اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بورس تهران فاز مثبت گرفت


بورس اوراق بهادار تهران بعد از روند نزولی خود در دو روز گذشته، امروز مثبت شد و به مسیر روزهای گذشته خود برگشت.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران بعد از روند نزولی خود در دو روز گذشته، امروز مثبت شد و به مسیر روزهای گذشته خود برگشت.

بورس اوراق بهادار تهران بعد از سپری کردن 2 روز منفی، امروز با گزارش‌های قابل توجه برخی شرکتها مواجه شد و دوباره به فاز مثبت رفت.

به این ترتیب اعلام گزارش های جدید برخی شرکتها به خصوص شرکتهای خودرویی باعث مثبت شدن فضای بازار و افزایش قیمت‌ها شد به طوری که شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی قابل توجه و چشمگیر زیان 175 ریالی سود هر سهم خود را به سود 462 ریالی تبدیل کرد و به دلیل تعدیل قابل توجه سود با توقف نماد معاملاتی رو به رو شد.همچنین گروه سرمایه گذاری رنا در پیش‌بینی سود خود، زیان 9 ریالی را به سود 641 ریالی تبدیل کرد و علت این تعدیل مثبت را فروش بلوک 9.5 درصدی سایپا به سرمایه‌گذاری سایپا عنوان کرد.

این گزارش ها موجب شد تا بازار سرمایه روند پر تحرک و شادابی را طی کند و با اقبال سهامداران به گروه های خودرویی، بانکی و پالایشگاهی مواجه شود به طوری که در بازار امروز شرکتهای پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، مپنا، بانک ملت، ایران خودرو، نفت و گاز پارسیان به همراه پتروشیمی فجر و مبین بیشترین تاثیر را در رشد بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای پتروشیمی جم، مخابرات، هلدینگ خلیج فارس و چادرملو با روند کاهشی خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز در کنار شرکت تازه وارد پتروشیمی فجر که بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد، سرمایه گذاری سایپا و ایران خودرو به همراه دو پالایشگاه بندرعباس و تبریز از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکت‌هایی مانند چادرملو، ماشین‌سازی اراک و فولاد خراسان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار مثبت امروز تمایل سهامداران به خرید سهم و همچنین نوسان‌گیری موجب افزایش حجم و ارزش معاملات شد به طوری که در مجموع 175 میلیون سهم به ارزش 461 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 335 هزار میلیاردتومان رسید.


ویدیو مرتبط :
دانلود آهنگ کامران مولایی فاز مثبت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه فاز مثبت بورس تهران


شاخص بورس تهران در معاملات امروز به روند صعودی توام با احتیاط خود ادامه داد و با رشد نسبی قیمت‌ها و همچنین افزایش 300 واحدی شاخص به کار خود پایان داد.

خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران در معاملات امروز به روند صعودی توام با احتیاط خود ادامه داد و با رشد نسبی قیمت‌ها و همچنین افزایش 300 واحدی شاخص به کار خود پایان داد.

بورس تهران بعد از تجربه یک هفته رویایی و هیجانی با ثبت بازدهی 13 درصدی، در معاملات اولین روز هفته اندکی از هیجان اولیه خود کاست و در نهایت با رشد 300 واحدی شاخص مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران در معاملات امروز نیز تلاش خود را برای ادامه روند صعودی و ثبت رکورد شکنی جدید انجام داد اما با حاکم شدن فضای تردید اندکی از موضع خود عقب نشینی کرد و با افت مواجه شد با این حال فعالیت نوسان گیران در تالار شیشه ای موجب مثبت ماندن شاخص بورس شد.به طوری که شاخص بورس تهران که تا کانال 71 هزار و 700 واحد افزایش پیدا کرده بود، در نیمه معاملات افت کرد و به رشد 382 واحدی و قرار گرفتن در کانال 71 هزار و 393 واحد رضایت داد.

از مهم ترین اتفاقات امروز تالار شیشه‌ای منفی شدن شرکتهای خودرویی با وجود قراردادهای جدید خارجی و همچنین عرضه بلوکی سه بانک ملت، تجارت و صادرات بود که هر سه این شرکت ها به فروش رفت.

همچنین در گروه خودرویی، صف‌های میلیونی خرید به صف های میلیونی فروش مواجه شد و اغلب شرکتهای این گروه روند نزولی در پیش گرفتند. اصلاح قیمتی نماد این گروه در حالی صورت می گیرد که گزارش های 9 ماهه این شرکتها وضعیت جالبی از سودآوری آنها را نشان نمی دهد.

به این ترتیب در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات، تاپیکو، چادرملو، نفت و گاز پارسیان و سایپا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای مخابرات، غدیر، ایران خودرو، ارتباطات سیار و گروه توسعه ملی با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

امروز همچنین شرکتهای تجارت الکترونیک پارسیان، کارت اعتباری کیش و داده پردازی ایران از شرکتهای دارای صف خرید میلیونی بودند و در طرف دیگر شرکتهای ایران خودرو دیزل، ایران خودرو، پارس خودرو و زامیاد به همراه گروه بهمن و سایپا دیزل بیشترین صف فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

با این حال در بازار امروز بورس تهران حجم و ارزش معاملات همچنان رشد کرد به طوری که در مجموع بیش از 195 میلیون سهم به ارزش 368 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 305 هزار میلیارد تومان رسید.