اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بلیت هواپیما برای نوروز 300 هزار تومان شد!


هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نورزو بازار سیاه خرید و فروش بلیت هواپیما نیز رونق می‌گیرد اما امسال این بازار پررونق تر از همیشه شده تا جاییکه از ابتدای اسفندماه تاکنون بلیت به نرخ مصوب برای سفر به شهرهای توریستی ایران گیر نمی‌آید مگر آنکه قصد داشته باشید پول بیشتری خرج کنید و بلیت 170 هزار تومانی را 300 هزار تومان بخرید.

 خبرآنلاین: هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نورزو بازار سیاه خرید و فروش بلیت هواپیما نیز رونق می‌گیرد اما امسال این بازار پررونق تر از همیشه شده تا جاییکه از ابتدای اسفندماه تاکنون بلیت به نرخ مصوب برای سفر به شهرهای توریستی ایران گیر نمی‌آید مگر آنکه قصد داشته باشید پول بیشتری خرج کنید و بلیت 170 هزار تومانی را 300 هزار تومان بخرید.

از 25 بهمن ماه سال جاری تمام آژانس‌های هواپیمایی از به اتمام رسیدن بلیت برای رفتن به شهرها و مناطق توریستی چون جزیزه کیش خبرمی‌دهند، در حالیکه پیگیری‌های نشان می‌دهد در صورت آنکه حاضر باشید برای رفتن از تهران به کیش بلیت یک طرفه را 300 هزارتومان به جای 170 هزار تومان بخرید قطعا برای شما صندلی در یکی از ایرلاین‌ها گیرخواهد آمد.

این در حالی است که از نظر قانونی فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود و اگر هر آژانس هواپیمایی اقدام بفروش بلیت به قیمتی غیر از نرخ مصوب کند به مدت سه ماه تعلیق خواهد شد.


به گفته محمدحسین اکبری مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی، در آستانه نوروز سال 91، به دلیل مشاهده همین تخلف‌ها 70 آژانس هواپیمایی تعلیق شده اند که از میان انها 3 آزانس هواپیمایی لغو مجوز شده اند.

براساس اظهارات وی، اگر آژانس هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با نرخ بالاتر از قیمت مصوب کند در ابتدا سه ماه تعلیق می‌شود و در صورت تکرار آن تخلف این مدت به 6ماه افزایش می‌یابد و اگر بازهم آژانسی اقدام به چنین کاری کند برای همیشه لغو امتیاز خواهد شد.اکبری تاکید دارد: بهترین بازرسان سازمان هواپیمایی کشور خود مردم هستند به نحویکه در سه ماهه اول سال 91 نزدیک به 200 میلیون تومان از پول مردم به آنها برگردانده شده است.

مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی کشور از تمام مسافرانی که بلیت را به قیمت غیر از نرخ مصوب خریداری می‌کنند درخواست کرد که مراتب را از طریق سایت هواپیمایی کشور و یا شماره تماس این سازمان با بازرسان در میان بگذارند تا جلوی اینگونه اتفاق‌ها در ایام نوروز امسال گرفته شود.با این حال وی از وجود 30 نفر در قالب 15 تیم و سفر آنها به شهرهای مختلف برای نظارت بر فروش بلیت‌های هواپیما خبرمی‌دهد.

وقتی از وی می‌پرسیم که این 30 نفر به هرحال در طول این مدت توسط مسوولان آژانس‌ها و فرودگاه‌ها شناسایی شده اند و قطعا نمی‌توانند به طور غیرمحسوس بازرسی داشته باشند تاکید می‌کند: ما در کل کشور نزدیک به 3200 آژانس هواپیمایی داریم که این بازرسان ما به صورت رندوم به آنها سرکشی می‌کنند .


ویدیو مرتبط :
از 300 هزار تومان رسیده ام به یک میلیارد سرمایه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین پس لرزه آزادسازی قیمت‌ بلیت هواپیما/ تهران - مشهد 400 هزار تومان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حالی که کمتر از 48 ساعت از آزاد سازی قیمت‌ بلیط هواپیما می‌گذرد نرخ بلیط پرواز تهران - مشهد 400 هزار تومان شد.

دوشنبه هفته جاری سازمان هواپیمایی کشوری از آزادسازی نرخ بلیط 170 پرواز داخلی خبر داد و اعلام کرد: این اقدام با هدف ایجاد رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی با هدف ارتقا خدمات پروازی انجام شده است.

براساس ماده 163 قانون برنامه پنجم نرخ بلیط هواپیما باید در سال سوم این برنامه آزاد می‌شد. حال با چند سال تاخیر این برنامه با ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری اجرایی شد.

یکی از الزامات اجرایی شدن آزادسازی قیمت مسیرهای پروازی داخلی برابر بودن عرضه و تقاضا در این بخش است. اما با توجه به ناوگان فرسوده و ناکارآمد ناوگان هوایی کشور در حال حاضر عرضه و تقاضا در این بازار تناسبی ندارد و این مسئله باعث شده تا آزادسازی قیمت‌ها نه تنها باعث ایجاد رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی نشود, بلکه افزایش سرسام آور بلیط را به دنبال داشته است به طوری هم اکنون بلیط پرواز تهران - مشهد مرز 400 هزار تومان را رد کرده است.

پیش از آزاد سازی قیمت ها در ایام اوج تقاضا بلیت پرواز تهران مشهد تا 95 هزار تومان هم به فروش می رسید.

به نظر می‌رسد آزادسازی قیمت بلیط هواپیما در زمان مناسبی انجام نشده است و متولیان و دست‌اندرکاران این بخش (حمل و نقل هوایی) بیشتر منافع ایرلاین‌های داخلی را مورد توجه قرار داده‌اند تا رضایت‌مندی مردم را.

لازم به ذکر است دستورالعمل رعایت حقوق مسافران چند ماهی است که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای اجرا به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده, اما با این وجود میزان تاخیرات پروازی همچنان روند صعودی به خود گرفته و نقطه جالب توجه این که ایرلاین‌ها حاضر به پرداخت جریمه‌های ناشی از تاخیر به مسافران نیستند.

پیش تر معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی گفته بود ایرلاین‌های ایرانی از این پس می‌توانند نرخ بلیت را با توجه به زمان پرواز، کم‌ یا پرتقاضا بودن و همچنین برند تعیین کنند.

وی در عین حال با بیان اینکه ایرلاین‌های داخلی می‌توانند در آزادسازی قیمت‌ها برای یک مسیر پروازی چند نرخ اعلام کنند، بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر روند آزادسازی قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی را دارد و به طور قطع بر این روند نظارت خواهد کرد.

 

اخبار اقتصادی - تسنیم