اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدهی 11500000000000 تومانی وزارت نیرو!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بدهی وزارت نیرو

 

اخبار اقتصادی - بدهی 11500000000000 تومانی وزارت نیرو!

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو به ایسنا خبر داد: در حال اخذ مجوزهای حقوقی برای عرضه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر از سهمیه دو هزار میلیارد تومانی اوراق مشارکت سال 92 هستیم. 

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بین پیمانکاران توزیع شده و این کار ادامه دارد گفت: استقبال نسبتا خوبی از اوراق مشارکت در این عرصه شده است.
 
وی تصریح کرد: سهمیه ما در سال 92 دو هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بود که در حال حاضر در حال اخذ مجوزهای حقوقی برای عرضه هزار میلیارد تومان اوراق دیگر هستیم.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در مورد عدم استقبال از اوراق مشارکت توسط مردم گفت: ممکن است در بازار عمومی که اوراق توسط بانک عرضه می‌شود به دلیل سود 20 درصدی و نبود امکان خرید و فروش اوراق در چهار سال اول مردم کمتر استقبال کنند اما پیمانکاران استقبال خوبی از اوراق مشارکت داشته‌اند.
 
دائمی در مورد میزان بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران گفت: در بخش آب حدود 3500 میلیارد تومان بدهکاریم و در بخش برق عمده بدهی مربوط به تولیدکنندگان بخش خصوصی و کمتر بدهی به پیمانکاران است. در این عرصه حدود هشت هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان بخش خصوصی برق بدهکار هستیم.
 
در سال گذشته با توجه به حجم دیون وزارت نیرو و امکان استفاده از اوراق مشارکت مقرر شد تا بابت پرداخت بخشی از بدهی وزارتخانه به پیمانکاران، اوراق مشارکت عرضه شود.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بدهی 900 میلیارد تومانی دو ایرلاین و پیگیری مشکل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد 200 میلیارد تومانی وزارت نیرو از محل جریمه پرمصرف‌ها



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درآمد 200 میلیارد تومانی وزارت نیرو از محل جریمه پرمصرف‌ها

وزیر نیرو با اشاره به لایحه دولت برای جریمه مشترکان پرمصرف برق گفت: پیش‌بینی می‌شود وزارت نیرو از محل جریمه پرمصرف‌ها 200 میلیارد تومان درآمد کسب کند.

مجید نامجو با اعلام این خبر به ایسنا با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود وزارت نیرو سالانه 200 میلیارد تومان درآمد از محل این لایحه داشته باشد، ادامه داد: این وجه بسیار خوبی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است که منجر به کاهش قیمت تمام شده انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌مندی خانواده ها از برق تجدیدپذیر خواهد شد.

وزیر نیرو درباره تقدیم لایحه عوارض برای انرژی‌های تجدیدپذیر که جریمه نقدی مشترکان پرمصرف برق را در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: این لایحه برای ترویج موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور طراحی شده، باتوجه به این که یکی از مشکلات اصلی این انرژی ها تامین منابع مالی است، طرح وزارت نیرو به گونه‌ای است که هم جنبه تشویقی و هم جنبه تنبیهی دارد و برای کسانی که خارج از الگو، برق مصرف می‌کنند، جریمه 20 ریالی به ازای هرکیلووات مصرف درنظر گرفته شده که در حسابی متمرکز می‌شود تا به سرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر هزینه شود.

نامجو با این حال تصریح کرد: با وجود اجرایی شدن فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها، هنوز 50 درصد قیمت تمام شده برق هم از مردم دریافت نمی‌شود و دولت بیش از 50 درصد هزینه برق را به مردم یارانه می‌دهد و جریمه درنظر گرفته شده کاهش بسیار اندکی از حذف یارانه‌هاست./ایسنا