اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد شدید پلیس با قمه زنی


فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با افرادی که بخواهند با اعمال خود عزاداری برای امام حسین(ع) را با اقدامات نامناسب و به دور از شانی همچون قمه‌زنی زیر سوال ببرند به شدت برخورد خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با افرادی که بخواهند با اعمال خود عزاداری برای امام حسین(ع) را با اقدامات نامناسب و به دور از شانی همچون قمه‌زنی زیر سوال ببرند به شدت برخورد خواهیم کرد.

سردار علیرضا صالحی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: پلیس برنامه‌های مختلفی را همزمان با آغاز مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان جهت ساماندهی حرکت دسته‌جات و همچنین ارتقاء امنیت مراسم برپا شده در این ایام در نظر گرفته است.

وی تصریح‌ کرد: در روزهای خاصی همچون هشتم و یازدهم محرم همزمان با حرکت دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان پاسگاه محرم با حضور همه نیروها دایر خواهد شد تا امنیت این مراسم باشکوه را که همه ساله برپا می‌شود تامین کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جلساتی با اعضاء هیات امنای مساجد و تکایا برگزار و همه موارد در رابطه با این ماه و امنیت آن اعلام شد، افزود: قرارگاه عاشورا نیز در مقر فرماندهی تشکیل شده است تا فرماندهی و هدایت عملیات را برعهده بگیرد.

سردار صالحی با اشاره به اینکه همه مبادی ورودی و خروجی استان تحت کنترل است، ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده میهمان‌پذیرها، هتل‌ها و مهمانسراها نیز در کنترل هستند تا این ایام با امنیت بالایی برگزار شود و با افرادی نیز که سال‌های گذشته اقدام به کارهایی همچون قمه‌زنی می‌کردند صحبت‌هایی شده و تذکرات لازم در این رابطه به افراد داد شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان اصلی‌ترین وظیفه پلیس را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان‌ کرد: اقدامات این نیرو بر این اساس بنا شده است و هدف از اجرای همه این برنامه‌ها همین موضوع بوده و خواهد بود.

وی به مانیتورینگ همه مسیرهای دسته‌های عزاداری اشاره کرد و یادآور شد: همه نیروهای تحت فرمان در آمادگی کامل قرار دارند تا در این روزها مردم با آرامش در مراسم مختلف عزاداری حضور به هم رسانند.

وی در بخش دیگری با تاکید بر توجه افراد به رعایت شئونات اسلامی در مراسم عزاداری، اظهار کرد: وضعیت تولید و فروش قمه و چاقو در استان باید شفاف شود تا در این ایام با مشکل مواجه نشویم.

صالحی همچنین به استفاده از همیاران پلیس اشاره کرد و گفت: در این ایام از این افراد به‌صورت داوطلبانه برای ایجاد نظم در دسته‌جات و افزایش امنیت استفاده خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه سخنان خود به عملکرد این نیرو در هفت ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: در این ایام پلیس راهنمایی و رانندگی استان عملکرد مطلوبی از خود ارائه داده است، هرچند عده‌ای با بیان سخنانی باعث ایجاد سوءظن نسبت به این معاونت و عملکرد نیروهای آن شده‌اند.

وی تصریح کرد: هیچ ریالی از بابت جرایم رانندگی به حساب نیروی انتظامی استان واریز نمی‌شود و این موضوع ارتباطی به استان ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات استان کاهش تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی در استان طی چهار سال گذشته است، افزود: سال گذشته 303 نفر در استان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با گذشته سیر نزولی را نشان می‌دهد.

صالحی با بیان اینکه در 7 ماهه نخست امسال هیچ‌گونه موردی در رابطه با سرقت مسلحانه، گروگان‌گیری، آدم ربایی و سرقت از بانک در استان رخ نداده است، افزود: زنجان یکی از استان‌های امن کشور است.

وی با اشاره به افزایش سرقت موتور، خودرو و منزل در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: فقر اقتصادی در برخی از موارد باعث انجام کارهایی از سوی افراد می‌شود که قابل چشم‌پوشی نیست.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف و ضبط 551 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان از ابتدای سال تا پایان مهرماه، گفت: این مقدار مواد مخدر در پی اجرای 24 طرح عملیاتی کشف و در این رابطه نیز 18 باند تهیه و توزیع متلاشی شده‌ است.

وی به اقدامات پلیس در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: در این رابطه شاهد افزایش 106 درصدی کشفیات بودیم که ارزش پرونده‌ها بیش از 118 میلیارد ریال است.

صالحی به برخورد قاطع پلیس با اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه نخست سال 65 نفر از اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
برخورد شدید! ماشین به پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد پلیس با قمه‌ زنی و حمل علم در کرج



اخبار,اخباراجتماعی ,فرمانده انتظامی

سیدحقیقی خاطرنشان کرد: عزداران باید توجه داشته باشند در شیوه عزاداری عرف را رعایت کنند و کاری نکنند که عزاداری آنها برای دیگران مزاحمت ایجاد کند.

فرمانده انتظامی کرج گفت: با کسانی که در هیات‌های عزاداری به قمه‌زنی اقدام می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

سید حسین سید حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با فرارسیدن دهه اول محرم شاهد برپایی هیات‌ها و تکایا در گوشه و کنار شهر هستیم و هرساله دراین ایام عزاداران با حضور دردسته‌ها و هیات‌های عزاداری به سوگ مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در واقعه کربلا می‌نشینند.

سیدحقیقی خاطرنشان کرد: عزداران باید توجه داشته باشند در شیوه عزاداری عرف را رعایت کنند و کاری نکنند که عزاداری آنها برای دیگران مزاحمت ایجاد کند.

این مسئول افزود: علاوه براین طبق روال سال‌های قبل انجام برخی اقدامات از جمله قمه زنی در دسته‌های عزاداری ممنوع است و در صورت مشاهده با عاملان برخورد می‌شود.

سید حقیقی ادامه داد: علم کشی، حمل شمایل منسوب به ائمه و استفاده از ادوات موسیقی غیر معمول در دسته‌های عزاداری ممنوع است.

فرمانده انتظامی کرج گفت: مداحان و نوحه‌خوانان نیز باید در طول روزهای عزداری در انتخاب اشعار دقت کنند و اشعاری نخوانند که شأن معصومان را زیر سوال ببرد.


 اخباراجتماعی  -  ایسنا