اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برمه: ایران در گروه آسانی قرار ندارد


فوتبالدوستان ایرانی آندریاس برمه را خوب می‌شناسند. به خصوص نسل ما که با جام‌جهانی 90 به فوتبال خو گرفتند و آن تیم رویایی آلمان را هیچ‌وقت از یاد نمی‌برند. فینال نفس‌گیر جام‌جهانی 90 میان آلمان و آرژانتین یک بازی رویایی بود و وقتی کودسال مکزیکی در ثانیه‌های پایانی یک پنالتی به نفع آلمان گرفت همه به دنبال این بودند که ببینند چه کسی پشت ضربه می‌ایستد. او کسی نبود جز اندی برمه...

روزنامه نود: فوتبالدوستان ایرانی آندریاس برمه را خوب می‌شناسند. به خصوص نسل ما که با جام‌جهانی 90 به فوتبال خو گرفتند و آن تیم رویایی آلمان را هیچ‌وقت از یاد نمی‌برند. فینال نفس‌گیر جام‌جهانی 90 میان آلمان و آرژانتین یک بازی رویایی بود و وقتی کودسال مکزیکی در ثانیه‌های پایانی یک پنالتی به نفع آلمان گرفت همه به دنبال این بودند که ببینند چه کسی پشت ضربه می‌ایستد. او کسی نبود جز اندی برمه...

به همت روزنامه نود با برمه گفت‌وگویی انجام شده که متن این گفت‌وگو را در ادامه مطالعه می‌کنید.

تاحالا به ایران سفر کردی؟

نه متأسفانه تا حالا هیچ شانسی نداشتم که به ایران بیایم.

دوست دارید به ایران سفر کنید؟

چرا که نه! در مورد ایران چیزی نمی‌دانم. ولی خب اتفاقی که تا الان نیفتاده ممکن است روزی رخ دهد. امیدوارم این شانس نصیب من شود که با ایران آشنا شوم.

ارزیابی شما از گروه ایران در جام‌جهانی چیست و آیا ایران از گروهش صعود می‌کند یا خیر؟

ایران در گروه آسانی قرار ندارد ولی اگر خوب بازی کند و تمام بازیکنانش با تمام قدرت، تمرکز و انرژی وارد میدان مسابقه شوند هیچ‌چیز در فوتبال غیرممکن نیست. اگر تیم باشید شاید صعود کنید.

در مورد فوتبال ایران چه چیزی می‌دانید؟

متأسفانه زیاد نمی‌دانم چون بیشتر بازی‌های ایتالیا، اسپانیا و تیم‌های برجسته انگلیسی را نگاه می‌کنم.

چه بازیکنانی از ایران می‌شناسید؟

بزرگترین بازیکنی را که می‌شناسم علی دایی است که در بایرن‌مونیخ دوران خوبی داشته و خاطره خوبی از خود بر جای گذاشته.

چرا بوندس‌لیگا آلمان دیگر از ایران بازیکن نمی‌گیرد؟

این سئوال را از من نپرسید. من نمی‌توانم جوابی بدهم که چرا باشگاه های آلمانی بازیکن ایرانی جذب نمی‌کنند. این را باید از مسئولان باشگاه‌ها بپرسید.

در حال حاضر خیلی از بازیکنان ژاپنی و کره‌ای در بوندس‌لیگا بازی می‌کنند. دلیل رشد فوتبال این دو کشور از دید شما چیست؟

این بازیکنان در سراسر اروپا خیلی خوب هستند. این نشان می‌دهد که آنها مربیان خوبی دارند و فرقی نمی‌کند مربی‌شان داخلی است یا خارجی. مهم این است که آنها را خوب آماده می‌کنند. چنین بازیکنانی را تیم‌ها خیلی خوب جذب می‌کنند. آنها فوتبال را خوب می‌شناسد اگر این گونه نبود تیم‌های آلمانی آنها را نمی‌گرفتند.

حتما هنوز تصویری از گل‌هایی که به هلند و آرژانتین در جام‌جهانی 1990 در ایتالیا زدید دارید. از آنها حرف بزنید؟

دقیقا یادم می‌آید گل‌های خیلی مهمی بودند مخصوصا گلی که به آرژانتین زدم که باعث شد ما قهرمان جهان شویم.

گلی که ایران به هلند زد را چطور؟ یادتان می‌آید؟

نه متأسفانه من هیچ تصویری در ذهنم ندارم.

کدام گل بزرگ‌ترین گل شما در دوره‌ای که بازی می‌کردید بود؟ و کدام باعث شادی و پیروزی شما نشد؟

مطمئنا مهم‌ترین گل برای من گلی بود که در مقابل آرژانتین زدم و برنده جام‌جهانی شدیم که فقط هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد.

زمانی که بازیکن بودی بهترین اتفاق و بدترین اتفاق برای شما چه بود؟

زمانی که جام‌جهانی را در دست گرفتم بهترین اتفاق فوتبالی‌ام رقم خورد و زمانی که با تیم کایزرسلاترن به یک گروه پایین‌تر رفتیم بدترین اتفاق ورزشی‌ام رقم خورد.

