اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برابری نرخ غذای دانشجویی با قیمت نان سنگك / ژتون غذای دانشجویان 3 نرخی شد



برابری نرخ غذای دانشجویی با قیمت نان سنگك

ژتون غذای دانشجویان 3 نرخی شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام نرخ جدید غذای دانشجویان در سال تحصیلی جدید، از نزدیك شدن نرخ ژتون غذای دانشجویی به قیمت تمام شده نان سنگك خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

كیوان مرادیان كوچك سرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه امسال مدنظر است سه نوع غذا در بین دانشجویان توزیع شود، تصریح كرد: بر این اساس نرخ ژتون غذای دانشجویی به طور متوسط 485 تومان درنظر گرفته شده است، در این راستا یك نوع غذا در همین رنج و دونوع غذای دیگر یكی پایین‌تر از 485 تومان و دیگری بالاتر از این رقم درنظر گرفته شده است كه میزان دقیق دو رنج دیگر پس از تصویب نهایی اعلام می‌شود.

 

وی با بیان اینكه نرخ غذای دانشجویی سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافت، افزود: امسال هزینه غذای دانشجویی كمتر از سال گذشته و تنها اندكی افزایش یافته است و میزان افزایش به میزانی است كه تقریبا به قیمت نان سنگك یعنی هزینه 600 تومان نزدیك می‌شود.

 

به گفته وی، در سال تحصیلی گذشته، دانشگاه‌ها برنامه هفتگی غذا به دانشجویان ارائه می‌کردند و در هر روز دو نوع غذا در بین دانشجویان توزیع می‌شد كه طی آن نرخ غذا بین 250 تا 485 تومان تعیین شده بود، بر این اساس بسته به نوع غذای ارائه شده به دانشجو، نرخ ژتون‌ها بین این دو رقم از دانشجو دریافت می‌شد.

 

وی اعلام كرد: امسال كلیه دانشجویان می‌توانند 100 درصد از تسهیلات وام تغذیه استفاده كنند و پس از اتمام تحصیلاتشان در اقساط 60 ماهه آن را بازپرداخت كنند. این درحالی است كه سال گذشته تنها 20 درصد دانشجویان می‌توانستند از وام تغذیه استفاده كنند.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس بخشنامه‌ای با عنوان "هدفمند کردن غذای دانشجویی" در 8 شهریور ماه سال 90، دانشگاه‌ها ملزم هستند در راستای واقعی شدن نرخ غذای دانشجویی حرکت کنند. به این ترتیب که در طول 5 سال برنامه پنجم توسعه به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا 50 درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی به عنوان سهم دانشجو از وی دریافت شود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
اینم از غذای دانشجویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ غذای دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و آزاد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام كرد:

نرخ غذای دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و آزاد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری، سقف ژتون غذای دانشجویی دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد را 1200 تومان عنوان كرد.

مهندس كیوان مرادیان كوچك سرایی در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینكه دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد از سرانه رفاهی برخوردار نیستند و تنها یارانه تغذیه دریافت می‌كنند، گفت: به همین دلیل نرخ غذای دانشجویی این دانشگاه‌ها از دانشگاههای دولتی بیشتر می‌شود.

وی با تاكید بر اینكه هزینه غذای دانشجویی دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد نباید از 1200 تومان افزایش یابد، اظهار كرد: به دانشگاه‌ها توصیه شده است كه اگر هزینه غذای دانشجویی كمتر از این رقم تمام شد نرخ غذا را كاهش دهند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت‌علوم همچنین در خصوص نرخ غذای دانشگاه‌های دولتی با بیان اینكه پیشنهاد شده است كه سه نوع غذا در بین دانشجویان توزیع شود، گفت: براین اساس غذای كم هزینه 350 تومان، غذای متوسط 485 تومان و غذای پرهزینه مبلغ 590 تومان در نظرگرفته شده است.

وی همچنین در خصوص قیمت صبحانه نیز گفت: نرخ وعده صبحانه 300 تومان تعیین شده است.

وی خاطر نشان كرد: كلیه دانشجویانی كه نمی‌توانند هزینه غذا را پرداخت كنند، می‌توانند تا 100 درصد از وام تغذیه استفاده كنند و 9 ماه پس از فراغت از تحصیل در اقساط 60 ماهه، وام خود را بازپرداخت كنند./ایسنا