اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور +عکس


طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: ژاپن وسعت زیادی ندارد، اما جمعیت زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که معضل خانه‌سازی و احداث ساختمان‌ها را با ساختن برج و سکونت در ارتفاع حل کرده‌اند. حالا که نوبت احداث نیروگاه و تقویت زیرساخت‌ها رسیده، ژاپنی‌ها به دلیل کمبود زمین و بستر سخت، آب‌ها را نشانه گرفته‌اند. این کشور قصد دارد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا را تاسیس کند.

ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا در ژاپن

دو شرکت ژاپنی Century Tokyo Leasing Corporation و Kyocera Corporation در این پروژه به هم پیوسته‌اند تا بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دنیا را در سد بند یاماکورا (Yamakura) بسازند. این نیروگاه به منظور تامین خدمات آب‌های صنعتی تاسیس می‌شود.

این نیروگاه ۱۸۰ مترمربع از سطح آب را اشغال خواهد کرد و قرار است که در سال ۲۰۱۸ آماده‌ی بهره‌برداری شود. به علاوه تخمین زده می‌شود که میزان امنیت این نیروگاه خورشیدی شناور بسیار بیش‌تر از نیروگاه اتمی شناوری باشد که چین درصددد ساخت آن است.


طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند. این میزان انرژی قادر است برق ۴۹۷۰ خانه را تامین کند.

شرکت Kyocera Corporation از اسفند ماه سال گذشته هم اقدام به ساخت نیروگاه شناور ۱٫۷ مگاواتی و ۱٫۲ مگاواتی کرده بود، ضمن این‌که یک نیروگاه ۲٫۳ مگاواتی را هم در خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۴) راه‌اندازی کرد.


ویدیو مرتبط :
نیروگاه خورشیدی شناور در ژاپن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان


انرژی‌های پاک به‌روزهای طلایی در ایالات‌متحده رسیده است. نیروگاه معظم حرارتی-خورشیدی در بیابان موهاوی بعد از سال‌ها ساخت‌وساز، تست و توسعه، دیروز رسماً شروع به کار کرد.

یک پزشک: انرژی‌های پاک به‌روزهای طلایی در ایالات‌متحده رسیده است. نیروگاه معظم حرارتی-خورشیدی در بیابان موهاوی بعد از سال‌ها ساخت‌وساز، تست و توسعه، دیروز رسماً شروع به کار کرد. این نیروگاه که تحت مالکیت مشترک شرکت‌های NRG Energy, BrightSource و گوگل می‌باشد، «سیستم تولید انرژی الکتریکی خورشیدی Ivanpah» نام‌گذاری شده است.



گفته شده است نزدیک ۳۰ درصد از کل انرژی الکتریکی حرارتی-خورشیدی آمریکا توسط این نیروگاه تولید می‌شود. این نیروگاه شامل سه برج ۱۴۰ متری است که اطراف هر کدام ده‌ها هزار آینه‌ی روباتیک قرار دارد. هر کدام از این آینه‌ها به اندازه‌ی درب پارکینگ است و نور خورشید را به سمت یک بویلر (مخزنی که آب در آن جوش می‌آید) بازتاب می‌کند. سپس مشابه دیگر نیروگاه‌های حرارتی، بخار آب باعث حرکت ژنراتور و تولید برق می‌شود.



شرکت NRG می‌گوید این نیروگاه بزرگ‌ترین نیروگاه از این نوع است و می‌تواند به ۱۴۰ هزار خانه در کالیفرنیا انرژی پاک برساند. با اینکه شرکت‌های مالک این نیروگاه، آن را یک نمونه‌ی موفق و عالی برای تولید انرژی پاک در جهان می‌دانند، برای برخی طرفداران محیط‌زیست محل بحث و مناقشه بوده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، ۳۰۰ هزار آینه‌ی استفاده‌شده در این نیروگاه باعث سوختن پرنده‌هایی می‌شود که از آن مسیر عبور می‌کنند. علاوه بر این به گزارش Associated Press در حین ساخت نیروگاه، مجبور شده‌اند محل زندگی لاک‌پشت‌های محافظت‌شده را جابجا کنند. تصویر زیر، اینفوگرافی مشکلات زیست محیطی این نیروگاه است.



با اینکه طرفداران محیط‌زیست ایراداتی به این طرح می‌گیرند ولی نباید از تأثیرات بسیار مهم آن بر زندگی انسان‌ها و کاهش آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی غافل شد. این نیروگاه یک پیشرفت بسیار مهم در زمینه‌ی انرژی پاک در کالیفرنیا و در کل جهان به حساب می‌رود. ریک نیدهام، مدیر عملیاتی انرژی در گوگل می‌گوید: ما در گوگل در زمینه‌ی انرژی‌های تجدید پذیر و خلاقانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم که بتوانند دورنمای انرژی را تغییر بدهند و انرژی پاک را به خانه‌ها و مشاغل سراسر جهان برسانند. Ivanpah یکی از نمونه‌های درخشان از پروژه‌های این‌چنینی است و ما از اینکه در آن نقش داریم بسیار خرسندیم.