اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی افزایش‌قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو



اخبار,اخباراقتصادی, ایران خودرو

عضو ناظر شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت پنج و کمتر از دو درصدی محصولات سایپا و ایران خودرو خبر داد

عضو ناظر شورای رقابت از بررسی افزایش قیمت پنج و کمتر از دو درصدی محصولات سایپا و ایران خودرو خبر داد و گفت: هرچند بررسی هایی در این زمینه صورت گرفته اما شورا هنوز هیچ مصوبه ای در این زمینه نداشته است.

عیسی امامی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص درخواست افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان، افزود: شورای رقابت بر اساس دستورالعمل ها تصمیم به بررسی درخواست خودروسازان گرفت و برهمین اساس مستندات کارشناسی بانک مرکزی درباره تورم بخشی و همچنین سازمان استاندارد در خصوص کیفی سازی را بررسی کرد.

وی با بیان آنکه براساس این داده ها خودروسازها نباید افزایش قیمت داشته باشند، اظهار داشت: براساس گزارشات دریافتی خودرو های تولیدی کیفیت مناسب و استاندارد ندارند و برهمین اساس بهره وری خود را از دست داده اند.

این عضو شورای رقابت تصریح کرد: سایپا مدعی است قراردادهای خود را براساس یورو تنظیم کرده و بازپرداخت را با نرخ دلار انجام می دهد و به همین دلیل هزینه های این شرکت افزایش یافته در حالی که اگر بازپرداخت به یورو تقویم شود، میزان هزینه ها تغییر خواهد کرد.

امامی در رابطه با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو نیز گفت: در بررسی اطلاعات این شرکت و همچنین گزارش سازمان بازرسی و استاندارد نمره منفی برخی از محصولات محرز و حتی این شرکت نرخ دو درصدی بهره وری را نیز کسب نکرده است.

این عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه برای تعیین تکلیف این امر نیاز به انجام کارهای کارشناسی دیگری نیز هست، گفت: براساس استفساریه پیرامون مقررات مالی دولت شائبه ای در خصوص صلاحیت شورای رقابت برای بررسی انحصار در بازار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: البته این در حالی است که براساس اصل 44 قانون اساسی شورای رقابت موظف به بررسی وجود انحصار در کالا و خدمات است.

امامی تصریح کرد: با توجه به فضای کنونی مجلس شورای اسلامی این استفاریه در حالی می تواند درست باشد که مغایرتی با اصل 44 قانون اساسی نداشته باشد.


 اخبار اقتصادی  -  ایرنا
 


ویدیو مرتبط :
درخواست افزایش قیمت محصولات سایپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از سایپا، قیمت محصولات ایران خودرو هم افزایش یافت/ افزایش 5 میلیونی پژو 207



پس از سایپا، قیمت محصولات ایران خودرو هم افزایش یافت/ افزایش 5 میلیونی پژو 207

پس از افزایش 6درصدی قیمت انواع خودرو طی ماههای گذشته، امروز قیمت محصولات ایران خودرو ۲ تا ۵ میلیون تومان افزایش یافت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

طبق بخشنامه‌ای که امروز از سوی ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش این شرکت ارسال شد قیمت محصولات ایران خودرو 2 تا 5 میلیون تومان افزایش یافت.براین اساس، قیمت تندر 90 مدل E2 با افزایش 3.5 میلیون تومانی به 21 میلیون و 40 هزار تومان رسید و همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 با افزایش 3 میلیون و 200 هزار تومانی به 19 میلیون و 424 هزار تومان رسید.

قیمت جدید هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 نیز 21 میلیون و 858 هزار تومان تعیین شده که افزایش 3 میلیون و 600 هزار تومانی را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 6 نیز از سوی ایران‌خودرو 24 میلیون و 970 هزار تومان تعیین شده که نشان‌دهنده رشد 4 میلیون تومانی قیمت این خودرو است.

نمایندگی‌های فروش ایران‌ خودرو، قیمت جدید پژو 207 را نیز در نوع دنده اتوماتیک با افزایش 5 میلیون تومانی، 27 میلیون و 320 هزار تومان و در نوع معمولی 24 میلیون و 160 هزار تومان اعلام می‌کنند.

هر دستگاه پژو 206 صندوقدار مدل V20 نیز 19 میلیون 878 هزار تومان تعیین شده که نسبت به قبل 5 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت جدید پژو 405 تک سوز نیز با رشد 2 میلیون تومانی، 17 میلیون و 906 هزار تومان تعیین شده و هر دستگاه پژو پارس با رشد 2.5 میلیون تومانی از سوی ایران خودرو 22 میلیون و 970 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت جدید سمند LX تک‌سوز نیز 19 میلیون و 458 هزار تومان تعیین شده که افزایش 2 میلیون و 300 هزار تومانی را نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، قیمت جدید سوزوکی ویتارا نیز هنوز تعیین نشده است./نامه نیوز