اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید حکم اعدام اعضای باند وحشت



تایید حکم اعدام اعضای باند وحشت

 حکم اعدام چهار عضو اصلی باند وحشت که زنان و دختران را در کرمان می‌ربودند و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند در دیوانعالی کشور تایید شد. اعضای باند وحشت هشت‌مرد جوان هستند که با حمله‌های خونین به طعمه‌هایشان، موجی از ترس و وحشت در شهر کرمان به‌وجود آورده بودند.

 متهمان که همگی از وضعیت مالی خوبی برخوردارند، با چاقو به طعمه‌هایشان حمله می‌کردند و بعد از مجروح‌کردن آنها، دست به سرقت یا آزارواذیت می‌زدند. نخستین شکایت از اعضای این باند، 15فروردین امسال مطرح شد. شاکی مرد میانسالی بود که دزدان خشن برای سرقت خودرو پژو او، به وی حمله کرده و بعد از مجروح کردن او با ضربات چاقو خودرویش را دزدیده بودند.

 

با شکایت این مرد در اداره آگاهی کرمان، تیمی‌ از ماموران برای شناسایی و دستگیری دزدان وارد عمل شدند اما چند روز بعد خبر رسید دزدان خشن با استفاده از خودرو سرقتی اقدام به ربودن دختر جوانی کرده و بعد از بردن او به بیابان‌های اطراف شهر، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. با این شکایت، ماموران که خود را در برابر باندی وحشتناک می‌دیدند، تحقیقات گسترده‌ای را برای ردیابی آنها آغاز کردند اما جرایم این باند ادامه یافت و آنها با حمله‌های وحشیانه خود، چندین قربانی گرفتند.

 

تحقیقات نشان داد اعضای این باند هشت‌نفر هستند که چهارنفر از آنها اعضای اصلی و چهارنفر دیگر اعضای فرعی باند به‌شمار می‌روند. اعضای فرعی باند در یک تا سه‌مورد از جرایم این باند حضور داشتند اما اعضای اصلی، در تمامی‌جرایم شرکت داشتند. آنها دست به سرقت موتور می‌زدند و بعد از شناسایی خودرو موردنظرشان، با آن تصادف ساختگی ایجاد می‌کردند. وقتی صاحب ماشین پیاده می‌شد تا خسارت را بررسی کند، با چاقو به جان او می‌افتادند و خودرویش را به سرقت می‌بردند.

 

سپس با خودرو سرقتی به سراغ زنان و دختران می‌رفتند و بعد از اینکه آنها را به‌طرز وحشیانه‌ای می‌ربودند، با انتقال به بیابان‌های اطراف شهر مورد آزارواذیت قرار می‌دادند. با توجه به حساسیت موضوع، چندین تیم عملیاتی به‌صورت شبانه‌روزی برای شناسایی و دستگیری اعضای باند وحشت تلاش می‌کردند. درحالی‌که پلیس با تحقیقات شبانه‌روزی توانسته بود اعضای این باند را شناسایی کند، آنها متواری شدند و حتی خانواده‌هایشان برای اینکه این افراد به دام پلیس نیفتند به آنها کمک می‌کردند.

 

به‌طور مثال، برای آنها مدارک هویتی جعلی یا کارت‌های عابربانک با هویت جعلی تهیه می‌کردند تا زمانی که متهمان به زندگی مخفیانه خود ادامه می‌دادند، از نظر مالی به مشکل بر‌نخورند. سرانجام نخستین عضو باند دو‌ماه پیش دستگیر شد.

 

همزمان با دستگیری این فرد، مخفیگاه دیگر اعضای باند نیز یکی بعد از دیگری در سه‌ استان شناسایی شد و بعد از یک‌ماه، تمامی‌ متهمان دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پرونده در اختیار قضات دادگاه کیفری استان کرمان قرار گرفت و قضات دادگاه پس از محاکمه، چهار عضو اصلی باند را به اعدام محکوم کردند.

 

با اعتراض متهمان به حکم مجازاتشان پرونده برای تایید به دیوانعالی کشور فرستاده شد. چندین فقره آدم‌ربایی، ایراد ضرب‌وجرح و سرقت با سلاح سرد از جمله جرایم این باند بوده که رسیدگی به این موضوعات در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی‌ و انقلاب کرمان در مرحله نهایی و صدور کیفرخواست است. با توجه به حساسیت ماجرا، قضات دیوانعالی کشور نیز به پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی کرده و حکم اعدام چهار مرد شرور تایید شد.

/مهر
 


ویدیو مرتبط :
حکم اعدام روح الله زم تایید شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم اعدام رهبر و شماری از اعضای اخوان المسلمین تایید شد



اخبار,اخبار بین الملل ,  رهبر اخوان المسلمین

دادگاهی در مصر حکم اعدام محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و ۱۱ نفر دیگر از اعضای این گروه را تایید کرده است.

براساس حکم این دادگاه یک مصری آمریکایی‌تبار و چندین نفر دیگر هم به حبس ابد محکوم شدند.

رسانه های مصر روز ۱۶ مارس ( ۲۵ اسفند) از صدور حکم اعدام آقای بدیع و شماری از اعضای ارشد این گروه به دلیل اقدام مسلحانه علیه حکومت خبر دادند و امروز (شنبه ۱۱ آوریل) صدور این حکم تایید شده است.

در آوریل ۲۰۱۴ (اردیبهشت ۱۳۹۳)، جلسه محاکمه جمعی ۶۸۳ نفر از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین برگزار شد و متهمان به اعدام محکوم شدند. هر چند حدود سه ماه بعد، آقای بدیع و ۳۶ نفر دیگر از محکومین به اعدام، با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شدند.

دولت مصر اخوان المسلمین را یک "گروه تروریستی" می‌داند.

در پی برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در ژوییه ۲۰۱۳ (مرداد ۱۳۹۲) اعضا و همکاران این گروه زیر فشار شدید حکومت قرار گرفتند.که به گروه اخوان المسلمین نزدیک بود. محمد مرسی به گروه اخوان‌المسلمین نزدیک است.

به دنبال تغییر دولت مصر ١٦ هزار نفر نیز، که عمدتا از هواداران اخوان‌المسلمین هستند، زندانی شدند که بسیاری از آنها در معرض اعدام یا مجازات های سنگین دیگر هستند.

 

اخبار بین الملل - بی بی سی, خبرآنلاین