در اینترمیلان با ماتیوس همبازی بودی. چطور شد که به فوتبال ایتالیا رفتی؟

بعد از بایرن‌مونیخ وقتی آدم یک پیشنهاد می‌گیرد آن هم پیشنهادی از اینترمیلان باید سریع قبول کند. در آن سال‌ها میلان جزو بهترین تیم‌های دنیا بود.

در جام جهانی 1994 آمریکا که آلمان حذف شد تو هم خداحافظی کردی چرا؟

صددرصد فکر خوبی نکردم که خداحافظی کردم. آلمان هم آن سال خیلی زود حذف شد که اتفاق غمگین و ناراحت‌کننده‌ای بود.

همبازی‌های شما در سال 1990 که همگی موفق بودند خیلی‌ها مربیان موفقی نشدند،‌ دلیلی دارد؟

خیلی سخت است که به این سئوال جواب بدهم. یکی از دلایلش شاید این بود که از ما بیش از اندازه انتظار داشتند و ما را تحت فشار می‌گذاشتند،‌خیلی از بازیکنان نمی‌توانند با این فشار کنار بیایند.

شما به عنوان کمک جیووانی تراپاتونی کار کردی چرا باا و به ایرلند نرفتید؟

من خیلی دوران خوبی به عنوان دستیار با او داشتم ولی زمانی که به ایرلند رفت جای دیگری مشغول بودم.

نظرتان در مورد کلینزمن به عنوان سرمربی آمریکا چیست؟

او شایستگی مربیگری آمریکا را دارد و مطمئن هستم که می‌تواند باعث پیشرفت بازیکنانش شود.

یک مربی خوب باید چه فاکتورهایی داشته باشد؟

بزرگترین فاکتور برای یک مربی خوب این است که بتواند یک تیم خوب و باشگاه خوب داشته باشد که به کمک آنها بتواند خودش را بسازد و بدون هیچ مشکلی بتواند پیشرفت کند.

آلمان در جام‌جهانی برزیل چقدر شانس قهرمانی دارد؟

شانس زیادی داریم چون تیم ما قوی است ما می‌توانیم به قهرمانی برسیم و جام را به آلمان ببریم. ولی باید بگویم که چندین تیم خیلی قوی در جام‌جهانی وجود دارند که آنها هم می‌خواهند قهرمان شوند، تیمی قهرمان می‌شود که بازی، شانس و قدرت مبارزه خوبی داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
وقت قرار :گروه هم آوایان تاسیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در سایت AFC ایران در رده دوم گروه پنجم پس از قطر قرار دارد! به همراه سند



 

 

 

در سایت AFC ایران در رده دوم گروه پنجم پس از قطر قرار دارد! به همراه سند

 

به نقل از فارس، هفته پنجم مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه آسیا شب گذشته در حالی به پایان رسید که شایعات مربوط به 2 اخطاره بودن میلاد میداودی، مهاجم ملی‌پوش کشورمان با توجه به اتفاقات اخیر و حذف تیم‌های سپاهان و تیم ملی امید، یک بار دیگر فوتبالدوستان را نگران کرد.

جریان از این قرار است که سایت فیفا در صفحه مربوط به گزارش رفت و برگشت دیدار تیم‌های ایران و بحرین دو کارت زرد در حالی برای میلاد میداودی محسوب کرده که این بازیکن پس از بازی برگشت عنوان کرده بود، حسین ماهینی کارت زرد گرفته و وی برای حضور در دیدار ایران و اندونزی در جاکارتا مشکلی ندارد.

نباید از سایر اشتباهات سایت فیفا که باید مرجع مناسبی برای دیدارهای بین‌المللی محسوب شود نیز به سادگی گذشت. این سایت در گزارش بازی برگشت دو تیم به هیچ وجه نامی از حسین ماهینی نبرده و در حالی که خسرو حیدری به دلیل مصدومیت تیم ملی را در سفر به بحرین همراهی نکرده نامش در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می‌دهد.

همه این اتفاقات در حالی رخ داده که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در صفحه نتایج بازی رفت و برگشت خود، کارت زرد بازی برگشت را به حساب حسین ماهینی ثبت کرده است.

در کنار این موضوع باید به یک اتفاق عجیب دیگر اشاره کرد و آن هم اینکه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با گذشت بیش از 16 ساعت از پایان دیدار تیم‌های ایران و اندونزی نتیجه این دیدار را در صفحه نتایج مربوط به هفته پنجم مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه آسیا لحاظ نکرده و علاوه بر آن در جدول نیز دو تیم ایران و اندونزی 4 دیداره هستند. در این جدول ایران به عنوان تیم دوم معرفی شده و این در شرایطی است که تیم ملی در صدر جدول قرار دارد.

نکته عجیب اینکه نتایج تمام 9 دیدار روز گذشته در سایت AFC به ثبت رسیده و تغییرات جدول‌های 5 گانه به جز دیدار ایران و بحرین نیز اعمال شده است.