اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگزاری مراسم برائت از مشرکین در عرفات


مراسم برائت از مشرکین از لحظاتی قبل با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت و زائران ایرانی در مکه مکرمه آغاز شد.

خبرگزاری مهر: مراسم برائت از مشرکین از لحظاتی قبل با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت و زائران ایرانی در مکه مکرمه آغاز شد.

مراسم برائت از مشرکان صبح امروز جمعه در صحرای عرفات با حضور زائران ایرانی و نماینده ولی فقیه در حج و زیارت برگزار شد.

این مراسم از ساعات اولیه صبح امروز با اعلام برائت مسلمانان از استکبار جهانی با شعارهای لااله اله الله، امریکا عدوالله، لااله‌اله‌الله، امروز روز ذلت امریکاست، براءه المسلمین من عمل المشرکین و براءه المسلمین من عمل الظالمین برگزار شد.

زائران از ساعات اولیه صبح در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات و خیابان‌های اطراف آن حاضر شده بودند،  قبل و بعد از قرائت پیام مهم رهبر فرزانه انقلاب، فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در سرتاسر عرفات طنین‌انداز و موجی از حماسه و شادی را در دل مسلمانان جهان، به‌ویژه ملت‌های مظلوم ایجاد کرد.

این برنامه به طور زنده از شبکه های خبر، اول و قرآن سیما پخش می شوند، شبکه های تلویزیونی العالم، پرس.تی.وی و کوثر نیاز این مراسم را به دیگر زبان‌ها پوشش خواهند داد.


ویدیو مرتبط :
آرشیو مراسم برائت از مشرکین حج 1394 درصحرای عرفات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز مراسم برائت از مشرکین


معاون امور حج سازمان حج و زیارت از آغاز مراسم برائت از مشرکین در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در عرفات خبر داد و گفت: گوشت قربانی‌های روز عید قربان به کشورهای آفریقایی فرستاده می‌شود.

خبرگزاری فارس: حمید محمدی معاون امور حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مراسم برائت از مشرکین ساعت 9 صبح امروز در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری آغاز شده است، گفت: تمام زائران ایرانی شب گذشته در کمال نظم و آرامش در چادرهای خود در صحرای عرفات مستقر شدند.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت افزود: از ظهر بعد از نماز ظهر و عصر دعای عرفه در صحرای عرفات برگزار می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشا هم زائران به مشعرالحرام منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خانم‌ها امشب وقوف اضطراری خود را در مشعر انجام می‌دهند، گفت: بعد از وقوف اضطراری به منا می‌روند برای رمی جمرات و بقیه حاجیان بعد از طلوع آفتاب به منا می‌روند.

محمدی در خصوص شرایط پزشکی حاکم بر صحرای عرفات گفت: کادر پزشکی ایران 280 نفر هستند که در بیمارستان صحرایی و 50 مطب که در هر مجموعه یک مطب وجود دارد مستقر شده‌اند و اوضاع سلامت زائران کاملا تحت نظر است.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت درباره قربانی‌های ایرانی‌ها در روز عید قربان گفت: این قربانی‌ها با حضور نماینده سازمان حج به صورت مکانیزه ذبح می‌شوند و گوشت آنها سریعا بسته‌بندی می‌شوند و بنا به صلاحدید بانک توسعه اسلامی به کشورهای آفریقایی فرستاده می‌شود.