اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برف و باران در 9 استان کشور


محورهای استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران به علت بارش برف و باران لغزنده است.

خبرگزاری ایسنا: محورهای استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران به علت بارش برف و باران لغزنده است.

نقشینه کارشناس هواشناسی در این باره و همچنین تشریح آب و هوای تهران و سایر شهرها گفت: در حال حاضر از ایستگاه‌های سراب، کلیبر، هریس، نیر، خلخال، سرعین، زنجان، نور آباد لرستان،‌ فرودگاه اردبیل و سمیرم اصفهان بارش برف گزارش شده است. دید در سرعین 300 متر، نیر 700 و هریس 1200 متر است.

او ادامه داد که در محورهای مشکین شهر، سقز، سیابیشه، زرینه کردستان،‌ کیاسر مازندران، جیرنده گیلان، نمین و ماسوله مه غلیظ گزارش شده است.

او گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود که امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های غربی البرز بارش داشته باشیم که روی مناطق مرتفع و کوهستانی هم بارش‌ها به صورت برف و برای مناطق جنوب کشور آسمانی همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

از بعد از ظهر امروز از سمت غرب کشور از میزان ابرها کاسته می‌شود،‌ فردا بارش‌ها با شدت کمتری برای سواحل شمال و مناطقی از شمال شرق ادامه پیدا می‌کند و به تدریج بارش‌ها خاتمه خواهد داشت ولی از روز یکشنبه هفته آینده انتظار موج جدیدی از بارش‌ها را در کشور خواهیم داشت. فردا و پس فردا بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد شد.

نقشینه درباره هوای تهران نیز گفت: در تهران هم امروز بارش‌هایی به صورت پراکنده و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌کنیم. بیشینه دمای تهران امروز 12 درجه،‌ فردا 11 و پس فردا 9 درجه پیش بینی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بارش باران و برف در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش برف و باران در 9 استان کشور


رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: در اکثر محورهای مواصلاتی مازندران، گلستان، گیلان و لرستان بارش باران و در برخی محورهای مواصلاتی ۵ استان دیگر بارش باران یا برف اعلام شده است.

خبرگزاری فارس: سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: در استان های مازندران، گلستان، گیلان و لرستان بارش باران گزارش شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تصریح کرد: در محورهای خور و جندق در استان اصفهان، محورهای شیروان و چمن‌بید در خراسان شمالی و محور کنگاور ـ کرمانشاه در استان کرمانشاه نیز با بارش باران مواجهیم.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی ادامه داد: در محورهای سمیرم ـ شهرضا و سمیرم ـ یاسوج در استان اصفهان، محور امین‌الله و گردنه اسدلی در خراسان شمالی، ارتفاعات محور کندوان و لاریجان در استان مازندران و محور توسکستان در استان گلستان بارش برف گزارش شده است.

سرهنگ حمیدی خاطرنشان کرد: در ارتفاعات استان سمنان، محور کوهرنگ و گردنه‌های چری و شاه‌منصوری در استان چهارمحال و بختیاری نیز بارش برف اعلام شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.