اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بعد از نوه امام نوبت به هاشمی رسید!



اخبار ,اخبار سیاسی ,علت لغو سفر هاشمی رفسنجانی به استان اصفهان

 

اخبار سیاسی - استاندار حاضر به دعوت از هاشمی نشد!
بعد از نوه امام نوبت به هاشمی رسید!

یکی از اعضای کمیته برگزاری مراسم سالروز درگذشت آیت الله طاهری اصفهانی علت لغو سفر هاشمی رفسنجانی به استان اصفهان را عدم دعوت استاندار از وی عنوان کرد.

به گزارش پیام نو، پیشتر قرار بود آیت الله هاشمی رفسنجانی به دعوت حجت‌الاسلام محمدحسن طاهری، فرزند آیت الله طاهری به اصفهان سفر کند. این سفر در حالی لغو شده است که تاکنون هیچ خبری درباره فشار علنی گروه های تندرو در مخالفت با این سفر منتشر نشده است. سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به استان اصفهان در شرایطی لغو شده است که فرزند آیت الله طاهری اصفهانی در یک دیدار حضوری، رسما وی را برای شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد رحلت آیت الله طاهری اصفهانی دعوت کرده بود. به گفته یکی از اعضای کمیته برگزاری این مراسم، هاشمی رفسنجانی به دلیل کدورت از سر باز زدن استاندار و مقامات استان برای دعوت از وی، حضور خود را در این مراسم منتفی اعلام کرد.

پیش از لغو قطعی این سفر، گزارشی از اعتراض علنی نیروهای مخالف دولت به این اقدام مخابره نشده است. همزمان فرزند آیت الله طاهری اصفهانی که قرار بود میزبان هاشمی رفسنجانی در این سفر باشد نیز در گفت و گویی با روزنامه شرق، استاندار اصفهان را به عنوان فرد مخالف با این سفر دانسته و گفته است: «استانداران به جای اینکه بخواهند با این گروه‌های فشار برخورد کنند، صورت مساله را پاک کرده و کلا سخنرانی‌ها را لغو می‌کنند تا هیچ برخوردی صورت نگیرد.»

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که یک هفته قبل سفر حجت الاسلام سید حسن خمینی به شهرستان بروجرد و سخنرانی وی در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی به شیوه ای مشابه و به دلیل مخالفت استانداری لرستان لغو شده بود. اخیرا گزارش هایی که از موضع گیری های سیاسی مقامات استان اصفهان به گوش می رسد حکایت از غلبه طیف های تندرو چون جبهه پایداری در مدیریت این استان و علی رغم تغییر دولت دارد. چه آنکه هفته گذشته نیز یک عضو رسمی جبهه پایداری به عنوان مدیر کل ارشاد استان اصفهان منصوب شد.

روزنامه شرق در شماره روز شنبه خود طی مطلبی به گمانه زنی درباره احتمال لغو سفر هاشمی رفسنجانی به اصفهان پرداخت. با پیگیری های پیام نو اکنون مشخص شده است که این سفر قطعا لغو شده و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز حضور خود در این استان را به رغم دعوت مقامات استان صحیح ندانسته است. کمیته برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت الله طاهری اصفهانی پیشتر طی درخواست هایی از استاندار اصفهان برای مهیا کردن شرایط و تدارکات لازم برای سفر هاشمی رفسنجانی به این استان درخواست مساعدت کرده بود که استاندار در مقابل این درخواست ها جواب رد به کمیته برگزاری این مراسم داده بود. گفته می شود استاندار اصفهان در چند نوبت بر این جواب و تصمیم خود پافشاری کرده است.

فعالان سیاسی اصلاح طلب اصفهان در ارزیابی خود از این قدام استانداری به تسلیم شدن و ناتوانی مقامات عالیه استان در مقابل گروه های تندرو اشاره کرده اند. بر اساس این ارزیابی گروه های تندرو چون جبهه پایداری به دلیل حفظ نفوذ خود در مناسب اجرایی برای پیاده کردن برنامه های خویش نیازی به اقدامات عمومی ندارند و تنها با فشارها و هشدارهای پشت پرده از امکان مجاب کردن مسئولان برخوردار هستند. بر اساس برخی از ارزیابی ها هم اکنون حداقل ۱۷ عضو جبهه پایداری در مسئولیت های عالی استان اصفهان قرار دارند.

اخبار سیاسی - پیام نو

 


ویدیو مرتبط :
نوبت جام زهر به هاشمی رسید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی: اعتراض به ردّصلاحیت هاشمی نباید از طریق اغتشاش و شلوغ‌کردن خیابانی باشد



نعیمه اشراقی,عکس نعیمه اشراقی

نعیمه اشراقی:

اعتراض به ردّصلاحیت هاشمی نباید از طریق اغتشاش و شلوغ‌کردن خیابانی باشد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: راه‌حل ردّصلاحیت آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان، اعتراض خیابانی، شلوغ کردن و اغتشاشات نیست.

نعیمه اشراقی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه کهولت سن هاشمی رفسنجانی،  بهانه خوبی برای ردّصلاحیت وی نیست، اظهار داشت: کهولت سن چیزی نیست که شورای نگهبان تشخیص دهد چرا که قانون اجازه کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری را در این سن می‌دهد.

وی افزود: شورای نگهبان اگر هاشمی را ردّصلاحیت کرد، باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کارش داشته باشد و  قطعاً اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آقای هاشمی از طرق قانونی پیگیری خواهد کرد، هرچند که فکر نمی‌کنم که وی اعتراضی دراین‌باره داشته باشد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: راه‌حل ردّصلاحیت آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان، اعتراض خیابانی، شلوغ کردن و اغتشاشات نیست./تسنیم