اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه مهم ناجا در آستانه ماه رمضان


نیروی انتظامی با صدور بیانیه ای ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: مراکز پذیرایی بدون مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده، برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: نیروی انتظامی با صدور بیانیه ای ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: مراکز پذیرایی بدون مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده، برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

ناجا در این بیانیه تصریح کرد: به منظور رعایت حال مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه ها، فرودگاه و راه آهن می توانند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی با رعایت شئون اسلامی با استتار مکان به گونه ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری صورت نگیرد، فعالیت کنند.

براساس این بیانیه، تمام رانندگان و سرنشینان وسائل نقلیه اعم از عمومی و شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان هستند و از هر گونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات مکتبی اجتناب کنند.

این بیانیه افزود: نیروی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش می کند با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم و روزه داران محترم بسیار راهگشا خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری هاست؛ لذا انتظار می رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این مهم نیروی انتظامی را یاری کنند.


ویدیو مرتبط :
گردهمایى بزرگ مبلغین در آستانه ماه رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه مهم ناجا بمناسبت ماه رمضان


نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه نیروی انتظامی به مناسبت ماه مبارك رمضان بدین شرح است:

«بار دیگر ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا فرا رسید و مردم خداجو و مومن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

خود سازی عاشقانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیر گذار است و برکات آن در سلامت و آرامش روح و جسم و به تبع آن افزایش امنیت و کاهش جرایم جلوه می كند.

بی‌تردید امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مردم مومن و پارسا از این فرصت بی‌نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را خواهند برد و خادمان خود در نیروی انتظامی را برای ایجاد فضای سالم و آرام همراهی می‌کنند.

نیروی انتظامی ضمن تبریک حلول این ماه پر برکت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین، توجه عموم هموطنان به ویژه متصدیان اماکن عمومی و اصناف کشور را به رعایت نکات ذیل جلب می‌كند:

1ـ روزه خواری در ملاعام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقیب است. بدیهی است معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نیست.

2ـ متصدیان هتل‌ها، رستوران‌های بین‌راهی، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا برای مسافران خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت كنند.

گفتنی است ارایه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

3ـ از همه عزیزان هموطن مخصوصا رانندگان وسایط نقلیه عمومی و خصوصی انتظار می‌رود از تظاهر به روزه‌خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز كنند.

4ـ از آنجا كه فضای کشور در این روزها آکنده از عطر بندگی و معنویت است شایسته است بیش از همیشه در رعایت عفاف و حجاب ،مهربانی و کمک به ضعیفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام شود.

5ـ نیروی انتظامی تمام تلاش خود را جهت تسهیل ترافیک و عبور مرور و سالم سازی فضای عمومی به کار خواهد بست و انتظار است مردم عزیز ضمن همکاری و همیاری در صورت مشاهده موارد خلاف از طریق تلفن 110،پلیس را در جریان قرار دهند.»

منبع: ایسنا