اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایمز اسرائیل ادعا کرد: حل و فصل مسئله سانتریفیوژها در مذاکرات هسته ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی, محمدجواد ظریف

حل و فصل مسئله سانتریفیوژها در مذاکرات هسته ای؛ آمریکا با فعالیت 7000 هزار سانتریفیوژ ایران موافقت کرد / نتانیاهو: برای مقابله با این توافق، چاره ای جز سخنرانی در کنگره ندارم

مقامات اسرائیلی می گویند که امریکا با فعال نگه داشتن 7000 هزار سانتریفیوژ توسط ایران موافقت کرده است.

تایمز اسرائیل نوشت: مقامات اسرائیلی می گویند که امریکا با فعال نگه داشتن 7000 هزار سانتریفیوژ توسط ایران موافقت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»،  شبکه ی 10 اسرائیل مدعی شد که این توافق به ایران اجازه می دهد که بیش از 7 هزار سانتریفیوژ فعال داشته باشد.

یک مقام اسرائیلی ادعا کرد: بندهای این توافق ایران را نزدیکتر از اچجه تصور می کردیم به تسلیحات هسته ای نزدیکتر می کند.

در گزارشی مشابهی، شبکه ی دو اسرائیل اعلام کرد که امریکا اماده است که با ایران توافق کند که این کشور 6500 سانتریفیوژ از 9 هزار سانتیرفیوژ فعلی خود را نگه دارد.

همچنین براین اساس گفته شده است که آمریکا پیشنهاد  محدودیت زمانی بین 10 تا 15 سال را به ایران داده است.

بنیامین نتانیاهو در واکنش به این توافق بالقوه گفته است که او راه و چاره ای غیر از سخنرانی علیه این توافق احتمالی ندارد.

شبکه دو اسرائیل در ادامه مدعی شد که نتانیاهو قصد سخنرانی علیه اوباما را ندارد بلکه به دنبال انتقاد شدید از توافق بالاقوه ایران و غرب است.

نتانیاهو در واکنش به هشدارها در مورد سخنرانی در کنگره نظر خود را تغییر نداده است.


 اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب 


ویدیو مرتبط :
کانالیزه شدن اعراب به سمت اسرائیل در مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فایننشال تایمز: مذاکرات هسته ای ایران شبیه مذاکرات فلسطین و اسرائیل است



مذاکرات هسته ای ایران

فایننشال تایمز: مذاکرات هسته ای ایران شبیه مذاکرات فلسطین و اسرائیل است

عدم ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 نسبت به ادامه آن، هزینه هایی بیش از همه برآوردها و انتظارات را در بردارد.

روزنامه فایننشال تایمز در یادداشتی نوشت: مذاکرات 6 قدرت جهانی با ایران بر سر مسئله هسته ای این کشور شبیه روند مذاکرات صلح خاورمیانه میان فلسطین و اسرائیل است.

به گزارش عصر ایران، در این یادداشت آمده است: روند مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران درباره برنامه هسته ای ایران مشابه روند مذاکرات صلح خاورمیانه است که در اکثر اوقات روند مذاکرات به سختی انجام می شود.

همچنین در دو موضوع، با وجود اینکه هیچ نتیجه ای از مذاکرات برای دست یابی به نتیجه ای برای حل مسئله هسته ای ایران یا مسئله فلسطین و اسرائیل به دست نمی آید اما دو طرف مذاکرات خواهان ادامه آن هستند.

این روزنامه اضافه کرد: با وجود خطرات موجود در مسئله هسته ای ایران، این واقعیت وجود دارد که برای ایران و قدرت های بزرگ، در "ادامه مذاکرات" میان دو طرف، منافع واضحی وجود دارد. با وجود اینکه دو طرف درک کرده اند که از این مذاکرات نتیجه ای برای حل مسئله به دست نمی آید.

همچنین این موضوع در شکست مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 نمود پیدا کرد. با وجود اینکه دو طرف بر بی نتیجه بودن مذاکرات تاکید کرده اند اما از سوی دیگر تاکید می کنند مذاکرات کاملا شکست نخورده است و از پتانسیل و ظرفیت لازم برای ادامه، برخوردار است.

فایننشال تایمز اضافه کرد: بسیاری از مقامات غربی گفته اند که مذاکرات در آلماتی، اوج شکاف میان انتظارات ایران و خواسته های قدرت های جهانی را نشان داد. با وجود اینکه مذاکرات به طور کامل شکست نخورد ولی دست یابی به توافق نهایی میان دو طرف هم دور از دسترس است.

برخی هم می گویند عدم ادامه این مذاکرات نسبت به ادامه آن، هزینه هایی بیش از همه برآوردها و انتظارات را در بردارد.همچنین در دو مذاکرات ایران - گروه 1+5 و فلسطین - اسرائیل، مهلت زمانی برای پایان مذاکرات در نظر گرفته نشده است.

این روزنامه افزود: کارشناسان می گویند مذاکرات هسته ای با ایران، حداقل تا پاییز آینده یعنی زمانی که رئیس جمهور جدیدی در ایران قدرت را به دست بگیرد ادامه می یابد./عصرایران