اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید مرگ طراح مرگبارترین سوء قصدها در روسیه (+عکس)



اخبار بین الملل -  تایید مرگ طراح مرگبارترین سوء قصدها در روسیه

شبکه فرانس بیست و چهار گزارش داد مرگ دوکو عمروف سرکرده شورشیان در منطقه قفقاز تایید شد.

به گزارش آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، دوکو عمروف مسئولیت چندین سوءقصد مرگبار در مسکو را بر عهده گرفته بود. جانشین وی که مرگ او را تایید کرده است می گوید عمروف چندین ماه پیش مرده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل,حمله انتحاری در مسکو

 

دوکو عمروف همچنین خود را امیر قفقاز می نامید. وی طراح مرگبارترین سوءقصدهای سالهای اخیر در روسیه بوده است. در سال دو هزار وده دو حمله انتحاری در متروی مسکو کار عمروف بوده است. این حمله چهل کشته برجا گذاشته بود. عمرو این حمله را انتقام کشته شدن دو فعال چچن به دست نیروهای امنیتی روسیه عنوان کرده بود.


دوکو عمروف در پیامی ویدئویی اعلام کرده بود :«دو عملیات ویژه به دستور من برای درس دادن به سازمانهای امنیتی روسیه صورت گرفت. این آخرین حملات نخواهد بود. »


چند ماه بعد نقشه های وی به اجرا درآمد و انفجار بمبی در فرودگاه مسکو موجب کشته شدن سی و هفت نفر شد. فهرست قربانیان عمروف همچنان دراز تر شد. در ماه دسامبر گذشته، سه حمله در ایستگاه قطار ولگوگراد در جنوب روسیه چهل کشته برجا گذاشت. این حمله چند هفته پیش از آغاز بازیهای المپیک زمستانی سوچی صورت گرفته بود. عمروف هدف خود را جلوگیری از برگزاری بازیها عنوان کرده بود.


در سال 2011 آمریکا برای شناسایی محل اختفای عمروف پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. روسها نیز مدت بیست سال تلاش کرده بودند او را بازداشت کنند که هرگز موفق نشدند.
عمروف در پیامی ویدئویی خطاب به روسیه گفته بود:« اگر مردم روسیه تصور می کنند جنگ فقط از طریق تلویزیون و به دور از کوههای قفقاز دنبال می شود و آنها مستقیما با آن سر و کار ندارند، ما کاری خواهیم کرد که جنگ به خانه آنها برسد.»


دوکو عمروف موفق شده بود فعالان اسلامگرای چچن ، داغستان و دیگر مناطق قفقاز را متحد کند. او می خواست حکومتی خلیفه ای در جنوب روسیه ایجاد کند.
 اخبار بین الملل - خبرگزاری آریا


ویدیو مرتبط :
مرگبارترین تصادفات در روسیه !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ طراح کاراکتر «ئی.تی»+عکس



«کارلو رامبالدی» طراح جلوه های ویژه ایتالیایی تبار که بیش از هر چیز به خاطر طراحی شخصیت «ئی.تی» در فیلمی به همین نام ساخته «استیون اسپیلبرگ» و همچنین طراحی کاراکتر «بیگانه» در فیلمی به همین نام ساخته «ریدلی اسکات» شهرت داشت در سن 86 سالگی درگذشت.

کاراکتر ئی.تی , کارلو رامبالدی , اخبار فرهنگی

«کارلو رامبالدی» طراح جلوه های ویژه ایتالیایی تبار که بیش از هر چیز به خاطر طراحی شخصیت «ئی.تی» در فیلمی به همین نام ساخته «استیون اسپیلبرگ» و همچنین طراحی کاراکتر «بیگانه» در فیلمی به همین نام ساخته «ریدلی اسکات» شهرت داشت در سن 86 سالگی درگذشت.

رامبالدی که متولد ویرجاینو مِناردا واقع در امیلیاروماگنای ایتالیا بود روز گذشته در لامزیای ایتالیا درگذشت. لامباردی کار خود را به عنوان طراح جلوه های ویژه از اواخر دهه پنجاه میلادی در سینمای ایتالیا آغاز کرده و دیری نگذشت که عنوان نخستین طراح جلوه های ویژه ای را به خود اختصاص داد که مجبور شد درباره واقعی نبودن کارش، توضیح ارائه کند؛ وی بعد از کار در فیلمی با عنوان «مارمولکی در پوست زن»(1971) به واسطه واقعی بودن بیش از حد نماهای بریدن سر تعدادی سگ مورد مواخذه دوستداران حیوانات قرار گرفت و کار به جایی رسید که کارگردان این فیلم «لوچیو فولچی» به همین دلیل در دادگاه محاکمه شد. در جریان این دادگاه لامباردی سعی زیادی کرد که بگوید صحنه های مربوطه هیچ کدام واقعی نبوده اند.
کارلو رامبالدی دو بار یکی به خاطر «ئی.تی» و دیگری به خاطر «بیگانه» برنده جایزه اسکار شد..../سایت ایران