سارق یا سارقان مورد سرقت قرار گرفته و تمام وجوه نقد حساب شخصی او نیز پس از سرقت كارت عابر بانك توسط سارقان برداشت شده است.



با شناسایی مالباخته جدید و حضور وی در پایگاه یكم پلیس آگاهی، وی در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: چندی پیش در پل گیشا سوار یك دستگاه پراید مشكی شدم؛ در زمان سوار شدن یكی از ۲ سرنشین صندلی عقب خودرو به بهانه اینكه زودتر پیاده می شود از خودرو پیاده شده و من در وسط ۲ سرنشین عقب پراید نشسته اما تا زمان پیاده شدنم از پراید این جوان كه در ابتدا از خودرو پیاده شده بود، از ماشین پیاده نشد.



وی ادامه داد: من هم پس از رسیدن به مقصد از خودرو پیاده شدم و پس از حركت خودروی پراید بود كه متوجه شدم كیف پولم توسط ۲ سرنشین عقب خودرو سرقت شده است.



كارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا كردند كه سارق یا سارقان احتمالی پس از سرقت كیف پول پیرزن مالباخته، با مراجعه به مغازه صرافی در منطقه سعادت آباد اقدام به خرید سكه طلا به ارزش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان كرده و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را نیز از عابر بانك برداشت كرده اند.



با شناسایی صرافی محل مراجعه سارقان جهت خرید سكه، كارآگاهان با مراجعه به این محل موفق به شناسایی خریدار سكه های طلا شدند.



در ادامه تحقیقات، پیرمرد مالباخته كه در زمان سوار شدن به پراید مشكی موفق به دیدن یكی از سارقان شده بود موفق به شناسایی صاحب عكس داخل صرافی به عنوان یكی از سرنشینان صندلی عقب پراید مشكی شد و كارآگاهان اطمینان پیدا كردند كه سارقان با استفاده از یك دستگاه پراید مشكی پس از شناسایی مالباختگان و سوار كردن آنها به عنوان مسافر، در یك فرصت مناسب اقدام به سرقت اموال همراه مالباختگان كرده اند.



سرهنگ علی اكبرپور، رئیس پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به دلایل و مدارك بدست آمده و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه یك تهران دستور انتشار بدون پوشش چهره یكی از سارقان كه جهت خرید سكه های طلا به مغازه صرافی مراجعه كرده، صادر شده است.



از تمام شهروندانی كه نسبت به شناسایی این متهم اقدام كرده اند درخواست شده تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۸۳۱۳ و ۲۲۲۹۲۰۱۳ در اختیار كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.



وی ادامه داد: همچنین از دیگر مالباختگان احتمالی كه اموال آنها بدین شیوه توسط سرنشینان یك دستگاه پراید مشكی مورد سرقت قرار گرفته دعوت می شود تا جهت طرح شكایت خود به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ و یا شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یك تهران مراجعه كنند..../ گزارش : خبرگزارى فارس