اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگ نمایی عنوان "کشکی" توسط آقای علی آبادی/ او، یکی از 14 نایب رئیس تشریفاتی!



 

 

 

بزرگ نمایی عنوان

 

جزئیات جدید نائب رییسی المپیک علی آبادی

بزرگ نمایی عنوان "کشکی" توسط آقای علی آبادی/ او، یکی از 14 نایب رئیس تشریفاتی!

پس از انتشار گسترده خبر انتخاب علی آبادی به عنوان "نایب رئیس شورای المپیک آسیا"، اخبار جدید حکایت از سهیم بودن همه کشورهای آسیایی در نائب رییسی این شورا و تشریفاتی بودن این سمت، دارد.

شورای المپیک آسیا هم اکنون 14 نایب رئیس دارد و علی آبادی یکی از آن 14 نفر است.

این در حالی است که در مجامع ورزشی جهانی، سمت نایب رئیسی یک عنوان تشریفاتی است که نه دفتر و اداره‌ای دارد و نه حق تصمیم‌سازی. مهم ترین عناوین در فدراسیون‌های جهانی و مجامع ورزشی عبارت اند از ریاست، دبیرکلی و ریاست کمیته داوران.

نکته جالب تر آنکه کشورهای ضعیف قاره آسیا مانند ترکمنستان که عملاً در عمده رقابت های ورزشی این قاره، غایب هستند نیز در اکثر رشته‌های ورزشی نیز توانست یکی از کرسی‌های نایب رئیسی را تصاحب کند.

سریلانکا، ماکائو و پاکستان هم در تقسیم مسئولیت‌ها، سمت‌های مهمی را عهده‌دار شده‌اند.

اما نواب رئیس شورای المپیک آسیا به شرح زیر هستند.

۱. تیموتی فوک از هنگ كنگ؛ نایب رئیس شرق آسیا
۲. تمیرخان دوسموخامبتوف از قزاقستان؛ نایب رئیس در آسیای مركزی
۳. سید عاصف حسن از پاكستان؛ نایب رئیس رئیس جنوب آسیا
۴. آریرا چاكاران از تایلند؛ نایب رئیس جنوب شرق آسیا و بازی‌های ساحلی ۲۰۱۴
۵. شیخ عیسی بن رشید الخلیفه از بحرین؛ نایب رئیس در غرب آسیا
۶. پارک یونگ سونگ از كره جنوبی؛ نایب رئیس در بازی‌های آسیایی اینچه اون
۷. ساپار دردی تویلیف از تركمنستان؛ نایب رئیس در بازی‌های ۲۰۱۷
۸. یو ژای كینگ از چین؛ نایب رئیس دومین دوره بازی‌های آسیایی نوجوانان و سومین دوره بازی‌های ساحلی آسیا
۹. هوآنگ كیانگ از ویتنام؛ نایب رئیس در بازی‌های ساحلی ۲۰۱۶
۱۰- سونه‌كازو تاكادا از ژاپن؛ نایب رئیس در بازی‌های ۲۰۱۷
۱۱. غفور رحیموف (ازبكستان)
۱۲. هماسیری فرناندو (سریلانكا)
۱۳. محمد علی‌آبادی (ایران)

علاوه بر این ۱۳ تن، ژانگ وی از چین نیز به عنوان نایب رئیس افتخاری برگزیده شده است.

آقای علی آبادی، باز هم...؟

چنانچه در جدول بالا مشهود است، شورای المپیک آسیا فقط یک نایب رئیس ندارد که این سمت در انحصار یک کشور خاص باشد. از طرفی محمد علی آبادی حتی نایب رئیس شورای المپیک در غرب آسیا هم نشده و این کرسی در اختیار بحرین است!

مقابل اکثر نواب رئیس، مسئولیتی هم پیش‌بینی شده اما در مقابل نام محمد علی‌آبادی هیچ سمت و شرح وظیفه‌ای درج نشده است.

اما آقای اخیراً نفتی شده ی ایران، در گفت و گوی خود در حالی که در پوست خود نمی گنجید و تصور می کرد بعد از به یدک کشیدن ریاست اوپک، عنوان مهمی برای ایران دست و پا کرده، سخنانی به زبان می آورد که در محترمانه ترین حالت ممکن، نشان از "بی اطلاعی" ایشان است!

