اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بورس تهران دوام نیاورد!


بورس تهران بعد از یک روز مثبت امروز به روند منفی خود برگشت و دوباره 65 هزار واحدی شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران بعد از یک روز مثبت امروز به روند منفی خود برگشت و دوباره 65 هزار واحدی شد.

پیش بینی فعالان بازار سرمایه از تدوام نداشتن روند مثبت دیروز درست از آب درآمد و بورس تهران یک روز بعد از سبز شدن، منفی شد.

شاخص بورس تهران یک روز بعد از رشد 300 واحدی و افزایش انگیزه خرید،به روند کاهشی خود برگشت و با 71 واحد افت به کانال 65 هزار و 929 واحدی رسید.البته در ابتدای معاملات روند بورس مثبت بود و شاخص کل افزایش 100 واحدی را نیز تجربه کرد اما محکم نبودن رشد بورس و افزایش فروش شرکتها موجب شد تا شاخص بورس در نیمه دوم معاملات روند کاهشی به خود بگیرد.

به طوری که دربازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،ملی مس،بانک صادرات،تاپیکو،سرمایه گذاری غدیر و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای خودرویی همچون ایران خودرو و سایپا مانع از افت بیشتر بورس شدند.

بنابراین در بازار امروز نیز همانند روز گذشته شرکتهای خودرویی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند به طوری که پارس خودرو،پست بانک و بیمه دانا برترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند.در این میان کمباین سازی،سیمان تهران و فولاد امیرکبیر کاشان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

با برگشت بورس به مدار منفی ،میزان خرید و فروش حقیقی ها به شدت کاهش پیدا کرد و حقوقی ها در بازار فعال تر شدند به این ترتیب با حرکت حقوقی های بازار بیش از 544 میلیون سهم به ارزش 108 میلیارد تومان مورد معامله قرار رگفت و ارزش بازار سرمایه به 298 هزار میلیارد تومان رسید.


ویدیو مرتبط :
آغاز کار در بورس: چگونگی آغاز معامله سهام در بورس تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوام یک روزه رشد بورس تهران


بورس تهران بعد از رشد خود در معاملات روز گذشته، مجددا در دوراهی افزایش و کاهش قرار گرفت و با منفی شدن قیمت ها به کار خود پایان داد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران بعد از رشد خود در معاملات روز گذشته، مجددا در دوراهی افزایش و کاهش قرار گرفت و با منفی شدن قیمت ها به کار خود پایان داد.

بورس تهران یک روز بعد از رشد ناچیز خود که در راستای انتشار نامه چهار وزیر به رئیس جمهور رخ داد، مجددا فاز منفی به خود گرفت و از مسیر رفته بازگشت.

به این ترتیب مثبت شدن بورس تهران در حالی بیشتر از یک روز دوام نیاورد که این بازار مدت‌هاست در رکود شدید قرار داشته و از ابهامات سیاسی و اقتصادی رنج می برد و علی رغم انتشار برخی اخبار مثبت در حوزه اقتصادی به دلیل رفع نشدن کامل ابهامات و نیز کمبود نقدینگی رمقی برای آغاز رشد خود ندارد.

بر این اساس شاخص بورس تهران در معاملات روز سه شنبه تا سطح 61 هزار و 124 واحد افت کرد اما در نیم ساعت پایانی معاملات، اندکی خود را احیا کرد و در نهایت در کانال 61 هزار و 209 واحد متوقف شد.

در بازار امروز اکثر شرکت‌ها با رنگ قرمز مواجه شدند؛ به طوری که شرکت‌های ایران خودرو، نفت و گاز پارسیان، امید، صنایع بهشهر، سایپا و اقتصاد نوین بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند این در حالی است که شرکتهای کشتیرانی، تاپیکو، فولاد مبارکه، ملی مس و پتروشیمی پردیس شاخص بورس را اندکی بالا کشیدند و از افت شدید آن جلوگیری کردند.

در بازار امروز تمایل به فروش در تالار حافظ تقویت شد و شرکت‌های کانه های فلزی و مواد دارویی برترین گروه های صنعت لقب گرفتند. همچنین امروز شرکت‌های قندی بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و فولاد خراسان، بهسرام از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

ادامه روند رکودی بورس موجب کاهش انگیزه خریداران و در نهایت افت ارزش و حجم معاملات شد؛ به طوری که در معاملات روز سه شنبه در مجموع 365 میلیون سهم به ارزش 86 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 261 هزار میلیارد تومان رسید.