اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاثیر افشاگری مالی بر انتخابات امریکا



تاثیر افشاگری مالی بر انتخابات امریکا
چرا اسناد پاناما احتمال پیروزی سندرز را افزایش خواهد داد؟

روزنامه بریتانیایی "ایندیپدنت" با انتشار گزارشی اشاره می کند که برای برخی از امریکایی ها هیلاری کلینتون تجسم نخبگان مالی وسیاسی جهانی است که از پرداخت به موقع مالیات خودداری می کنند. "برنی سندرز" رقیب دموکرات او در نقطه مقابلش قرار دارد.

  این نشریه اشاره می کند که افشای 11.5 میلیون سند فرار مالیاتی رهبران بزرگ جهان در جریان فاش کردن اقدامات مربوط به شرکت حقوقی "موساک فونسکا" در پاناما موضوع عدالت مالیاتی و لزوم در دستورکار قرار گرفتن آن را مطرح کرده است.

 اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل,سندرز

این روزنامه می افزاید:"رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری امریکا میان نامزدهای رقیب در حالی برگزار می شود که خشم عمومی نسبت به نخبگان جهانی رو به افزایش است. اسناد پاناما به این موضوع دامن می زند. اگرچه تاکنون هیچ شخصیتی در میان نامزدهای امریکایی در این باره متهم شناخته نشده است با این حال، اکنون بیش از هر زمانی هیلاری کلینتون به عنوان نمادی از تجسم نخبگان جهانی تحت فشار و زیر ذره بین افکار عمومی قرار دارد. او هم ثروتمند است و هم روزگاری وزیر امور خارجه امریکا بوده و با مقام های قدرتمند در ارتباط بوده است. اکنون سندرز وضعیت بهتری دارد چرا که خود یکی از اصلی ترین منتقدان نظام مالی وبانکی بین المللی کنونی است و همواره به نقض آشکار قوانین در معاملات تجاری انتقاد داشته است".


ایندیپندنت پیش بینی می کند که احتمال آن وجود دارد که به خصوص در نیویورک رای دهندگان مردد به اردوگاه سندرز بپیوندند. این نشریه می نویسد:"سندرز تنها نامزدی است که از قرارگیری یک درصد در مقابل 99 درصد از جامعه صحبت می کند. کلینتون و کسانی چون او اما نماد خانواده های قدرتمند و ثروتمند سیاسی هستند که با سیستم مالی جهانی کار کرده اند و این موضوع می تواند این ذهنیت را برای رای دهندگان امریکایی ایجاد کند که آنان نیز در فسادهای مالی نقش و سهم داشته اند".

 

 اخبار بین  الملل  -  خرداد


ویدیو مرتبط :
تاثیر کیفیت گزارشگری مالی بر نوسان پذیری غیر عادی بازده سهام تاثیر انعطاف‌پذیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر انتخابات بر حل مشکلات مالی تلویزیون


مسعود بهبهانی‌نیا که پس از مجموعه «کیمیا» مدتی است مشغول نگارش یک سریال تاریخی جدید است، تولید این مجموعه در سال آینده را منوط به حل مشکلات مالی سازمان صداوسیما دانست. او ابراز امیدواری کرد که با برگزاری انتخابات اخیر، اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

خبرگزاری ایسنا: مسعود بهبهانی‌نیا که پس از مجموعه «کیمیا» مدتی است مشغول نگارش یک سریال تاریخی جدید است، تولید این مجموعه در سال آینده را منوط به حل مشکلات مالی سازمان صداوسیما دانست. او ابراز امیدواری کرد که با برگزاری انتخابات اخیر، اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

این نویسنده درباره‌ی نگارش سریال تاریخی «صبح نزدیک است» که قرار است در 30 قسمت ساخته شود،‌ گفت: طراحی اولیه این مجموعه انجام شد و اکنون مشغول نگارش سناریو هستیم. قسمت‌های پایانی فصل اول به‌زودی نگارشش به پایان می‌رسد و فصل دوم را آغاز می‌کنیم. این مجموعه قرار است در سه فصل روایت شود که فصل اول مربوط به سال 1332 می‌شود.

وی توضیح داد: همه چیز به بودجه و حل شدن مساله مالی سازمان صداوسیما بستگی دارد که آیا این مشکلات مالی حل می‌شود یا خیر. اگر این گره باز شود خیلی از اتفاقات ممکن است بیفتد. امیدوارم با انتخابات اخیر مجلس خبرگان و شورای اسلامی اتفاقات اقتصادی خوبی بیفتد تا بتوانیم گذشته‌مان را جبران کنیم.

بهبهانی‌نیا سپس درباره‌ی تولید سریال تاریخی «صبح نزدیک است» تاکید کرد که برای تولید عجله‌ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای پایان نگارش این سریال عجله‌ای نداریم؛ چراکه در حال حاضر دورنمایی برای تولید این سریال نداریم. پیش از این قرار بود این سریال برای تابستان 95 ساخته شود اما تا زمانی که بودجه نباشد سرعت و شتاب هم نخواهد بود، بنابراین با آرامش و تمرکز بیشتری متن این سریال را نگارش می‌کنیم تا به موقع در زمان خود تولید شود.

نویسنده سریال‌های «خاک سرخ»، «نرگس» و «ترانه مادری» در پایان درباره‌ی قصه سریال تاریخی «صبح نزدیک است» گفت: قصه «صبح نزدیک است» خانوادگی است ولی در بستر تاریخ، ما زندگی خانوادگی یکسری شخصیت‌ها را روایت می‌کنیم که برایشان اتفاقات تاریخی پیش می‌آید.