پیش از این علی آبادی گفته بود: «به دست آمدن این کرسی حاصل یک برنامه‌ریزی چند ساله است. علت انتخاب من، رشد و پیشرفتی بود که ورزش ما در سال‌های اخیر در بخش توسعه فضاهای ورزشی داشت. این پیشرفت‌مان مورد توجه مجامع بین‌المللی قرار گرفته بود. رشد چشمگیر و ۷۰۰ درصدی ورزش بانوان در ایران نسبت به بازی‌های آسیایی قبلی و همه و همه دست به دست هم دادند تا بتوانیم با رأی کشورهای آسیایی به این کرسی مهم که در تاریخ کشورمان سابقه نداشته، دست پیدا کنیم.»

او گفته است: «یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما کسب کرسی در کمیته بین‌المللی المپیک است. خوشبختانه تعامل خوبی را با کشورهای مختلف دنیا در بخش ورزش و نهادهای بین‌المللی ورزشی برقرار کردیم که امیدمان برای دست‌یابی به چنین جایگاهی را افزایش می‌دهد...../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگ‌نمایی سفر تشریفاتی رئیس فیلا به ایران


سرپرست فدراسیون کشتی از حضور رییس فیلا در ایران خبر داده است.

خبرآنلاین: سرپرست فدراسیون کشتی از حضور رییس فیلا در ایران خبر داده است.

حجت اله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی از مذاکره تلفنی خود با نناد لالوویچ و دعوت از رئیس فیلا برای سفر به تهران در مهرماه خبر داد . سرپرست فدراسیون کشتی یادآور شد : " ما به صورت رسمی از لالوویچ دعوت کرده بودیم به ایران سفر کند که او ضمن ابراز خرسندی از این دعوت گفت اواخر مهرماه سال جاری به تهران سفر خواهد کرد . در این گفتگوی تلفنی درباره اتفاقات اخیر کشتی مانند حذف دو وزن از کشتی ، ادامه حضور کشتی در المپیک و سایر اتفاقات این ورزش مباحث خوبی با لالوویچ انجام دادیم که قرارشد هنگام سفرش به تهران ، در این خصوص صحبت‌هایی مفصل را داشته باشیم ! "

کنگره فیلا همزمان با مسابقات جهانی 2013 - مجارستان در شهریور ماه برگزار خواهد شد و طی آن پیرامون دو وزنی که قرار است از کشتی آزاد و فرنگی مردان کاسته و دو وزنی که به کشتی زنان اضافه گردد ، تصمیم گیری می شود .

همچنین مهم ترین جلسه کمیته بین المللی المپیک در رابطه با ابقا یا حذف کشتی از المپیک 2020 نیز در شهریور ماه به میزبانی آرژانتین برگزار می شود تا هنگام سفر لالوویچ به ایران تکلیف همه چیز کشتی روشن شده و دیگر نیازی به رایزنی نباشد. آقای خطیب حواستان کجاست ؟! ( اگر شما تا آن موقع بتوانید نامتان را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده و کم کم دو سال سرپرستی بیش از موعد قانونی را جشن بگیرید و برکنار نشده باشید ) اصلا می دانید هنگام سفر رئیس فیلا به ایران ، این سفر کاملا تشریفاتی و بی تاثیر در تصمیمات حساس کشتی خواهد بود ؟

وقتی تکلیف حضور یا حذف کشتی در المپیک ، کم شدن دو وزن کشتی مردان و افزایش آن به کشتی زنان ، همچنین تعیین اوزانی که از کشتی مردان باید کم شود ، قبل از سفر رئیس فیلا به تهران مشخص شده ، شما در باره چه چیزی می خواهید با لالوویچ رایزنی و مذاکره کنید ؟جناب خطیب یک سفر بدون تاثیر در تصمیمات حساس مربوط به کشتی که فقط هزینه ای را به ورزش ما تحمیل خواهد کرد ، این همه قمپز در کردن دارد ؟