اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به زودی جزییات تحریم ایران رااعلام می کنیم



 

 

به زودی جزییات تحریم های ایران را اعلام می کنیم

 

مقام کره ای پس از سفر به آمریکا : به زودی جزییات تحریم های ایران را اعلام می کنیم

اظهارات این مقام کره ای نشان می دهد که دولت سئول تصمیم خود را برای پیوستن به کمپین تحریم ایران گرفته است و این اظهار نظر نخستین اظهار نظر صریح درباره پیوستن کره ای ها به تحریم های یکجانبه علیه ایران است .

یک مقام کره جنوبی اعلام کرد که دولت سئول به زودی جزییات تحریم های یکجانبه خود علیه ایران را اعلام خواهد کرد .

به گزارش عصر ایران " چون یونگ وو " معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی پس از بازگشت از سفر اخیر خود به واشنگتن ضمن اشاره به این موضوع به خبرگزاری رسمی این کشور ( یونهاپ ) گفت که تحریم های سئول علیه ایران در راستای تحریم های شورای امنیت و قطعنامه 1929 خواهد بود .

وی افزود : " دولت کره جنوبی به محض کامل شدن آمادگی ها ، تحریم های جدید خود علیه ایران را اعمال  خواهد کرد .

این مقام کره ای از یک سفر پنج روزه به واشنگتن برای بحث و گفتگو درباره پیوستن کره جنوبی به تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا ( و کشورهایی چون  ژاپن ، کانادا و استرالیا و.. ) بازگشته بود .

وی یک هیئت کره ای را که شامل مقاماتی از وزارت خارجه و وزارت دارایی این کشور بود ، در این سفر سرپرستی کرده است و با "رابرت آینهورن " معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول ویژه پرونده تحریم های ایران در وزارت امور خارجه آمریکا و جمعی دیگر از مقام های مرتبط آمریکایی دیدار کرده است .

معاون وزارت امور خارجه کره جنوبی درباره رایزنی هیئت کره ای با مقامات آمریکایی در واشنگتن گفت : " هیئت کره ای در دیدار با هیئت های آمریکایی به طور کامل سیستم قانونی کره و موازین تحریم های دیگر کشورها و فرایند تکنیکی مرتبط با این موضوع را برای طرف آمریکایی تشریح کرد ".

آمریکا از کره جنوبی خواسته است تا به تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران بپیوندد ، با این حال مقامات کره ای در هفته گذشته اعلام کردند که برای گرفتن تصمیم در هر اقدامی در این زمینه با مقامات آمریکا و ایران رایزنی خواهند کرد .

هنوز هیئتی از کره جنوبی برای رایزنی با مقامات ایرانی به ایران سفر نکرده است ، اما به نظر می رسد اظهارات این مقام کره ای نشان می دهد که دولت سئول تصمیم خود را برای پیوستن به کمپین تحریم ایران گرفته است و این اظهار نظر نخستین اظهار نظر صریح درباره پیوستن کره ای ها به تحریم های یکجانبه علیه ایران است .

ایران بزرگ ترین شریک تجاری کره جنوبی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود و تجارت دو جانبه دو کشور در سال 2009 رقمی بالغ بر 10 میلیارد دلار بوده که 4 میلیارد دلار آن صادرات کالاهای کره ای به ایران و حدود 6 میلیارد دلار آن صادرات نفت و گاز ایران به کره بوده است .

منابع کره ای تعطیلی شعبه بانک ایرانی " ملت " در سئول و متوقف کردن فعالیت های این بانک ایرانی در کره جنوبی را یکی از مهم ترین اقدامات محتمل کره ای ها در اعمال هر گونه تحریم یکجانبه علیه ایران می دانند .

منابع دیپلماتیک کره جنوبی گفته اند که در آینده نزدیک هیئتی به تهران خواهند فرستاد تا درباره موضوع پیوستن کره جنوبی به کشورهای تحریم کننده ایران با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو کند ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
گزارشگر بی بی سی : تحریم کنندگان ایران در حال چشیدن آثار تحریم نفت ایران هستند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران



 

جزییات تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران

 

اتحادیه اروپا روز گذشته لیست تحریم های خود علیه ایران و سوریه را منتشر كرد.

در این لیست نام 180 شخص حقیقی و حقوقی و نیز شركت ایرانی به چشم می خورد .

اتحادیه اروپا در جلسه روز پنج شنبه وزرای خارجه خود در بروكسل با گسترش تحریم ها به 39 شخص حقیقی و حقوقی و 141 شركت و نیز 23 شخص و شركت سوری موافقت كرد.

در میان نام هایی كه در لیست تحریم به چشم می خورد كامران دانشجو وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، احمد عزیزی مدیر عامل بانك ملی در اروپا و نیز محمد رضا مسگریان مدیر عامل" بانك بین المللی پرشیا " دیده می شود.

همچنین در لیست جدید اتحادیه اروپا علیه ایران نام دانشمندانی از كشورمان دیده می شوند ، از جمله این افراد محمد صادق ناصری رییس موسسه تحقیقات فیزیك ایران است .

در تحریم های جدید اتحادیه اروپا همچنین نام 3 تن از فرماندهان سپاه پاسداران دیده می شود و شركت هواپیمایی " یاس " نیز به دلیل آنچه كه حمل و نقل سلاح برای سپاه خوانده شده ، در لیست تحریم قرار گرفته است.

در لیست تحریم ها همچنین نام دهها مقام و شركت وابسته به سازمان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین اعلام كردند كه در اندیشه گسترش تحریم ها به حوزه های مالی ( بانك مركزی) و نفتی ایران هستند و قرار بر این شده كه وزرای خارجه در اجلاس ماه آینده خود در این باره تصمیم بگیرند.

همچنین اتحادیه اروپا 23 مقام و موسسه سوری را به اتهام مشاركت در سركوب گسترده شهروندان ناراضی این كشور تحت تحریم قرار داد . وزرای تجارت و اقتصاد سوریه از جمله مقام های جدیدی هستند كه نامشان در لیست تحریم دیده می شود.

در لیست تحریم اتحادیه اروپا شبكه تلویزیونی " شام پرس " و نیز روزنامه " الوطن " سوریه به دلیل آنچه كه انتشار اطلاعات نادرست درباره خشونت حكومت سوریه علیه مخالفان خوانده شده ، مورد تحریم قرار گرفته اند.../عصرایران